piątek, 30 stycznia 2015

Kotlety schabowe z jabłkami i majerankiem

Na zrobienie tych kotletów zdecydowałam się, kiedy mieliśmy mieć zapowiedzianą  wizytę naszych znajomych. Cztery osoby na obiedzie... co podać? Wtedy przyszedł mi do głowy pomysł na kotlety  schabowe, które już kiedyś robiłam. Przepis więc był sprawdzony, dlatego bez wahania podałam właśnie takie kotlety z jabłkami i pachnącym majerankiem...
 
 
 
 
Składniki:
4 kotlety schabowe
1 łyżka musztardy (np. miodowa)
1 – 2 jabłka
1 cebula
masło do smażenia
1 łyżka suszonego majeranku
sól
pieprz
 
 

Wykonanie:
Schab po opłukaniu, osuszyłam na ręczniku papierowym. Przykryłam folią i rozbiłam tłuczkiem. Posoliłam i oprószyłam pieprzem i wstawiłam do lodówki.
Cebulę pokroiłam w pół krążki, jabłka po wykrojeniu gniazd nasiennych w ósemki.
Na patelni rozgrzałam łyżkę masła. Wrzuciłam cebulę i po chwili dodałam jabłka. Chwilę dusiły się na małym gazie. Potem wyjęłam na talerzyk.
 
 
Kotlety posmarowałam musztardą tylko z jednej strony i przełożyłam na patelnię na ten sam tłuszcz. Posypałam majerankiem i smażyłam z obu stron do zrumienienia pod przykrywką. Włożyłam ponownie jabłka, przykryłam przykrywką i dusiły się na małym gazie jeszcze około 3 minuty.
 

Bardzo smaczne kotlety z wyczuwalną nutą jabłek.
Podałam z pieczonymi ziemniaczkami.
 
 
 
 

Pyszne, idealne danie na każdą okazję. Polecam i życzę SMACZNEGO! Krys
 
Dziękuję za odwiedziny na moim blogu. Będzie mi miło, jeśli zostawisz komentarz...

30 komentarzy:

  1. Pysznie wyglądają :-)
    Lubię jabłka i majeranek, więc z przyjemnością bym je zjadła ;-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Moja mama takie robi,taki rodzinny przepis, pyszne są takie kotlety ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. jabłka i majeranek to idealne połączenie do mię, choć z schabowym jeszcze nie próbowałam:)
    bardzo ciekawy i szybki przepis, wart wypróbowania:)
    pozdrawiam cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ten przepis pieści moje podniebienie. Niby zwyczajny schabowy a jakże wyszukane danie. Dla mnie bomba. Zjadłbym taki obiad ze smakiem. Pozdrawiam, Max

    OdpowiedzUsuń
  5. Już mam odpowiedź na moje pytanie: co zrobię na jutrzejszy obiad? Wspaniale wyglądają te schabowe. Pozdrawiam i dziękuję:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Takie przepisy lubię najbardziej - proste, a jakże efektowne.

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo ciekawy przepis :) Ja jabluszka dodaje do watrobki, do schabu jeszcze nie probowalam, ale koniecznie musze tak wlasnie zrobic, bo to swietny przepis:)

    Dziekuj i serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Krysiu uwielbiam Twoje pomysły:)))

    OdpowiedzUsuń
  9. Fantastyczny obiad :) Jak zwykle, Krysiu, perfekcyjnie :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Znakomity pomysł na przygotowanie kotletów schabowych, pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Mam ostatnio tzw fazę na schab... Zwijany, naciagany i na ostro. Jednak takiego nie robiłam a przed nami weekend... I schab w zamrażarce...

    OdpowiedzUsuń
  12. Lubię kosztować, smakować i jeść smacznie przyrządzone dania. To też jest jakby dla mnie. Więc zrobię i będę smakował. Pozdrawiam, Smakosz

    OdpowiedzUsuń
  13. Jabłka i majeranek to połączenie idealne, pyszne danie stworzyłaś

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo fajny pomysł na schabowe, pysznie się prezentują Krysiu :-)

    OdpowiedzUsuń
  15. Świetny pomysł na kotlety schabowe. Na pewno go wypróbuję. Pozdrawiam Cię Krysiu.
    http://balakier-style.pl/

    OdpowiedzUsuń
  16. Już tyle razy się przekonałam, że Twoje mięsno-owocowe połączenia się sprawdzają, że na pewno sobie i takie kotleciki zaserwuję na obiad :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że moje przepisy przypadły Ci do smaku :)

      Usuń
  17. ciekawy sposób na podanie kotletów, zapisuję! :-)

    OdpowiedzUsuń
  18. Ale cudowne połączenie smaków! Jestem ciekawe jak jabłko współgra z tym, znanym wszystkim, mięsem :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tworzą doskonały duet. Spróbuj, a przekonasz się :)

      Usuń
  19. O jakie ciekawe połączenie! Muszę wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Bardzo smakowicie wyglądają i jak pięknie podane :)

    OdpowiedzUsuń
  21. To zapisuję, świetny przepis...pozdrawiam...

    OdpowiedzUsuń
  22. świetne urozmaicenie dla zwyklego schabowego, który staje się niezwykły :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Takie konkrety pyszne mój M lubi.

    OdpowiedzUsuń