środa, 11 lutego 2015

Włoskie pączki z amaretto

Dla tych, którzy nie zdecydowali się jakie pączki wysmażyć albo nie zdążyli zrobić, polecam błyskawiczne włoskie mini pączki z amaretto.
Pączki robi się bardzo szybko i nie trzeba czekać aż wyrosną, ponieważ nie ma w nich drożdży. Dodaje się serek ricotta, który wpływa na delikatność pączków.
 
 


Składniki:
270 g mąki
2 jajka
200 g serka ricotty
80 g cukru drobnego do wypieków
120 ml (ok. ½ szklanki)  likieru amaretto
otarta skórka z 1 cytryny
1 płaska łyżeczka proszku do pieczenia
szczypta soli
dodatkowo mąka do podsypywania ciasta
olej do smażenia
 
 
 
Wykonanie:
Serek wymieszałam z  cukrem. Wbiłam jajka, dodałam amaretto, sól i otartą skórkę z cytryny.
 

Wsypałam przesianą mąkę z proszkiem do pieczenia. Wymieszałam i podsypywałam mąką, żeby ciasto się nie kleiło i dało się wyrobić na elastyczną kulę.
Z ciasta odrywałam małe kawałki i tworzyłam małe kulki.
 

 W garnku rozgrzałam olej i partiami wkładałam kulki. Smażyłam na złoty kolor.
 

Pączki odsączyłam z nadmiaru tłuszczu na papierowym ręczniku.
Ułożyłam na paterę i posypałam cukrem pudrem.
 
 
Mini pączki smakują wspaniale, ponieważ wyczuwa się w nich wyraźny smak amaretto.
 

 
 

Najlepsze są świeże, ale i tak nie poleżą długo bo szybko znikają. Polecam i życzę SMACZNEGO! Krys
 
inspiracja... http://blog.giallozafferano.it/hovogliadidolce/castagnole-alla-ricotta/

Dziękuję za odwiedziny na moim blogu. Będzie mi miło, jeśli zostawisz komentarz...  

42 komentarze:

  1. Pojawiało się przepisów na paczki mnóstwo, ale takich jeszcze nie widziałam, a wyglądają pysznie:)
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie ile to jeszcze nie odkrytych smaków przed nami :)

      Usuń
  2. muszą być smaczne:) ślinka aż cieknie:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Właśnie skończyłam smażyć pączki z serka homogenizowanego :-) następnym razem zrobię Twoje Krysiu, pysznie wyglądają :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiane pączusie przez moje dziecko - robie podobne tylko z mascarpone :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Niepowtarzalne! I z ricotta... Krysiu droga znowu mamy coś wspólnego ;) Przepiękna patera i jej ujęcia :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wolałabym wprosić się do Ciebie ,fantastyczne.

    OdpowiedzUsuń
  7. Kusisz Krysiu tymi maleństwami :) Pączusie na pewno przepyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Fajne :) Takich małych to można więcej zjeść ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. wyglądają przepysznie! zapisuję do zrobienia za rok :-)))

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie znałam tego przepisu, a szkoda, bo już więcej nie zmieszczę, jem pączki od wczoraj, dziś wrzuciłam w siebie znowu dwa, obiecuję sobie,że od tej chwili będę się "karmić" tylko wirtualnie.
    Przepis muszę dać do schowka, by nie zapomnieć. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  11. Ojej, jakie piękne kuleczki, i z amaretto, które muszę kupić koniecznie i takie paczki zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ciekawy przepis, pączki faworki muszą dziś być obowiązkowo ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. szkoda, że nie będę miała dziś czasu na smażenie domowej roboty pączków!

    OdpowiedzUsuń
  14. Cudowne już czuję ich smak:) Patera cudna!

    OdpowiedzUsuń
  15. Mniam, kocham wszystko co włoskie:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Fantastyczne maleństwa :) Sięgam po kilka... :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Krysiu, warto byłoby wpaść dziś do Ciebie na takie pyszności :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Pączki uwielbiam pod każdą postacią, ale najbardziej urzekła mnie ta patera! super:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Cieszę się że Ci się podoba :) Pozdrawiam Cię serdecznie :)

      Usuń
  19. Rewelacyjne :) Piękne i apetyczne Ci wyszły :))

    OdpowiedzUsuń
  20. Wspaniałe! Zabieram jednego a przepis zapisuję :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Pysznie wyglądają, jednak ja pączki omijam, nie przepadam...pozdrawiam cieplutko...

    OdpowiedzUsuń
  22. Boska patera, uwielbiam takie malutkie pączusie :) z amaretto jeszcze nie jadłam...

    OdpowiedzUsuń
  23. Jakie piękne! Takich jeszcze nie próbowałam:)
    Szkoda, że tak późno tutaj trafiłam.. na za rok będą jak znalazł :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Cudne pączusie :) Zjadłabym kilka!

    OdpowiedzUsuń
  25. Moja babcia piekła... Przywołujesz miłe wspomnienia.

    OdpowiedzUsuń