czwartek, 27 sierpnia 2015

Zupa krem z kurek

Jeśli zależy Wam, żeby zrobić szybko i smacznie zupę krem ze świeżych kurek, to nie czekajcie, tylko zabierzcie się do pracy. Przepis jest dla 4 osób, ale jeśli macie w domu kilku łasuchów, proponuję zrobić podwójną porcję
 

 
Składniki:
400 g kurek świeżych
warzywa na wywar (2 marchewki, pietruszka, seler, por)
2 cebule
2 łyżki oliwy
ziele angielskie
listek laurowy
sól
świeżo zmielony pieprz
4 łyżki śmietany (18%)
 

 
Wykonanie:
Oczyściłam grzyby (tak jak tutaj).
Ugotowałam wywar z warzyw (1 l). Wystarczy 15 minut. Warzywa wyjęłam, ziele i listek i por wyrzuciłam. Wywar odstawiłam.
W garnku rozgrzałam oliwę, wsypałam pokrojoną w kostkę cebulę. Zeszkliłam ją. Wrzuciłam kurki. Podsmażyłam około 7 minut, przyprawiłam pieprzem i solą.
Warzywa z wywaru pokroiłam i dodałam do kurek. Wymieszałam. Po 5 minutach smażenia na małym gazie wlałam gorący wywar z warzyw. Zostawiłam na małym gazie na 10 minut.
 

 Zmiksowałam. Przyprawiłam solą i pieprzem, wsypałam posiekaną natkę pietruszki.
 

Krem rozlałam do miseczek, dodałam po łyżce śmietany i posiekany koperek. Do każdej miseczki włożyłam małe kurki.
 

Jest to łatwa i szybka do zrobienia zupa krem ze świeżych kurek. Dodam, że bardzo smaczna. Wobec tego, jeśli się na nią skusicie, życzę SMACZNEGO!  Krys

Dzisiejszy wpis dodaję do akcji
 

Pora na kurki 2015
 

Dziękuję za odwiedziny na moim blogu. Będzie mi miło, jeśli zostawisz komentarz...  

 

18 komentarzy:

  1. Krysiu aż Ci zazdroszczę , u nas grzybów dalej nie ma i nic nie wskazuje na to że szybko będą
    A zupka wygląda świetnie:)
    miłego dnia, pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Reniu, kurki można kupić w wielu sklepach, np. w Lidlu, Biedronce i Carrefourze...

      Usuń
  2. Uwielbiam kurki, a taki krem jest pyszny :) Szkoda, że w tym roku mnie to ominie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo ładnie podana,taki krem musi być bardzo smaczny:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Krysiu, skusze się na pewno! a gdzie kupujesz kurki?

    http://lamodalena.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kurki można kupić np. w Lidlu, Carrefourze, Biedronce :)

      Usuń
  5. No i wiem co dzisiaj będzie na obiad;]

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam wszelkie zupy grzybowe a już szczególnie krem z kurek;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Kremu z kurek nigdy nie jadłam, na pewno do wypróbowania!

    OdpowiedzUsuń
  8. zupa wygląda przepysznie, uwielbiam kurki sama często robię makaron z kurkami ;) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  9. Super przepis. Pyszności. Dobrze, że dopiero co zjadłam obiad, bo bym musiała przyjść w gości. Uwielbiam kurki :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Uwielbiam kurki :) a taka zupka to coś wspaniałego!

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja chyba sama bym zjadła cały garnek, pyszności! :)

    OdpowiedzUsuń
  12. uwielbiam kurki, chętnie bym zjadła :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Zrobiłam w/g Twojego przepisu, była pyszna...

    OdpowiedzUsuń
  14. Twoja zupka prezentuje się cudnie :)
    Dziękuję za udział w akcji "Pora na kurki 2015"

    Pozdrawiam
    Iwona

    OdpowiedzUsuń
  15. Zupy kremy bardzo lubimy, a jeszcze z kurek. Ach...:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Bardzo lubię zupy krem, na pewno teraz będzie kolej na kurkową. Pozdrawiam i gratuluję występu u pani Ewy Wachowicz. Dziś oglądałam.

    OdpowiedzUsuń