czwartek, 6 sierpnia 2015

Sałatka z ogórków w sosie...

Przepis na tę sałatkę dostałam od koleżanki, a ona z kolei od kogoś .... I tak, nieświadoma smaku tej sałatki postanowiłam ją zrobić. I nie żałuję, bo wyszła całkiem smaczna. Musiałam koniecznie spróbować, więc po kilku dniach otworzyliśmy słoiczek i zjedliśmy. Ta sałatka jest inna niż ogórki koreczki z papryką. Ale gusta smakowe są różne, dlatego zamieszczam ten przepis dla amatorów takiej sałatki
 

 

 
 Składniki:
3 kg ogórków
400 g cebuli
1,5 łyżki soli
¾  małego keczupu
¾ małego przecieru pomidorowego
100 ml octu 10%
¾ szklanki cukru
 
 
 

 
 
Wykonanie:
Ogórki umyłam, namoczyłam w zimnej wodzie, potem pokroiłam w grube plasterki. Cebulę pokroiłam w piórka. Wszystko posypałam solą. Wymieszałam i odstawiłam na 1 godzinę.
 

Zrobiłam sos:
W rondlu wymieszałam keczup, przecier pomidorowy, ocet i cukier. Wstawiłam na gaz na dosłownie chwilę, żeby cukier lekko się rozpuścił i wszystkie składniki dobrze się połączyły.
Ogórki odcedziłam z soli i zalałam sosem. Wymieszałam i ponownie odstawiłam na godzinę.
 


Sałatkę przełożyłam do wyparzonych słoików i pasteryzowałam około 15-20 minut.
Słoiczki dokręciłam i... gotowe.
 

Jeśli lubicie sałatkę z ogórków to polecam taką  właśnie w słodko - kwaśnym sosie.
Życzę SMACZNEGO! Krys
Dziękuję za odwiedziny na moim blogu. Będzie mi miło, jeśli zostawisz komentarz...  
 
 

29 komentarzy:

  1. Bardzo ciekawa sałatka, nie znałam takiej;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Krysiu bardzo ciekawa sałatka. Z pewnością jest pyszna :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. U mnie niestety takich sałatek nie chcą jeść, dlatego ich nie zaprawiam, ale przepis bardzo ciekawy i na pewno komuś się przyda:)
    pozdrawiam cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Lubię wszystko z ketchupem!

    OdpowiedzUsuń
  5. Wczoraj też miałam ogórkowy dzień. Robiłam sałatkę i ogóreczki z curry. A te również wyglądają fajnie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Moja babcia robiła takie ogórki w sosie pomidorowym, pycha!

    OdpowiedzUsuń
  7. Krysiu, zmieniłam zdanie: jednak w tym roku zrobię ogórki do słoików :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No pewnie, że warto zrobić. W zimie jak znalazł :)

      Usuń
  8. Brzmi ciekawie, jestem chętna na wypróbowanie tej sałatki

    OdpowiedzUsuń
  9. Uwielbiam takie sałatki:) Twoja propozycja Krysiu skłania mnie do wypróbowania przepisu!

    OdpowiedzUsuń
  10. Krysiu ty zawsze potrafisz człowieka zmobilizować do działania. Ja tez zrobię takie ogórki :) Dzięki za inspiracje i pozdrawiam gorąco :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo ciekawy pomysł na zamknięcie lata w słoiku. Nie jadłam jeszcze takiej sałatki. Spróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Na zimę do obiadu idealna:) dziękuję Pani za przepis

    zapraszam do mnie, nowy blog http://beautyinandoutside.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. O! takich ogórasków jeszcze nie robiłam :) Chyba skorzystam z przepisu :)

    OdpowiedzUsuń
  14. w sosie pomidorowym jeszcze nie robiłam nigdy ogórków. ciekawe :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Jeszcze nie robiłam ale zajadam się w musztardzie...

    OdpowiedzUsuń
  16. Nie znałam tego przepisu i kiedy zrobiłam te ogórki to za 2 dni spróbowałam. Smaczne wyszły dlatego zrobiłam następną porcję. Polecam. Mam już kolejny fajny, smaczny przepis. Dziękuję :) Magda

    OdpowiedzUsuń
  17. Witam, mam pytanie 3/4 ketchupu i przecieru pomidorowego, to rozumiem,że ze słoiczków 200ml???Nie za mało jak na 3 kg ogórków?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie jest za mało. Chodzi tylko o nadanie smaku a nie, żeby smak pomidorów i keczupu dominował. Chodzi o małe słoiczki do 120 g. Pozdrawiam :)

      Usuń
  18. Zrobiłam wczoraj kilka słoiczków. Zawsze to jakaś odmiana na sałatkę ogórkową. Już mnie kręci, żeby choćby jeden słoik otworzyć. Apetycznie wygląda:)

    OdpowiedzUsuń
  19. Świetny przepis Krysiu. Robię podobnie. :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Zrobiłam tylko 10 słoiczków na próbę. Dzisiaj była degustacja tej sałatki. Żałuję że tak mało zrobiłam, bo okazało się, że sałatka jest bardzo smaczna. W przyszłym roku zrobię przynajmniej podwójną porcję, Pozdrawiam, Alina :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Czy mogła by Pani napisać co to znaczy ,że Pani je pasteryzowala i później dokrecila. Robię pierwsze sloiki w swoim życiu. Jestem ciemna i zielona. Padło na Pani sałatkę heh

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przed włożeniem słoików do garnka, w którym będą się pasteryzować zakręcam słoiki. Natomiast, po wyjęciu, jeszcze raz, mocno dokręcam (trzymając przez ściereczkę bo gorące), żeby mieć pewność, że "zassało". Czasami słychać taki lekki "syk". Dobrze jest też postawić słoiki do góry dnem, aż całkiem wystygną. Pozdrawiam :)

      Usuń
  22. Fajny przepis takiego jeszcze nie miałam. W poniedziałek do dzieła!

    OdpowiedzUsuń