poniedziałek, 26 stycznia 2015

Sałatka... z szynką , brokułem i mandarynkami

Po powrocie z Karpacza, gdzie szukaliśmy z wnuczkami śniegu (bo w zimie w górach powinien być śnieg)  i rozczarowana jego brakiem, zrobiłam lekką sałatkę... taką prawie jak wiosna, bo i pogoda jest taka... raczej wiosenna niż zimowa.
Jest to sałatka, którą możemy robić właściwie przez cały rok. Jeśli zmienimy niektóre składniki a tym samym smak, uzyskamy zawsze coś nowego. A więc układajmy różne warstwy tego na co przyjdzie nam ochota z tego co akurat mamy w lodówce.
 
 
 
 
 
Ja miałam.... w lodówce:
kawałek szynki (można dać pieczeń)
½  główki brokuła
ser żółty w kawałku
1 cukinia
szczypiorek
3 łyżeczki majonezu
garść łuskanego słonecznika
 
 
 
 
Wykonanie:
Nie podaję ilości poszczególnych składników, ponieważ to zależy od tego jak dużo chcemy tej sałatki zrobić a poza tym możemy zwiększyć lub zmniejszyć asortyment składników.
Szynkę pokroiłam w kostkę.
Brokuł po umyciu, podzieliłam na różyczki i krótko zagotowałam w gorącej osolonej wodzie.
Ser pokroiłam w małą kosteczkę.
Mandarynki obrałam, usunęłam białą osłonkę i podzieliłam na cząstki.
Cukinię pokroiłam w cienkie, szerokie długie paski. To do dekoracji.
Ze szczypiorku wybrałam najdłuższe łodygi, które posłużą do zawiązania pakiecików z sałatką.
W misce wymieszałam szynkę z mandarynkami. Kilka cząstek zostawiłam do dekoracji.
Następnie nie mieszając układałam warstwami: brokuły, żółty ser, kleksy z majonezu i całość obsypałam ziarenkami słonecznika.
 

 
 Sałatkę można pozostawić w szklanej misce, w której pięknie przeplatają się kolory składników
 
 
 
Można ułożyć w piramidkę obłożoną paskami cukinii i przewiązaną listkami szczypiorku
 
 
 

 
 

Teraz zapraszam na smaczną i łatwą w wykonaniu sałatkę i życzę  SMACZNEGO! Krys
 
Dziękuję za odwiedziny na moim blogu. Będzie mi miło, jeśli zostawisz komentarz...


46 komentarzy:

  1. Krysiu, sałatka wygląda pięknie,! I wiesz - chyba najbardziej lubię właśnie takie "spontaniczne" sałatki z tego, co się akurat ma w lodówce :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Brawo za kreatywność!!! Nie pierwszą zresztą. Sztuką jest zrobić coś z niczego:)))

    OdpowiedzUsuń
  3. Śliczna i świetna sałatka, która przyjmie się wszędzie i zawsze. Nawet teraz mam na nią ochotę:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jejeciu, jaka ładna sałatka. To świetny patent z tą cukinią. Dziękuję za ten przepis i śliczne foto. Na pewno wykorzystam patent na związanie cukinią sałatki. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  5. sałatka owinięta cukinia wygląda przepięknie i pysznie zarazem!
    Krysiu zima zrobiła nam psikusa i dopiero teraz łaskawie sypnęła śniegiem,
    ciekawa jestem czy utrzyma się dłużej?
    Pozdrawiam cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Pieknie wygląda i kusi składnikami, ja bardzo lubię takie połączenia smakowe, więc bym się chętnie skusiłą na nią :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Krysiu sałatka świetna i ślicznie podana :-) no właśnie gdzie ta zima i ten śnieg. Miłego dzionka :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. niezłe połączenie! pięknie ją podałaś :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Jak Ty to pięknie podałaś!!! Jestem pod ogromnym wrażeniem! Sałatka na pewno jest pyszna.. Bo ja uwielbiam prawie wszystkie sałatki. Sa zdrowe, smaczne i bardzo dobrze przystrajaja nasze stoły! Pozdrawiam Cie ciepło!!!

