czwartek, 6 sierpnia 2015

Sałatka z ogórków w sosie...

Przepis na tę sałatkę dostałam od koleżanki, a ona z kolei od kogoś .... I tak, nieświadoma smaku tej sałatki postanowiłam ją zrobić. I nie żałuję, bo wyszła całkiem smaczna. Musiałam koniecznie spróbować, więc po kilku dniach otworzyliśmy słoiczek i zjedliśmy. Ta sałatka jest inna niż ogórki koreczki z papryką. Ale gusta smakowe są różne, dlatego zamieszczam ten przepis dla amatorów takiej sałatki
 

 

 
 Składniki:
3 kg ogórków
400 g cebuli
1,5 łyżki soli
¾  małego keczupu
¾ małego przecieru pomidorowego
100 ml octu 10%
¾ szklanki cukru
 
 
 

 
 
Wykonanie:
Ogórki umyłam, namoczyłam w zimnej wodzie, potem pokroiłam w grube plasterki. Cebulę pokroiłam w piórka. Wszystko posypałam solą. Wymieszałam i odstawiłam na 1 godzinę.
 

Zrobiłam sos:
W rondlu wymieszałam keczup, przecier pomidorowy, ocet i cukier. Wstawiłam na gaz na dosłownie chwilę, żeby cukier lekko się rozpuścił i wszystkie składniki dobrze się połączyły.
Ogórki odcedziłam z soli i zalałam sosem. Wymieszałam i ponownie odstawiłam na godzinę.
 


Sałatkę przełożyłam do wyparzonych słoików i pasteryzowałam około 15-20 minut.
Słoiczki dokręciłam i... gotowe.
 

Jeśli lubicie sałatkę z ogórków to polecam taką  właśnie w słodko - kwaśnym sosie.
Życzę SMACZNEGO! Krys
Dziękuję za odwiedziny na moim blogu. Będzie mi miło, jeśli zostawisz komentarz...  
 
 

26 komentarzy:

  1. Bardzo ciekawa sałatka, nie znałam takiej;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Krysiu bardzo ciekawa sałatka. Z pewnością jest pyszna :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. U mnie niestety takich sałatek nie chcą jeść, dlatego ich nie zaprawiam, ale przepis bardzo ciekawy i na pewno komuś się przyda:)
    pozdrawiam cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wczoraj też miałam ogórkowy dzień. Robiłam sałatkę i ogóreczki z curry. A te również wyglądają fajnie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Moja babcia robiła takie ogórki w sosie pomidorowym, pycha!

    OdpowiedzUsuń
  6. Krysiu, zmieniłam zdanie: jednak w tym roku zrobię ogórki do słoików :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No pewnie, że warto zrobić. W zimie jak znalazł :)

      Usuń
  7. Brzmi ciekawie, jestem chętna na wypróbowanie tej sałatki

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam takie sałatki:) Twoja propozycja Krysiu skłania mnie do wypróbowania przepisu!

    OdpowiedzUsuń
  9. Krysiu ty zawsze potrafisz człowieka zmobilizować do działania. Ja tez zrobię takie ogórki :) Dzięki za inspiracje i pozdrawiam gorąco :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo ciekawy pomysł na zamknięcie lata w słoiku. Nie jadłam jeszcze takiej sałatki. Spróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Na zimę do obiadu idealna:) dziękuję Pani za przepis

    zapraszam do mnie, nowy blog http://beautyinandoutside.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. O! takich ogórasków jeszcze nie robiłam :) Chyba skorzystam z przepisu :)

    OdpowiedzUsuń
  13. w sosie pomidorowym jeszcze nie robiłam nigdy ogórków. ciekawe :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Jeszcze nie robiłam ale zajadam się w musztardzie...

    OdpowiedzUsuń
  15. Nie znałam tego przepisu i kiedy zrobiłam te ogórki to za 2 dni spróbowałam. Smaczne wyszły dlatego zrobiłam następną porcję. Polecam. Mam już kolejny fajny, smaczny przepis. Dziękuję :) Magda

    OdpowiedzUsuń
  16. Witam, mam pytanie 3/4 ketchupu i przecieru pomidorowego, to rozumiem,że ze słoiczków 200ml???Nie za mało jak na 3 kg ogórków?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie jest za mało. Chodzi tylko o nadanie smaku a nie, żeby smak pomidorów i keczupu dominował. Chodzi o małe słoiczki do 120 g. Pozdrawiam :)

      Usuń
  17. Zrobiłam wczoraj kilka słoiczków. Zawsze to jakaś odmiana na sałatkę ogórkową. Już mnie kręci, żeby choćby jeden słoik otworzyć. Apetycznie wygląda:)

    OdpowiedzUsuń
  18. Świetny przepis Krysiu. Robię podobnie. :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Zrobiłam tylko 10 słoiczków na próbę. Dzisiaj była degustacja tej sałatki. Żałuję że tak mało zrobiłam, bo okazało się, że sałatka jest bardzo smaczna. W przyszłym roku zrobię przynajmniej podwójną porcję, Pozdrawiam, Alina :)

    OdpowiedzUsuń