piątek, 16 stycznia 2015

Schab w parmezanie

Danie ze schabem nie musi być wcale nudne.  Poszukując nowych smaków i ciekawych przepisów znalazłam taki który  najbardziej mi się spodobał.
Myślę, że Wam również przypadnie do smaku :) 



Składniki:
4 kotlety schabowe
4 jajka
200 ml śmietany 36 % (nie kremówki)
150 g startego parmezanu
1 pomidor
sól
pieprz
olej do smażenia

  


Wykonanie:
Najpierw zrobiłam panierkę z parmezanu. W tym celu jajka roztrzepałam mikserem, wsypałam 100 g parmezanu. Wymieszałam i wstawiłam na około godzinę do lodówki.


Kotlety opłukałam osączyłam na ręczniku kuchennym. Przykryłam folią i  delikatnie rozbiłam tłuczkiem. Posoliłam i oprószyłam pieprzem.
Na patelni rozgrzałam olej.
Kotlety wkładałam do panierki i po obtoczeniu kładłam kolejno na rozgrzany olej.
Smażyłam na złoty kolor z obu stron.







  

W tym czasie przygotowałam sos:
Na osobnej patelni rozgrzałam śmietanę, wsypałam resztę parmezanu, wymieszałam i podgrzewałam na małym gazie.




Pomidora sparzyłam wrzątkiem, zdjęłam skórkę i pokroiłam w cząstki. Dodałam do sosu. Wymieszałam. Można doprawić solą i pieprzem.
Kotlety przełożyłam na półmisek a sos podałam osobno w sosjerce.


Tak przyrządzone kotlety są jakąś odmianą od tradycyjnego schabowego. Zyskuje na smaku dzięki parmezanowi. Ten smak wyczuwa się już po pierwszym kęsie.
Wspaniałe kotlety. Polecam tym, którzy szukają nowych smaków i tym,  którzy po prostu lubią schabowe


 

Zachęcam, bo są smaczne. Zachęcam, bo szybko się te kotlety przygotowuję. Zachęcam... i życzę SMACZNEGO! Krys
 
Inspiracją do powstania dzisiejszego dania był przepis Magdy Gesler na fileta z kurczaka w parmezanie


Dziękuję za odwiedziny na moim blogu. Będzie mi miło, jeśli zostawisz komentarz...


34 komentarze:

  1. ulala.. schab w iście królewskiej odsłonie!
    Wygląda super!

    OdpowiedzUsuń
  2. Z pewnością wykorzystam przepis na sos :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. fajny patent z tym serem, na pewno wzbogaca smak kotleta :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Twoja propozycja Krysiu jest bardzo smakowita.
    Lubię schab, bo można go przygotować na różne sposoby i nigdy nie wydawał mi się nudny:)
    Pozdrawiam cieplutko i udanego weekendu :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo lubię schabowy, ale naprawdę może się znudzić. Fajna i smaczna odmiana dzięki parmezanowi ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Krysiu, jak zwykle zaskakujesz fantastycznym pomysłem, bo niby to tylko schabowy, a jednak niebanalnie zrobiony :) Pysznie wyglądają te kotlety :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Zapach tych kotletów musiał być obłędny... A całe danie bardzo smaczne i sycące! Wspaniały pomysł Krysiu!

    OdpowiedzUsuń
  8. jeszcze nie jadłam śniadania a juz mi sie zachciało obiadu! takiego kotleta!!! :)

    http://lamodalena.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Super pomysł, aby odmienić schabowego:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Uwielbiam parmezan, jestem bardzo ciekawa jego smaku w połączeniu ze schabem. Świetna serowa panierka!

    OdpowiedzUsuń
  11. mmmniam! schab jak marzenie! <3

    nie chciałabyś przypadkiem zgłosić się do konkursu na moim blogu?
    Tematem jest czekolada ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie jadłam, ale mnie już przypadł do smaku, polubimy się:))

    OdpowiedzUsuń
  13. Super pomysł na schabowe, muszę wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Takiego schabu jeszcze nie jadłam... Musi być bardzo delikatny...

    OdpowiedzUsuń
  15. Świetna panierka :) Pycha!

    OdpowiedzUsuń
  16. Zawsze mam parmezan w lodówce, więc wypróbuję, pyszna propozycja:)

    OdpowiedzUsuń
  17. Przepis jest niezwykle ciekawy. Akurat parmezanu mam pod dostatkiem, z chęcią spróbuję. Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  18. Świetny pomysł Krysiu i fajny przepis na sos :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Krysiu świetny pomysł na smakowite kotleciki :-) z pewnością są pyszne :-) wypróbuję :-)

    OdpowiedzUsuń
  20. wyglądają pysznie, to miła odmiana od tradycyjnej panierki:)

    OdpowiedzUsuń
  21. Jadłam kiedyś pierś kurczaka w parmezanie, myślę, że schab smakuje fantastycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Pyszny pomysł :-)
    Lubię schabowe...

    OdpowiedzUsuń
  23. Fajne i szybkie w przygotowaniu,czy w Polsce jest śmietana 18 % ?,ja taką używam do sosów.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, są u nas śmietany z różną zawartością tłuszczu. A ta 18-tka jest właśnie w dwóch wersjach gęsta i rzadka właśnie do zup i sosów.

      Usuń
  24. zdecydowane mniam! bardzo lubię nietypowe panierki

    OdpowiedzUsuń
  25. Moj mąż byłby w siódmym niebie :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Takie schaboszczaki to ja rozumiem :D Pyszności! Myślę, że zamiast schabowego można wykorzystać inny rodzaj mięsa jeśli akurat ktoś nie lubi wieprzowiny.

    OdpowiedzUsuń
  27. Takie też jadamy od czasu do czasu. Buziaki Krysiu!

    OdpowiedzUsuń
  28. Pyszne kotlety. Zrobiłam je na niedzielny rodzinny obiad. Goście byli zachwyceni. Polecam :)

    OdpowiedzUsuń