poniedziałek, 31 sierpnia 2015

Bakłażany faszerowane kurkami

Teraz jest taki czas, kiedy faszerujemy różne warzywa. Paprykę, cukinię, patisony. Tym razem wybrałam bakłażany. Jedliście? Lubicie? A z jakim farszem? Ja zrobiłam z kurkami. Wyszły bardzo smaczne. Przekonajcie się...
 

 
Składniki:
2 bakłażany
250 g świeżych kurek
1 średnia cebula
pół pęczka natki pietruszki
½ szklanki ugotowanego ryżu
oliwa z oliwek
1,5  łyżki bułki tartej
70 g żółtego sera (startego na tarce)
sól
pieprz świeżo zmielony
 
 
Wykonanie:
Bakłażany opłukałam, przekroiłam wzdłuż. Każdą połówkę posoliłam obficie solą i odstawiłam na 30 minut.  Pod wpływem soli bakłażany puszczają gorzki sok. Opłukałam ponownie i wytarłam je papierowym ręcznikiem.
 

Kurki oczyściłam w ten sposób, że zasypałam je łyżką soli i zalałam wrzątkiem. Zamieszałam i wyjęłam łyżką cedzakową do odsączenia na papierowym ręczniku.
 

Grzyby po odsączeniu z wody pokroiłam w paseczki, natkę posiekałam, cebulę pokroiłam w drobną kostkę.
 

Na patelni rozgrzałam 3 łyżki oliwy. Wrzuciłam cebulę, żeby się zeszkliła. Dodałam pokrojone kurki. Podsmażyłam do odparowania płynu. Doprawiłam do smaku solą i pieprzem. Dodałam natkę pietruszki, bułkę tartą a następnie ryż. Wymieszałam.
 

 
Bakłażany wydrążyłam z miąższu zostawiając brzegi. Miąższ pokroiłam i podsmażyłam na patelni na łyżce oliwy. Dodałam go do przygotowanego farszu. Wymieszałam i wyłożyłam na wydrążone łódeczki bakłażanów.
 


Piekarnik nagrzałam do 180 °C.
Nafaszerowane bakłażany posypałam serem i włożyłam do natłuszczonej formy do zapiekania i wstawiłam do piekarnika na około 20 – 25 minut do lekkiego zrumienienia.
 


 Takie bakłażany można podać na kolację.
 

 

Farsz grzybowy można zrobić również ze  świeżych grzybów, z pieczarek. Wszystko zależy od Waszych upodobań smakowych. Jeśli zasmakuje Wam moja wersja, życzę SMACZNEGO! Krys

 
Polecam również inne faszerowane warzywa:


Dzisiejszy wpis dodaję do akcji:
 
Pora na kurki 2015 Warzywa psiankowate 2015



Dziękuję za odwiedziny na moim blogu. Będzie mi miło, jeśli zostawisz komentarz...  

  

21 komentarzy:

  1. Nie wpadłabym by tak nadziać bakłażana, bardzo ciekawy pomysł:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Krysiu ja robię z mięsem, z grzybami jeszcze nie próbowałam, ale ze lubię poznawać nowe smaki to pewnie wypróbuję przepis:)

    OdpowiedzUsuń
  3. jeszcze czegoś takiego nie jadłam ;D fajny pomysł! :)

    http://lamodalena.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo ciekawa propozycja na farsz Krysiu :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam kurki, w takiej wersji muszą być pyszne (:

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam faszerowane warzywa, ja najczęsciej robię z mięsem, ale z kurkami też muszą być super:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetny pomysł na wykorzystanie kurek :)
    Dziękuję za udział w akcji "Pora na kurki 2015".
    Pozdrawiam
    Iwona

    www.smakowitejadlo.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam faszerowane warzywa, a jeszcze kurki! :>

    OdpowiedzUsuń
  9. Chętnie wprosiłabym się Krysiu na takie danie:))

    OdpowiedzUsuń
  10. Moje ukochane kurki w mojej ulubionej postaci, z cebulką i natką :)
    Bardzo lubię tak podane kurki. Ta natka wydobywa z nich cały aromat.
    Pycha :))

    OdpowiedzUsuń
  11. Robię Krysiu, lubię, Twój przepis z kurkami świetny, podpatruję...buziaki...

    OdpowiedzUsuń
  12. Jakie pyszne bakłażany, cudo :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Krysiu podeslij tych kurek, a nie sama zajadasz takie rarytasy :)

    OdpowiedzUsuń
  14. bardzo lubię różne faszerowane warzywa :) trzeba korzystać z sezonu póki trwa :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Bardzo fajny farsz. Dziękuję za dodanie tych pysznych bakłażanów do akcji :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Bardzo ciekawe połączenie! Muszę koniecznie wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Takie dania z M. uwielbiamy. Pyszności Krysiu, no super sezonowe danie. :)
    Pozdrawiam Cię ciepło!

    OdpowiedzUsuń
  18. Z kurkami nie robiłam, ale to połączenie musi być świetne :))

    OdpowiedzUsuń