sobota, 22 sierpnia 2015

Jajecznica z kurkami

Na sobotnie lub niedzielne śniadanie dobrze jest zjeść coś ciepłego i w dodatku to, co wszyscy domownicy lubią. U mnie takim daniem jest jajecznica. Smażę ją na różne sposoby i różne smaki. Szakszukę już znacie. Smażę również z dodatkiem pomidorów, z pieczarkami... ale dzisiaj mam dla Was przepis na jajecznicę z kurkami
 
 


  Składniki dla 2 osób:
5 – 6  jajek
150 g kurek
1 łyżka masła
mała cebula
sól 
świeżo zmielony pieprz
szczypiorek
koperek
 
 
  
Wykonanie:
Najpierw trzeba oczyścić kurki. Ten sposób podpatrzyłam u leśników/grzybiarzy. Sprawdził się.
Do miski włożyłam grzyby, wsypałam około 1 łyżkę soli i zalałam wrzącą wodą. Zamieszałam. Kiedy wypłynęły na powierzchnię, wyjęłam za pomocą  łyżki cedzakowej. Odsączyłam na papierowym ręczniku. Po pierwszym razie powinno się udać i kurki są już oczyszczone, a to co było przyklejone do nich opadło na dno miski. Jeśli nie, to trzeba tę czynność powtórzyć.
Z  dużymi grzybami łatwiej pójdzie, dlatego lepiej wybierać większe okazy.
 

Po oczyszczeniu kurek zabrałam się za zrobienie mojej jajecznicy.
 
Na patelni rozgrzałam masło, wrzuciłam pokrojoną cebulę i kiedy się zeszkliła dodałam pokrojone kurki. Wymieszałam.  Podsmażyłam około 10 minut.
Jajka wybiłam po kolei do miseczki. Skłóciłam je (widelcem) i przelałam na patelnię.
Po chwili zamieszałam, podważając boki do środka. Przyprawiłam solą i pieprzem. Znów wymieszałam.
 

Kiedy jajecznica osiągnęła taką konsystencję, jaka najbardziej mi odpowiadała. wsypałam szczypiorek.
 

Rozłożyłam na talerzyki i posypałam posiekanym koperkiem.
Taka jajecznica najbardziej smakuje z chlebem i masłem.
 
 

Też taką lubicie? Można zrobić z innymi dodatkami  i zmienić smak jajecznicy. Spróbujcie dodać coś od siebie J Życzę SMACZNEGO! Krys
 
Dzisiejszy wpis dodaję do akcji:
 
  
Pora na kurki 2015

Dziękuję za odwiedziny na moim blogu. Będzie mi miło, jeśli zostawisz komentarz...  


22 komentarze:

  1. Jajecznica to nasze żelazne śniadanie w sobotę. U nas często z pieczarkami. Z kurkami kiedyś jadłam, ale same kurki były trochę twarde. Takie czyszczenie w gorącej wodzie to dobry pomysł, bo kurki od razu zmiękną i będzie okey:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam taka jajecznicę. Sposób czyszczenie bardzo ciekawy, wykorzystam.
    Narobiłaś mi smaka tylko grzybków mi brakuje, może jutro na Targu coś kupię...buziaki...

    OdpowiedzUsuń
  3. Ach, czemu dziś kurek nie kupiłam na ryneczku? Kusisz taką jajecznicą ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Krysiu u nas grzybów "ani widu, ani słychu" za sucho jest i o jajecznicy mój M może tylko pomarzyć, ale sposób na kurki świetny'
    Pozdrawiam cieplutko i udanego weekendu życze:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Klasyka, która nigdy nie przeminie - pyszności :)
    Dziękuję za udział w akcji "Pora na kurki 2015"
    Pozdrawiam
    Iwona

    www.smakowitejadlo.com

    OdpowiedzUsuń
  6. przyznam się, że takiej jajecznicy jeszcze nie jadłam ;) trzeba kiedyś spróbować ;) fajny sposób na mycie grzybów :)

    http://lamodalena.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Przepysznie! Jajecznica wprost ze smakami lata :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Pyszna jajecznica! Uwielbiam z kurkami, niestety w tym roku obejdę się smakiem :(

    OdpowiedzUsuń
  9. Zazdroszczę. U nas taka susza, że kurek nawet nie widać ;( a też bardzo takie jajeczniczki lubię

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja niestety kurek nie lubię, ale mój mąż dałby się pokroić za taką jajecznicę :-)

    OdpowiedzUsuń
  11. Jak ja uwielbiam taką jajecznicę. Pyyyyyyyszna :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Takie pyszne śniadanie to ja poproszę :)

    OdpowiedzUsuń
  13. nie pogardziłabym takim śniadaniem :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Uwielbiam na śniadanie takie pyszne jajecznice :)
    http://dominikamorys.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  15. Podstawa, gdy zaczynają się kurki :D

    OdpowiedzUsuń
  16. Bardzo lubię kurki i jadam albo z ryżem albo z jajecznicą :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Bardzo lubię takie śniadanie ,szczególnie , że jest zrobione przez męża. Same pyszności :)))
    Pozdrawiam .

    OdpowiedzUsuń
  18. No nie, a teraz jajecznica z kurkami... Ślinka leci...

    OdpowiedzUsuń