sobota, 1 sierpnia 2015

Pieczeń ognista zamiast wędliny

Domowa wędlina zawsze się sprawdza. Wystarczy kupić dowolne mięso, odpowiednio przyprawić i upiec. W ten sposób można w jednym czasie upiec w piekarniku kilka rodzajów mięsa przeznaczonego jako zamiennik kupowanej wędliny. Ja piekę boczek rolowany, karczek, schab. Część przeznaczam od razu do jedzenia a część zamrażam. Zawsze mam po ręką dla domowników i dla niespodziewanych gości... świeżą, smaczną, domową wędlinę.
Ostatnio zrobiłam eksperymentalnie, pieczeń ognistą.... I wiecie, że zdała egzamin. Bardzo smaczna
 
 
 
Składniki:
1300 g schabu bez kości
gałązki świeżego rozmarynu
1 papryczka chili
czosnek marynowany
sól
świeżo zmielony pieprz
olej
Ponadto:
bawełniany sznurek
rękaw do pieczenia
 

 
Wykonanie:
Schab umyłam i osuszyłam papierowym ręcznikiem.
Papryczkę umyłam przecięłam wzdłuż i usunęłam pikantne  nasionka, a paprykę drobno posiekałam.
Igiełki rozmarynu posiekałam. Kilka igiełek zostawiłam.
Schab ponacinałam ostrym nożem dosyć gęsto i w te miejsca wkładałam czosnek i igiełki rozmarynu. W ten sposób naszpikowałam schab z obu stron.
 

Piekarnik włączyłam na 180 °C.
Schab posmarowałam olejem za pomocą pędzelka i obsypałam posiekanym rozmarynem, papryczką, posoliłam i oprószyłam świeżo zmielonym pieprzem.
 

Całość obwiązałam bawełnianym sznureczkiem i włożyłam do rękawa.
Włożyłam do foremki do zapiekania i wstawiłam do piekarnika  na ok. 1,5 godziny.
 

20 minut przed końcem pieczenia rozcięłam rękaw wzdłuż, żeby para wyszła i wstawiłam ponownie do piekarnika, żeby mięso podpiekło się na wierzchu.
Upieczone mięso wyjęłam z piekarnika i po wystudzeniu wyjęłam z rękawa.
Po wystudzeniu zdjęłam sznurek i schab pokroiłam w plastry.
 
 
 
 
 
Pieczeń ognista okazała się strzałem w 10. Dlatego, że takiej moi goście jeszcze nie jedli. A teraz ją dosłownie pochłaniali. I znów trafiony wybór. Jeśli lubicie pikantne potrawy to zachęcam Was do zrobienia takiej wędliny i życzę SMACZNEGO! Krys

Polecam inne mięsa, które przygotowałam jako domową wędlinę:
Szynka pieczona w rękawie
Boczek rolowany pieczony w folii
Pieczeń cielęca podana zimno
Rolada z trzech rodzajów mięsa
Schab pieczony w porach z kolorowym pieprzem
.... a po resztę przepisów odsyłam do zakładki MENU.... DANIA MIĘSME

Dziękuję za odwiedziny na moim blogu. Będzie mi miło, jeśli zostawisz komentarz...  
 
 

21 komentarzy:

  1. Widać po zdjęciu,że egzamin zdany na 5+ :))) wspaniały kawał domowego mięska:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pieczone mięsa uwielbiamy za ich niepowtarzalny smak. Jeśli przygotowujemy sami - to wiemy co jemy:)
    Już czujemy smak takiego plastra pieczonego schabu z dobrze dobranymi przyprawami...pyszota!

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie kupuję wędliny. Zawsze robię. Kilka już zrobiłam z Pani przepisu, np. boczek rolowany i pieczeń cielęca. Jak znam siebie to z tego przepisu też zrobię schab. Pozdrawiam, Ewa :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo smaczna domowa pieczeń. Pieczenie w rękawie i u mnie zdało egzamin. Ale wypróbuję ten ognisty smak :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wspaniale się prezentuje i na pewno wspaniale smakuje. Pozdrawiam Krysiu :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Często zamiast tych pełnych chemii i wody wędlin podaję pieczone mięsa. To najlepszy sposób na pyszne jedzenie. Pozdrawiam Cię Krysiu.
    http://balakier-style.pl/

    OdpowiedzUsuń
  7. Wiadomo, ze domowe są najlepsze:)
    Z ognistego smaku muszę zrezygnować, ale z pieczeni - nigdy
    Pozdrawiam weekendowo:)

    OdpowiedzUsuń
  8. O tak, to coś dla mnie! Domowe wędlinki, mniaaam!

    OdpowiedzUsuń
  9. Najlepsza jest taka domowa wedlina, pyszna pikantna wersja Krysiu :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Cudownie wygląda, wspaniale przyprawiona :*

    OdpowiedzUsuń
  11. Krysiu na kanapki super, mój mąż uwielbia takie pikantne smaki :-)

    OdpowiedzUsuń
  12. W przepisie jest tymianek, a w opisie rozmaryn... ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Krysiu w skladnikach wkradl Ci sie blad ,myslalas pewnie o rozmarynie a napisalas tymianek :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację. Tak lubię zioła, że chętnie używałabym je na okrągło. Już poprawiłam :)

      Usuń
  14. Twoje przepisy Krysiu są wyśmienite i chętnie z nich korzystam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę Basiu, że smakuje Ci moja ...kuchnia :) Pozdrawiam Cię serdecznie :)

      Usuń
  15. Musi być pyszna :) Bardzo lubię domową wędlinę :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Przepis super a i mięsko wygląda smakowicie !!

    OdpowiedzUsuń
  17. Krysiu mięsko wygląda smakowicie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Danusiu. Tak jak wygląda, tak też smakuje. Polecam :)

      Usuń