piątek, 2 stycznia 2015

Przystawka z jajek pod kołderką z łososia na liściach cykorii

Po obfitych świętach i wcale nie „chudym” Sylwestrze czas na odchudzenie. Takie choćby niewielkie. W związku z tym mam pomysł na „odtłuszczenie” moich wpisów. Myślę, że darujecie mi, jeśli mniej będzie słodkości a więcej dań z mięsa, ryb, zup, sałatek i przystawek. Oczywiście będzie smacznie, ciekawie i przystępnie. Taka jest moja propozycja, ale.... w końcu ten blog prowadzę z myślą o Was Kochani i to dla Was przedstawiam wszystkie wpisy. Dlatego ważne jest dla mnie Wasze zdanie na ten temat. Bo to Wy jesteście siłą napędową tego bloga, czego wyraz dajecie w swoich komentarzach i e-mailach. Za co serdecznie dziękuję. Napiszcie co o tym myślicie :) 
Dzisiaj smaczna, zdrowa i pożywna przystawka z jajek, łososia....
 

 
 Składniki:
kilka listków dowolnej sałaty
4 jajka
2 cykorie
4 plastry łososia
pól strąka papryki konserwowej
oliwki zielone i czarne
1 łyżka majonezu
2 łyżki jogurtu greckiego
szczypiorek
koperek
sól i pieprz
½ łyżeczki tymianku
 
 
Wykonanie:
Jajka ugotowałam na twardo.
Cykorię oczyściłam z wierzchni liści i odcięłam dolną twardą część. Umyłam, osuszyłam i oddzieliłam listki.
Każdy listek posmarowałam cieniutko majonezem i rozłożyłam promieniście na półmisku.
Jajka obrałam ze skorupek, przecięłam wzdłuż na połowę i położyłam na liściach cykorii. Na żółtkach ułożyłam oliwki i całość zawinęłam w plasterki łososia tak, aby nie zakrywać jajek a tylko dolną część łódeczek cykorii.
Pozostały majonez wymieszałam z jogurtem.
Całość udekorowałam kleksami z majonezu i jogurtu,  pokrojoną papryką i koperkiem.

 


 

 
 
 
 
 
 
 
  
 
 
 
Łosoś, jajka i oliwki to doskonałe połączenie składników, z których powstają wspaniałe sałatki, przystawki a przede wszystkim smaczne dania.
 

 
 
Zaczął się karnawał, być może skorzystacie z mojej podpowiedzi  i spróbujcie przygotować taką przystawkę. Zachęcam, polecam i .... życzę SMACZNEGO! Krys
 
Dziękuję za odwiedziny na moim blogu. Będzie mi miło, jeśli zostawisz komentarz...

22 komentarze:

  1. Ja na odwrót całe życie chcę przytyć, ale takie jajka zjadłabym z wielkim smakiem :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Na pewno kiedyś wypróbuję, wygląda bardzo zachęcająco i apetycznie:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Cudownie się prezentuje Twoja przystawka Krysiu :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. ależ to pięknie wygląda!
    nie mam nic przeciwko takim daniom, bo jak znam Ciebie, Krysiu, to będą nie mniej apetyczne jak to co dzisiaj zaserwowałaś :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wspaniała, szkoda, że na wsi nie można kupić ani cykorii ani łososia!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  6. Idealne danie na lekka salatke.
    juz nie moge doczekac sie kolejnych odtlszczonych przepisow ;-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wszystkiego najlepszego w Nowym Roku:) Pozdrawiam noworocznie:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Mniam, wszystko to moje smaki, kocham łososia i jajka:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Pięknie się prezentuje :-) pyszne danie i bardzo ciekawie podane :-)

    OdpowiedzUsuń
  10. Fajna przystawka,a jeśli chodzi o lżejsze przepisy po świętach to jestem bardzo na tak!

    OdpowiedzUsuń
  11. Aż się chce wziąść choc jeden kęs :)

    OdpowiedzUsuń
  12. mniam! Połączenie dla mnie iście udane :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Krysiu przystawka wygląda prze smacznie:)
    pozdrawiam cieplutko i wszystkiego dobrego w Nowym Roku:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Przepysznie wyglądają te jajka! Choć nienawidzę oliwek, to chyba wypróbuję ten przepis już niedługo, bo urodzinki się szykują :) Wszystkiego dobrego w TYM NOWYM ROKU :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Krysiu,

    Jeśli chodzi o mnie, to bardzo lubię takie lekkie potrawy. A już najbardziej ryby i drób. Twój pomysł na jajeczka pod pierzyną bardzo mi się podoba. Można go wykorzystać w karnawale jako przystawkę na imprezę. Czekam z niecierpliwością na tego typu propozycje.

    Wszystkiego dobrego w Nowym oku!:)

    OdpowiedzUsuń
  16. świetna przystawka, liście cykorii świetnie tu wyglądają :-) wszystkiego dobrego w Nowym Roku Krysiu!

    OdpowiedzUsuń
  17. świetne! :) a więcej lekkich przepisów - jestem za! :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Fantastycznie podana przystawka! Aż szkoda jeść :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Oj... Ja na pewno daruję Ci te odchudzone propozycje :) Same smakołyki tu widzę :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Wygląda cudnie, bardzo wytwornie... Pozdrawiam. Buziaki!

    OdpowiedzUsuń
  21. uwielbiamy te jajeczka!! pozdrawiamy i polecamy!!

    OdpowiedzUsuń