niedziela, 26 kwietnia 2015

Ciasto rabarbarowe z brzoskwiniami

Zatęskniłam za ciastem z rabarbarem. Lekko kwaśny rabarbar, najbardziej smakuje z dodatkiem słodkich owoców. Można spód ciasta posmarować słodkim dżemem np. truskawkowym. Ale ja dzisiaj wybrałam inne rozwiązanie i jako uzupełnienie smakowe do kwaskowatego rabarbaru dodałam brzoskwinie z puszki. Wyszło genialnie, pysznie... Szybko znikało ze stołu :)
 

 (foremka 31 x 25 cm)
   
 
 
Składniki:
500 g rabarbaru
6 połówek brzoskwiń z puszki
180 g margaryny
100 g cukru drobnego do wypieków
2 łyżeczki cukru waniliowego
1 łyżka gęstego jogurtu naturalnego
2 jajka
700 g mąki pszennej
1 łyżeczka proszku do pieczenia
 
 


 

 

 
  
 
Składniki na kruszonkę:
80 g masła lub margaryny
70 g płatków owsianych górskich
125 g mąki pszennej
80 g cukru drobnego do wypieków
1 łyżka cynamonu
szczypta soli
 

 
 
  
 
Dodatkowo:
2 łyżki cukru do zasypania rabarbaru
Cukier puder do posypania upieczonego ciasta
 
Wykonanie:
Margarynę, mąkę, oba cukry i jajka i jogurt wymieszałam w mikserze. Kiedy już wszystkie składniki się połączyły a ciasto zrobiło się elastyczne zagniotłam w kulę i włożyłam na godzinę do lodówki.
 

Piekarnik nastawiłam na 180 °C.
 
Rabarbar oczyściłam, umyłam i pokroiłam na 2-3 cm kawałki. Brzoskwinie odsączyłam z soku i pokroiłam w kostkę.
Foremkę do ciasta wyłożyłam papierem do pieczenia. Ciasto rozwałkowałam i wylepiłam nim blaszkę, również na ściankach tworząc  wysoki rant. Wstawiłam na 15 minut do piekarnika.
 
Rabarbar zasypałam 2 łyżkami cukru i ostawiłam na chwilę, żeby puścił sok.
 

Na podpieczone ciasto wyłożyłam brzoskwinie i odsączony z soku rabarbar.
Wszystkie składniki na kruszonkę zmiksowałam i wysypałam na owocach.
Ciasto wstawiłam do piekarnika na około 50 minut.
Po wystudzeniu upudrowałam cukrem pudrem.


 

 
 

Jeśli macie ochotę na inne ciasto z rabarbarem proponuję te,  które upiekłam wcześniej:
 
 
Każde z nich jest inne ale jedno je łączy,  są smaczne : ) Wybierzcie i spróbujcie. Życzę SMACZNEGO! Krys

Inspiracja z książki: Opolszczyzna w wielu smakach ks. Andrzeja Hanicha

Dziękuję za odwiedziny na moim blogu. Będzie mi miło, jeśli zostawisz komentarz... 
 

39 komentarzy:

  1. Czekam na rabarbar, i wtedy robię takie ciasto :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciasto dzieciństwa, mama zawsze je robiła w czasie lata i jeszcze jak było gorące to kręciłam się by dostać chociaż mały kawałeczek ;]

    OdpowiedzUsuń
  3. ALe mi narobiłaś ochoty na ciasto z rabarbarem. Pycha :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo lubię ciasto z rabarbarem. Ale chyba coś przegapiłam. Jutro kupię i upiekę ciasto. Ten pomysł z dodaniem brzoskwiń jest ciekawy. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciasto rabarbarowe. Tak dawno go nie jadłam, a szczerze uwielbiam. Nigdy także nie jadłam go w wersji z brzoskwiniami. Musi być pyszne. Widzę, że wiosenno- letnio się tu robi. W dodatku ta kruszonka. Dawno już nie jadłam takich specjałów. Pozdrawiam bardzo serdecznie. Miłej niedzieli. Madzia.

    OdpowiedzUsuń
  6. No proszę, nigdy nie słyszałam takim połączeniu, muszę się rozejrzeć za rabarbarem, koniecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Krysiu ja już też tęsknię za ciastami z rabarbarem, choć muszę przyznać że połączenie z brzoskwiniami to dla mnie nowość- pyszna wersja:)
    miłej niedzieli, pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  8. rabarbar i brzoskwinie, to musi być pyszne!!! pozdrawiam Krysiu:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Takiego połączenie nie robiłam. Ale na pewno jest pyszne.

