wtorek, 10 lutego 2015

Śledzie z jabłkiem w śmietanie

Zbliża się „śledzik” więc chcę Wam zaproponować kolejny przepis. Dzisiaj tradycyjny śledź w śmietanie z dodatkiem jabłka. Pewnie znacie takie śledzie. Niektórzy dodają ogórki konserwowe. Ja nie dodałam i zapewniam Was, że wcale nie straciły na smaku, natomiast dodałam trochę musztardy co pozwoliło zagłuszyć delikatny smak śmietany i kwaskowych jabłek



 
 
 
Składniki:
5-6 płatów śledziowych  (matiasów)
1 cebula
2 jabłka słodko-winne
sok z ¼ wyszorowanej, sparzonej cytryny
200 ml kwaśnej śmietany min. 18%
½ łyżeczki cukru
1 łyżeczka musztardy

 
  
 


Wykonanie:
Śledzie moczyłam około 3 godziny w zimnej wodzie, zmieniając ją przynajmniej dwukrotnie.
Cebulę pokroiłam piórka, przelałam na sitku wrzątkiem.
Jabłka po usunięciu gniazd nasiennych pokroiłam na cienkie plasterki a następnie kroiłam skośnie na zapałkę (można zetrzeć na tace jarzynowej o dużych oczkach) i skropiłam sokiem z cytryny.
Każdy płat śledziowy przekroiłam na 3 części.



 
Do miski wlałam śmietanę z musztardą, wsypałam  cukier. Dodałam cebulę i jabłka. Wymieszałam.
 

 W słoiku układałam warstwami śledzie i sos śmietanowy.
 

Wstawiłam do lodówki na kilka godzin, żeby się smaki połączyły.
Wspaniałe śledzie. Z nutą cytryny z zapachem jabłek, delikatną cebulą.... Pyszne J


 

Mam nadzieję, że przepis się Wam podoba i mam nadzieję, że u kogoś takie śledzie na stole się znajdą :) Życzę SMACZNEGO! Krys

A może wybierzecie któryś z wcześniej proponowanych przeze mnie przepisów na śledzie:

Śledzie w sosie cytrynowym

Śledzie po kaszubsku
Śledzie w sosie pomidorowym
Śledziowe rolmopsy z grzybami
Śledź pod pierzynką z warzyw
Sałatka śledziowa z buraczkami
Sałatka śledziowa z żurawiną i papryką


Dziękuję za odwiedziny na moim blogu. Będzie mi miło, jeśli zostawisz komentarz... 
 

42 komentarze:

  1. Pyszny klasyk. Bardzo lubię takiego śledzika!

    OdpowiedzUsuń
  2. Taka klasyka,mój tata je uwielbia, coś czuję,że zjadłby cały Twój słoik:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapraszam, będę się cieszyć, jeśli zasmakują :)

      Usuń
  3. Przyznam, że dość rzadko jadam śledzie i z jabłkiem jeszcze ich nie próbowałam. No ale będzie okazja to trzeba zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  4. uwielbiam śledzie w śmietanie:)

    OdpowiedzUsuń
  5. wyglądają tak, ze az ściska :) narobiłaś mi apetytu na śledzia, Krysiu :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Pyszny ten Twój śledzik Krysiu, super danie

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie tak dawno szukałam właśnie takiego przepisu na śledzika:) zapisuję

    OdpowiedzUsuń
  8. To ulubione śledzie mojego męża. Zrobię dwa rodzaje, bo dla siebie w sosie cytrynowym:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Takie śledziki robi moja mama i są przepyszne! :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Nigdy nie jadłam śledzi z dodatkiem jabłek, ale może to być ciekawe połączenie, chętnie spróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie przepadam za śledziami ale dziś napędziłaś mi smaku:-)

    OdpowiedzUsuń
  12. Moja ulubiona sałatka, do tego jak pięknie podana :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Mój ulubiony przepis na śledzik- klasyczny i pyszny:)
    pozdrawiam cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Krysiu bardzo fajne te śledziki, z pewnością są pyszne :-)

    OdpowiedzUsuń
  15. Krysiu narobiłaś mi smaka tymi śledzikami :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ze śledziami tak już jest. Kiedy się na nie patrzy to zawsze mamy na nie ochotę :)

      Usuń
  16. Bardzo lubię śledzie, pyszną wersję tutaj widzę :)

    OdpowiedzUsuń
  17. jedne z moich ulubionych, uwielbiam ten dodatek jabłka :-)

    OdpowiedzUsuń
  18. Fajnie wyglądają te śledziki :)

    OdpowiedzUsuń
  19. A ja chyba nigdy nie jadłam z jabłkiem, warto zapamiętać! :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Wspaniałe śledziki mniam, przepis w sam raz na ostatki dla gości :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Przepysznie się prezentują :)) chętnie wypróbuję ten przepis przy najbliższej okazji ;)

    OdpowiedzUsuń
  22. To znowu coś dla mnie :-)
    U mnie w kuchni teraz nastały ciężkie czasy. Mąż z synem na diecie, już wyczerpały mi się pomysły na niskokaloryczne obiady dla nich. Może podsuniesz mi jakiś pomysł..:-)

    OdpowiedzUsuń
  23. cos da mojego meza! on kocha sledzie! dziekuje za przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Chętnie wypróbuję ten przepis, ostatnio mam "fazę" na śledzie ;)

    OdpowiedzUsuń
  25. Takie śledziki to bym chętnie zjadła.

    OdpowiedzUsuń
  26. Chyba najbardziej lubię te w śmietanie, często robię....

    OdpowiedzUsuń
  27. Pyszne śledziki. Wczoraj sprawdziły się na naszej kolacji. Przepis zapisze i będę robić nie tylko na śledzika

    OdpowiedzUsuń
  28. Mój M. takie uwielbia, ja mam po śledziach ostatnio zgagę :(

    OdpowiedzUsuń