poniedziałek, 2 lutego 2015

Fasolada...

Fasolada jest grecką zupą pomidorową z dodatkiem  białej  fasoli.  Jest wegetariańska, ale treściwa  i zapewniam,  że bardzo smaczna. Zachwycić się nią może każdy.  Przepis jest prosty. Zupę gotuje się z białą fasolą, namoczoną wcześniej przez noc w wodzie  a rano trzeba ją ugotować.  Ja uprościłam ten przepis i użyłam do niej fasolę z puszki i pomidory ze słoika (z własnej spiżarni). Wyszło szybko i smacznie.
 

 
 Składniki:
1 cebula
3 marchewki
seler naciowy
3 ząbki czosnku
2 puszki(po 400 g) białej fasoli- np. cannellini 
400 g pomidorów obranych ze skórki, pokrojonych w kostkę (lub pomidory z puszki)
1,5 l bulionu z warzyw
sól
pieprz
natka pietruszki
oliwa z oliwek
 
 
Wykonanie:
Pokroiłam warzywa: cebulę i czosnek posiekałam, marchewkę pokroiłam na pół plasterki, dolną część selera pokroiłam w cienkie plasterki.
 

Na patelni rozgrzałam oliwę, wrzuciłam cebulę i kiedy się zeszkliła dodałam marchewkę i seler. Zostawiłam na małym gazie na około 20 minut, żeby warzywa lekko zmiękły. Teraz czas na czosnek. Po chwili  dołożyłam odsączoną z zalewy fasolę i pomidory.
 

W garnku zagrzałam bulion i do gorącego przełożyłam zawartość patelni. Wymieszałam i pozostawiłam do gotowania na małym gazie pod przykryciem na kolejne 20 minut. Przyprawiłam solą i pieprzem.
 

Fasoladę rozlałam do miseczek,  skropiłam dodatkowo oliwą i wsypałam natkę...
 
 
 
Powiem krótko.... pyszna zupa. Spróbujcie zrobić... a ja życzę SMACZNEGO! Krys
 
Inspirację na tę zupę znalazłam w książce Annie Bell - Zupy
 
Dziękuję za odwiedziny na moim blogu. Będzie mi miło, jeśli zostawisz komentarz...
 

35 komentarzy:

  1. Zupka pierwsza klasa. Bardzo takie lubie

    OdpowiedzUsuń
  2. Na chłody zupa idealna, rozgrzewa i starcza za cały obiad ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Znam, jadłam w Grecji i nawet próbowałam ugotować w domu. Wiadomo, że Grecy mają inny klimat i tam wszystko inaczej smakuje. Ale na nasze rodzime warunki można stworzyć namiastkę tamtych klimatów. Dziękuję za ten przepis. Nie będę czekać długo. Idę po fasolę i dzisiaj ugotuję taką właśnie zupę:) Pozdrawiam z całego serca, ANNA

    OdpowiedzUsuń
  4. Do..re.mi..fa...sol...la...si ...do...uwielbiam fasolę i dania z nią w roli głównej a zupkę to już szczególnie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo ciekawa i na pewno treściwa zupa. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie pomyślałabym, żeby zwykłą fasolową można tak uatrakcyjnić. Z pomidorami? Jestem ciekawa jak smakuje dlatego ją ugotuję i zrobię z fasolą z puszki.

    OdpowiedzUsuń
  7. Oj Krysiu jaka pyszna zupka :-) zapisuje sobie przepis i w tygodniu ugotuję :-) dziękuje. Miłego dnia :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Choć po sobotnich sensacjach /dopadła mnie jelitówka/ nie mogę patrzeć na jedzenie to przyznaję, smakowicie wygląda i na dodatek prosta do zrobienia a to lubię najbardziej...pozdrawiam Krysiu , miłego dnia...

    OdpowiedzUsuń
  9. Ojej to nie dla mnie :( Fasola i ja się nie lubimy.

    OdpowiedzUsuń
  10. Fasolkę po bretońsku uwielbiam, myślę ze tak przygotowana też by mi smakowała:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Lubię fasolkę w każdej postaci
    i pewnie ta zupa też mi będzie smakowała :-)

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo prosty przepis na smaczną zupę :)
    Zawsze doceniam pracę ludzi, którzy w okresie letnim przygotowują przetwory na zimę :)
    Dzięki temu w środku zimy można się cieszyć smakiem pysznych pomidorków :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Pozywna zupka na chlodne zimowe dni! To jest to!

    OdpowiedzUsuń
  14. Wspaniała i rozgrzewająca, jadłabym :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Smaczna zupa, idealna na zimowy obiad :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Krysiu świetny przepis, a miseczkę porywam- wygląda bardzo smakowicie:)

    OdpowiedzUsuń
  17. Uwielbiam Twoje przepisy ;]

    OdpowiedzUsuń
  18. fasola ostatnio za mną "chodzi", musze ugotować tę zupę :-)

    OdpowiedzUsuń
  19. Coś dla mnie Krysiu :) Przepis zapisuję :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Pyszna porcja pożywnej zupki :) mniam :))

    OdpowiedzUsuń
  21. Pewnego dnia tez robiłam podobną zupkę i mi nie wyszła... Od tego czasu po prostu nie mogę się zebrać, by ją uotować tak boję się porażki....

    OdpowiedzUsuń
  22. Teraz to ja mam ogromną ochotę na Twoją zupę. Porywam miseczkę!

    OdpowiedzUsuń
  23. Pysznie :) Lubię takie treściwe zupy!! Zwłaszcza z fasolką :D

    OdpowiedzUsuń
  24. Zapowiada się na prawdę pycha! :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Szybko, smacznie i pozywnie, lubie takie potrawy, bardzo ta Twoja Fasolada, Krysiu przypomnina mi fasolke po bretonsku, ktora tez uwielbiam...

    Dzieki za swietny przepis i pozdrawiam Cie goraco, Krysiu:):)

    OdpowiedzUsuń
  26. Bardzo ciekawa odmiana dla tradycyjnej fasolowej :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Nawet mnie nie trzeba przekonywać o pyszności tej zupy, fasolę kocham pod każdą postacią . a zupka rzeczywiście jest odchudzona, bo nasza polska fasolowa to wersja dla drwala.

    OdpowiedzUsuń
  28. Nie robiłam, ale zapisuję do wypróbowania :))

    OdpowiedzUsuń
  29. Idealna na jesienno zimowe obiady, pożywna i rozgrzewająca.

    OdpowiedzUsuń
  30. Wczoraj skorzystałam z tego przepisu. Zupa wyszła pyszna :-)

    OdpowiedzUsuń
  31. Bardzo się cieszę Grażynko, że zupa smakowała. To jedna z moich ulubionych o tej porze roku. Pozdrawiam Cię :)

    OdpowiedzUsuń