sobota, 29 sierpnia 2015

Puszysty deser (na białkach) z lemon curd

Po zrobieniu lodów czy też po wypiekaniu niektórych ciast (babki, pączki...) pozostają białka. Co z nimi zrobić? Można je zamrozić albo od razu zrobić z nich deser. Zrobiłam taki właśnie pyszny deser. Przygotowałam go na bazie kremu lemon curd, w którym się prawie zakochałam. Oczywiście nie sam lemon curd jest sprawcą tego puszystego deseru. Potrzebna jest niezastąpiona śmietana kremówka, z którą można zdziałać cuda.
Tak więc  dzięki tym wspaniałym składnikom powstał puszysty deser
 


 
 
 
Składniki na lemon curd:
340 g drobnego cukru do wypieków
5 cytryn
5 jajek
100 g masła
1 łyżka mąki ziemniaczanej
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Pozostałe składniki:
3 szklanki gotowego lemon curd
5 białek
170 g drobnego cukru
400 g śmietany kremówki (30%)
4 łyżeczki żelatyny
 
 
 
 
 
 
 
Wykonanie:
Dzień wcześniej trzeba zrobić lemon curd wg tego przepisu
A mianowicie:
Z cytryn otarłam skórkę i wycisnęłam sok.
Zmiksowałam żółtka,  jajko i cukier. Wstawiłam na garnek gorącą wodą. Do żółtek dodałam mąkę,  sok i skórkę cytrynową. Wymieszałam i  podgrzewałam na średnim gazie.
Kiedy krem zaczął gęstnieć dodałam  masło i wymieszałam, żeby się dobrze rozpuściło.
Po wystudzeniu, gotowy lemon curd przełożyłam do słoiczka.  Po wystudzeniu wstawiłam na kilka godzin do lodówki. Najlepiej na noc.  
 

Teraz czas zając się wykonaniem deseru.
Lemon curd wyjęłam z lodówki. 1/3 części odłożyłam do miseczki.
Żelatynę namoczyłam w  1/3 szklanki zimnej wody. Odstawiłam do napęcznienia.
Białka ubiłam w mikserze najpierw na małych obrotach a następnie zwiększyłam dosypując partiami cukier. Miksowałam aż piana stała się  sztywna i lśniąca.
Żelatynę chwilę podgrzałam w mikrofalówce, żeby ją lekko rozpuścić. Wystudziłam i pomału dodawałam do ubitej piany.
Do lemon curd przełożyłam  ubitą pianę i zmiksowałam na najniższych obrotach do momentu połączenia się obu mas.
 

Kremówkę ubiłam na puch i wmieszałam do masy.
Spód tortownicy wyłożyłam biszkoptami i na wierzch wylałam przygotowaną masę. Wyrównałam wierzch i wstawiłam do lodówki na całą noc.
 

Następnego dnia odłożonym lemon curd posmarowałam wierzch mojego deseru i ponownie wstawiłam do lodówki na 2 godziny do stężenia.
 

Deser bardzo łatwo się kroi.
 
 
 

 

 

 

 
Pysznie smakuje. Najlepiej zimny.  Ładnie wygląda. Nie potrzeba dodatkowej dekoracji. Szybko znika, bo jest smaczny. Spróbujcie go zrobić i przekonajcie się. Życzę SMACZNEGO! Krys

P.s. dekoracja ze wstążki to już taka fantazja, żeby całość ożywić....
  
 
  
Dziękuję za odwiedziny na moim blogu. Będzie mi miło, jeśli zostawisz komentarz...   

 

27 komentarzy:

  1. Krysiu dzisiaj chyba się wproszę na kawałek do Ciebie, bo ciacho wygląda obłędnie smaczne:)
    fajny pomysł na białka, ja najczęściej piekę bezy, ale ile można?
    pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda jak sernik:) Smakowity ten Twój deser, ja dziś piekę szarlotkę:)

    OdpowiedzUsuń
  3. prezentuje się jak z najlepszej cukierni!

    zachęcam do wzięcia udziału w konkursie :) http://foodmania-przepisy.blogspot.com/2015/08/konkurs-pozegnanie-wakacji-z-owocowym.html

    OdpowiedzUsuń
  4. Krysiu lemon curd uwielbiam, więc z chęcią się wproszę na kawałeczek tego serniczka :-) w ogóle to bardzo lubię serniki :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ślicznie wygląda. Lemon curd uwielbiam. Od samego patrzenia ślinka cieknie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Na ciepłe dni takie desery na zimno są najlepsze

    OdpowiedzUsuń
  7. Ciasto wygląda bajecznie :)
    Zieleń tych listków ( nie wiem melisa, czy mięta?) i żółć, którą daje lemon curd wyglądają przepięknie.
    Muszę przyznać, że nigdy nie jadłam kremu lemon curd.

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam desery z lemon curd :) A ze słoiczka to już w ogóle mogę wyjadać ten krem.
    Krysiu Twoje ciasto wygląda fantastycznie, człowiek nabiera ochoty choć na kawałek tego ciasta :)

    OdpowiedzUsuń
  9. ach, białka nadają lekkosci serniczkowi, wyglada pysznie:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Musi być naprawdę cudowny!
    Ja dopiero niedawno - gapa - odkryłam, że białka można mrozić :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Wygląda cudownie, musiał smakować wybornie - uwielbiam takie cytrynowe, orzeźwiające desery (i też jestem zakochana w lemon curd ;)) :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Krysiu, ja to już muszę omijać te Twoje pyszne desery choć ślinka cieknie ha!ha!...

    OdpowiedzUsuń
  13. Jaki piękny sernik :) Z lemon curd musi smakować obłędnie :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Wspaniały i pięknie wyglądający deser. Duże brawa za pomysł :)) Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Wspaniały! Uwielbiam lemon curd i inne jego owocowe odmiany :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Wygląda imponująco i pysznie :) Łał!!!

    OdpowiedzUsuń
  17. Idealny i wspaniały!!! Właśnie idę na kawkę , więc porywam kawałeczek :)

    OdpowiedzUsuń