    OdpowiedzUsuń
  10. Oj Krysiu podrzuć chociaż kawałeczek, jak ja lubię ciasta z rabarbarem :-) mniam :-)

    OdpowiedzUsuń
  11. Krysiu, czyli sezon rabarbarowy u Ciebie zaczęty...

    OdpowiedzUsuń
  12. Ciekawy dodatek brzoskwiń,chętnie wypróbuję przepis:)

    OdpowiedzUsuń
  13. och, Krysiu, jak zwykle u Ciebie przepyszne niedzielne wypieki!!! kusisz takimi smakołykami, kusisz!!! :)

    http://lamodalena.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. U nas też rabarbar ostatnio króluje w kuchni :D A takie ciasto zniknęłoby jeszcze zanim zdążyłoby ostygnąć :D

    OdpowiedzUsuń
  15. uwielbiam rabarbar! :) w ogole uwielbiam wiosnę gdy wszystko sie pojawia, u mnie dzis mloda kapustka pierwsza w tym sezonie :) rabarbar tez musze kupić :) i szparagi :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Ale musi fajnie smakować :) Nie łączyłam rabarbaru z brzoskwiniami, ale jak widać to świetny pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Fajnie połączyłaś rabarbar z brzoskwiniami:)

    OdpowiedzUsuń
  18. Uwielbiam rabarbar i jak tylko nadchodzi sezon rabarbarowy, staram się robić jak najwięcej wypieków z nim w roli głównej. Twoje ciasto wygląda bardzo smakowicie i zjadłabym je z dużą chęcią :)

    OdpowiedzUsuń
  19. musi być pyszne w tym roku jeszcze nie robiłam nic z rabarbaru, trzeba nadrobić:)

    OdpowiedzUsuń
  20. Dawno nie robiłam...pysznie u Ciebie Krysiu, jak zawsze...pozdrawiam...buziaki...

    OdpowiedzUsuń
  21. O rany jak mi się taki rabarbarowiec marzy! Piękne ciasto ci wyszło :)

    OdpowiedzUsuń
  22. oooo pycha! :) Poproszę kilka kawałków, bo na 1 nie skończę :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Ja pochwalę nie tylko ciasto ale pochwalę się, że upiekłam to ciasto dzisiaj i połowy blaszki już nie ma. Ciasto jest bardzo smaczne, kruszonka świetna. Polecam:) Aga, stała czytelniczka

    OdpowiedzUsuń
  24. Wspaniale wygląda Krysiu :) Już sobie wyobrażam jak fantastycznie smakuje :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Połączenie rabarbaru i brzoskwiń to wspaniały pomysł!

    OdpowiedzUsuń
  26. Nie znałam takiego połączenia :) do tej pory próbowałam tylko ciasta z rabarbarem i truskawkami, dzięki Kryś za inspirację :*

    OdpowiedzUsuń
  27. Cudowne ciasto, aż pachnie z monitora!

    OdpowiedzUsuń
  28. Mogła bym jeść takie ciasto codziennie :D mniammi

    OdpowiedzUsuń
  29. nie wiedziałam, że jest już rabarbar:)

    OdpowiedzUsuń
  30. Pysznie wyglada, wspaniałe to ciacho Krysiu

    OdpowiedzUsuń
  31. Kocham takie ciasta, to coś dla mnie:)

    OdpowiedzUsuń
  32. Pyszne ,z rabarbarem to dla mnie najlepsze.

    OdpowiedzUsuń
  33. Wygląda wspaniale.
    Przypomina mi ciasto z dzieciństwa. Jestem ciekawa czy też tak smakuje
    Pozdrawiam

    Zapraszam w wolnej chwili do mnie

    OdpowiedzUsuń
  34. Fajne, przepis zapisuję i będę robić :))

    OdpowiedzUsuń
  35. Nie oprę się żadnemu wypiekowi z rabarbarem, pysznie Krysiu ciasto wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  36. Rewelacja, kocham rabarbar, więc będę piec po kolei...a co z kilogramami?????

    OdpowiedzUsuń
  37. Ciasto wygląda pięknie! U mnie w ogrodzie rabarbar coraz ładniej rośnie także pewnie też jakiś wypiek niedługo z niego powstanie, bo uwielbiam :)

    OdpowiedzUsuń