    OdpowiedzUsuń
  10. Ale pięknie wygląda, zrobiłaby furorę na niejednym przyjęciu ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetna mieszanka, do tego jak uroczo podana ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Jakie te Twoje dania są piękne :-)

    OdpowiedzUsuń
  13. Pyszny zestaw składników.
    Sałatka bardzo mi się podoba!

    OdpowiedzUsuń
  14. Ślinka cieknie :-) Pomysł z owinięciem jej cukinią jest bardzo efektowny :-)

    OdpowiedzUsuń
  15. Swietna salatka i pieknie podana:)

    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Wspaniale wygląda i niezwykle kusi:) Krysiu jesteś mistrzynią w swoim fachu :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Bardzo ciekawy dodatek mandarynek, pięknie wygląda:)

    OdpowiedzUsuń
  18. wykwintna i pięknie podana. A teraz jest śnieggggg

    OdpowiedzUsuń
  19. Smakuje na pewno wspaniale, ale jak genialnie wygląda! :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Powinnam jeść dużo sałatek bo rzadko jem.Buziaki i pozdrawiam.Miłego poniedziałku.

    OdpowiedzUsuń
  21. ...czyli Krysiu sałatka z wszystkim co lubię...buziaki...

    OdpowiedzUsuń
  22. jak pięknie podane:) smakowicie wygląda

    OdpowiedzUsuń
  23. Jak pięknie podana! :) musi smakować wybornie...

    OdpowiedzUsuń
  24. Przede wszystkim wspaniale podana :) Uwielbiam brokuły :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Fajny pomysł na pyszną sałatkę :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Wspaniale wygląda i jak pięknie podana. Super!

    OdpowiedzUsuń
  27. pięknie wygląda :) ma w sobie wszystko co pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Taka sałatka to moje smaki:))) lekka, kolorowa i pyszna!

    OdpowiedzUsuń
  29. jak pięknie podana! i wygląda przepysznie, lubię surowy brokuł w sałatce :)

    http://lamodalena.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  30. Smaczna i lekka, a jak pięknie podana :)
    :***

    OdpowiedzUsuń
  31. Śliczniutko podałaś Krystynko, i jak zrobię z ricottą zamiast żółtego sera, to będzie dietetycznie i ślicznie. Często cukinię kroję w takie paseczki np.do takiej sałatki, wyglada bardzo efektownie.Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  32. Wow ,podałaś ,że ja nie mogę ,pysznie.

    OdpowiedzUsuń
  33. O tak, to coś dla mnie. Świetna propozycja :)
    W Karpaczu nie dowieźli śniegu? A to pech. :(

    OdpowiedzUsuń
  34. Niebanalny pomysł na podanie sałatki. SUPER! A i sama sałatka z mandarynkami pyszna:)

    OdpowiedzUsuń
  35. Pani Krysiu mam do Pani pytania chciałabym przygotować taką sałatkę ale nie mam pojęcia jak Pani do zbiła do kupy tzn ja Pani włożyła składniki do środka i zawinęła cukinie. przez szklankę czy po prostu najpierw Pani zwinęła cukinie w kulkę a potem wkładała jedzenie ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam. Jeśli nie ma Pani takiej foremki - ring (pierścienie) to można zrobić ze złożonej na kształt pierścienia srebrnej folii o średnicy jaką się chce. Powkładać do środka składniki sałatki, potem obłożyć folię paskami cukinii, obwiązać szczypiorkiem i zdjąć "foremkę". Powinno się udać. Powodzenia :) Pozdrawiam :)

      Usuń
  36. a spód jest bez niczego ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spodu nie ma. Foremką jest pierścień. Z półmiska na talerzyki nabiera się potem od spodu jak np. tort :)

      Usuń