poniedziałek, 3 sierpnia 2015

Jagody we własnym soku

Mój kolejny sposób na zamknięcie w słoiczkach to co najlepsze i najbardziej wartościowe, to czarne jagody we własnym soku. Ponieważ nie są poddawane długiej obróbce termicznej a jedynie pasteryzowane w słoikach, nie tracą swoich wartości pod warunkiem, że użyjemy zupełnie zdrowych owoców, bez oznak zepsucia.
Przecier z czarnych jagód pokazałam tutaj, a dzisiaj... inna odsłona jagodowych pyszności 
 
 

 Składniki:
1 kg jagód
100 g cukru
 
Ponadto:
słoiki o pojemności typu "twist"
 
 
  
Wykonanie:
Jagody przebrałam i opłukałam na sicie pod bieżącą wodą.
Część jagód około 300 -350 g przesypałam do garnka a resztę wsypałam do wyparzonych słoiczków tak aby było około ¾  pojemności.
Jagody w garnku zasypałam cukrem i wymieszałam.  Zostawiłam do parowania pod przykryciem na małym gazie na kilka minut. Kiedy cukier się rozpuścił wymieszałam. Trzeba uważać, żeby nie dopuścić do zagotowania.
 

Gorące jagody z wytworzonym sokiem przełożyłam do słoiczków uzupełniając ich pojemność. Zostawiłam  około 2 cm od otworu słoiczka.
Wszystkie słoiczki zamknęłam i wstawiłam do garnka, żeby je pasteryzować około 25 minut.
Wyjęłam z wody. Dokręciłam słoiczki i gotowe.
 


Dobrze jest mieć w spiżarni takie jagody. Jest sezon na jagody, więc warto zrobić choćby kilka słoiczków. W zimie jak znalazł J  Polecam i życzę SMACZNEGO! Krys

Dziękuję za odwiedziny na moim blogu. Będzie mi miło, jeśli zostawisz komentarz... 
 

15 komentarzy:

  1. Krysiu moje też już gotowe. Zamknięte i schowane na zimę. Są pyszne. Miłego dnia :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jagódki! Ale pyszności zamknięte w słoiku, na zimę idealne! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Aż mnie korci by pojechać w środę na rynek i kupić trochę jagód o ile oczywiście cena nie będzie zbyt wygórowana bo ostatnio było po 20 zł za 1 kg..ale super było by mieć jagódki w spiżarce..

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja te skorzystam z przrpisu i zrobię. Nie ma to jak zima odrobinę lata wyjąć z komórki :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Lubię takie owoce zamknięte w słoikach, kiedy zimą można się delektować ich smakiem :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Jagody we własnym soku były u mnie obowiązkowym produktem,bo mają wiele cennych wartości:)Mama zasypywała je cukrem,a gdy puściły sok pasteryzowała:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Moja córcia uwielbia jagódki, też muszę jej takie zrobić

    OdpowiedzUsuń
  8. Też zaprawiłam kilka słoiczków- zimie to prawdziwe skarby:)

    OdpowiedzUsuń
  9. takie soczki zawsze robi moja mama :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Z tego przepisu to skorzystam, mało robię jagód w słoikach, ostatnio mroziłam...

    OdpowiedzUsuń
  11. Pyszne jagody, najlepsze na zimę :)

    OdpowiedzUsuń