sobota, 9 maja 2015

Młoda kapusta z koperkiem i młodą marchewką

Lubicie młodą kapustę? Ja bardzo. Kiedy się tylko pojawia na straganach, kupuję i w chwilę mam gotowy obiad. Młodą kapustę można przygotować na różne sposoby. Ja też mam kilka sprawdzonych. Robię różne wersje, żeby się nie znudziła. A to w końcu i tak to jest młoda kapusta, która i tak zawsze smakuje. Dzisiaj ... jak zwykle z koperkiem, ale dodałam jeszcze młodą marchewkę






Składniki:
2 główki kapusty
pęczek młodej marchewki
pęczek szczypioru z cebulką
pęczek koperku
50 g masła
1 łyżka Vegety
 



Wykonanie:
Kapustę oczyściłam  z wierzchnich liści, przekroiłam na pół, wycięłam głąb i pokroiłam. Włożyłam do miski, zalałam wrzątkiem. Po sparzeniu odcedziłam na durszlaku.
W garnku roztopiłam masło i dodałam kapustę.


Marchewkę i szczypior z cebulką pokroiłam w krążki. Dodałam do kapusty. Wymieszałam. 
Wlałam pół szklanki gorącej wody. Przyprawiłam Vegetą, solą i pieprzem. Zostawiłam na małym gazie, żeby się jeszcze chwilę gotowała.


Koperek posiekałam i razem ze śmietaną (1 łyżka wg uznania) dodałam do kapusty  pod koniec gotowania.


 Wymieszałam i gotowe. Taką kapustę można już jeść.

 


Najbardziej smakuje z młodymi ziemniaczkami posypanymi koperkiem. Pyszna. Można ją jeść prawie codziennie. Polecam i życzę SMACZNEGO! Krys

Polecam również:
Młodą kapustę zasmażaną
Młodą kapustę z kiełbasą


Dziękuję za odwiedziny na moim blogu. Będzie mi miło, jeśli zostawisz komentarz...  

43 komentarze:

  1. Krysiu, pojadę dziś po kapustę:-))))))

    OdpowiedzUsuń
  2. Moja mama robi tak samo, do tego młode ziemniaczki i obiad gotowy ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Oczywiście, że lubię kapustę młodą. Takiego narobiła mi Pani smaku, że dzisiaj na obiad zrobię wg Pani przepisu. Ja nie robiłam z marchewką. A dzisiaj właśnie zrobię. Pozdrawiam :) Marta

    OdpowiedzUsuń
  4. Ale talerzyk zdrowia i pysznego smaku. Gdy tylko pojawia się młoda kapustka bez wahania po nią sięgam. Pyszności. Uwielbiam właśnie ta przygotowaną najbardziej. W tym roku jeszcze nie miałam okazji jeść, muszę koniecznie to nadrobić. Już dziś wybiorę się na bazarek i zakupię w celu przyrządzenia :) Pozdrawiam cieplutko i życzę udanego weekendu.

    OdpowiedzUsuń
  5. Krysiu, ależ mi chętki na młodą kapuchę narobiłaś :) Mam młodą marchewkę bio, to chyba muszę teraz zapolować na kapustkę!

    OdpowiedzUsuń
  6. ohh jak ja dawno jej nie jadłam, muszę przygotować :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Pycha , bardzo lubię taką świeżą kapustkę , sama wiosna ;-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Cały rok czekam z niecierpliwością na młodą kapustkę, uwielbiam ją:)

    OdpowiedzUsuń
  9. ależ ja lubię taką kapustkę :-)

    OdpowiedzUsuń
  10. W tym roku jeszcze nie jadłam, aż apetytu sobie narobiłam!

    OdpowiedzUsuń
  11. Uwielbiam tak przygotowaną kapustę :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja również mam dziś młodą kapustkę z marchewką itp :) Smaczne! ;]

    OdpowiedzUsuń
  13. mam kapustę i chyba taką zrobię

    OdpowiedzUsuń
  14. Krysiu uwielbiam taką kapustkę :-) mniam. Jeszcze w tym roku nie robiłam :-)

    OdpowiedzUsuń
  15. Oj! Krysiu, robię jutro taką kapuchę...buziaki...

    OdpowiedzUsuń
  16. Bardzo lubię taką kapustę:)

    OdpowiedzUsuń
  17. Mmmmmmmmmmm na pewno pysznie smakuje!

    OdpowiedzUsuń
  18. pyszna :) ja przeważnie robię z koperkiem, młoda marchewką i pomidorem :)

    OdpowiedzUsuń
  19. jak ja taką kapustkę lubię!!! :)

    http://lamodalena.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  20. Palce lizać! - o tej porze roku to najsmaczniejsze jedzonko - pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  21. Wygląda przepysznie, oj Krysiu chętnie bym kiedyś u Ciebie zjadła domowy obiadek :D

    OdpowiedzUsuń
  22. Super danie.Robię identycznie,przepis mam od mamy.Jak są już smaczne pomidory to je też dodaję do kapusty .Wtedy nie trzeba kapusty zakwaszać.Narobiłaś mi apetytu,w nadchodzącym tygodniu robię taką młodą kapustkę.Pozdrawiam GK.

    OdpowiedzUsuń
  23. Krysiu! w sezonie to pozycja obowiązkowa :) lubię!

    OdpowiedzUsuń
  24. Uwielbiam, u mnie nie dodawało się marchewki, ale następnym razem dodam:) Pozdrawiam cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń
  25. Uwielbiam. Najlepszą robi moja babcia, <3

    OdpowiedzUsuń
  26. Z wyglądu widać,że musi być pyszna;)

    OdpowiedzUsuń
  27. Krysiu narobiłaś smaka na młodą kapustę, uwielbiam taką:))

    OdpowiedzUsuń
  28. Krysiu, do takiego garnuszka z młodą kapustka zasiadam z Tobą ochoczo...Pycha!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapraszam Cię. Będzie mi miło :)

      Usuń
    2. Zatrzymałam sobie link do tej kapusty i teraz wróciłam do niego :)
      Zrobię właśnie w taki sposób młodą kapustkę i... już mi ślinka cieknie:)
      Dziękuję za podpowiedź, pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  29. Uwielbiam taką młoda kapustkę :))

    OdpowiedzUsuń
  30. Lubię i chętnie wykorzystam Twój przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  31. Kapusta wyszła super, jutro powtarzam!

    OdpowiedzUsuń
  32. Uwielbiam młodą kapustę,pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  33. Świetny blog!!!

    OdpowiedzUsuń
  34. Nareszcie znalazłam przepis na młodą kapustę taką, jaką uwielbiam, bez żadnej śmietany, zasmażek, boczku, kiełbasy itp. Serdecznie dziękuję.

    OdpowiedzUsuń
  35. Przepis fajny, tylko po co ta vegeta? Kapustka i warzywka mają tyle słodyczy... szkoda pakować tam jeszcze glutaminiany...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się, że glutaminianów nie należy pakować do jedzenia, dlatego ja dodaję vegetę zrobioną przeze mnie. Można zobaczyć klikając na "vegetę" :)

      Usuń
  36. Jeden z lepszych przepisów na młodą kapustę. Robię ją bardzo często:)

    OdpowiedzUsuń