środa, 1 kwietnia 2015

Sernik stracciatella z truskawkami

Chciałam upiec sernik na święta i zaczęłam poszukiwanie inspiracji. Szukałam w necie a znalazłam w ... gazecie. Natrafiłam na wspaniały sernik stracciatella z wiśniami wg Ani Starmach, ale po przeróbkach zrobiłam swoja wersję z... truskawkami. Niestety jeszcze nie z tymi z ogródka. Leżały w sklepie i kusiły swoim wyglądem.  Sernik z wiśniami też zrobię, ale już wtedy kiedy będą świeże wiśnie :)
 

 
 
 
 
 
Składniki na spód:
75 g masła
150 g biszkoptów
50 g migdałów ze skórką
 
 
 
 
 
 


 
 
   
Składniki na masę serową:
6 łyżeczek żelatyny
100 g gorzkiej czekolady
400 g  truskawek
500 g seka mascarpone
150 g kremówki 30%
100 g drobnego cukru
200 g jogurtu naturalnego
 
  
 
 
 
 
 
 
 
Składniki na polewę czekoladową:
150 g gorzkiej czekolady
ewentualnie 1 łyżeczkę masła
150 g kremówki 30%
truskawki do dekoracji
 
 
 
 
 
Wykonanie spodu ciasta:
Spód tortownicy wyłożyłam papierem do pieczenia.
Biszkopty rozkruszyłam.
Migdały rozdrobniłam w blenderze.
Masło roztopiłam, wystudziłam i wsypałam rozkruszone biszkopty i migdały. Wymieszałam. Tą mieszanka wylepiłam spód tortownicy. Wstawiłam do lodówki na około 30 minut.
 

Zrobiłam masę serową:
Truskawki opłukałam, odsączyłam. Pozbyłam ich szypułek.
Żelatynę namoczyłam w 50 ml  zimnej wody, odstawiłam do napęcznienia.
Czekoladę posiekałam.
Żelatynę podgrzałam, żeby się rozpuściła.
Serek mascarpone  wymieszałam z cukrem i jogurtem. Nie przerywając mieszania dodawałam po łyżeczce rozpuszczoną żelatynę.
Kremówkę ubiłam na puch. Wsypałam do niej czekoladę i pokrojone truskawki. Wymieszałam i całość dodałam do masy serowej.
 


 
  
  
 
 
Po wymieszaniu przełożyłam do tortownicy. Wyrównałam wierzch. Wstawiłam do lodówki na około 3 godziny.
 


 
 
 
Polewa czekoladowa:
Czekoladę połamałam na kawałki i roztopiłam w miseczce w kąpieli wodnej.
Śmietankę zagotowałam w rondelku. Można dodać  łyżeczkę masła. Dodałam roztopioną czekoladę. Dokładnie wymieszałam. Kiedy polewa była lśniąca i gładka wystudziłam ją a następnie rozsmarowałam na masie serowej. Wstawiłam ponownie do lodówki na pól godziny.
Wierzch sernika udekorowałam truskawkami.
 
 
 
 
 
Sernik miał być na święta a został zjedzony przed... Dlaczego? Bo był bardzo smaczny, jak to zwykle z sernikami bywa. Jeśli chcecie się przekonać jak samował, to zapraszam do zrobienia i życzę SMACZNEGO! Krys

Dziękuję za odwiedziny na moim blogu. Będzie mi miło, jeśli zostawisz komentarz... 

 

33 komentarze:

  1. Musi być przepyszny, ja ostatnio piekłam z orzechami ziemnymi, był taki smaczny że nie zdążyłam zrobić zdjęć, następnym razem będę szybsza od "pożeraczy":))))
    Twój wypróbuję na pewno:)))

    OdpowiedzUsuń
  2. oooo.. wygląda obłędnie! <3 kiedyś robiłam podobny- mniam! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wspaniały, i taki ocieplający serduszko dzięki truskawkom :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ile śmietany dać do masy serowej,bo nie mogę doczytać ?Sernik świetny :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Sernik obowiązkowym towarzyszem świąt. Twoja wersja musi być pyszna ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. O rany jaki wypasiony sernik! Nie dość, że czekolada to jeszcze truskawki... rewelacja :)

    OdpowiedzUsuń
  7. pięknie się prezentuje :-) mimo, iż nie lubie straciatelli jako takiej, taki sernik bardzo chętnie bym zjadła :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Krysiu wygląda wspaniale :-) bardzo lubię serniki a ten Twój zachwyca :-) z chęcią spróbuję :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Wygląda rewelacyjnie i przepis zanotowany

    OdpowiedzUsuń
  10. tak, te wczesne niepolskie truskawki kuszą, jeśli nawet nie smakują, to przynajmniej w charakterze ozdobników sie świetnie sprawdzają:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ależ pysznie wygląda, ludzie, już sama nie wiem co mam upiec, zastanawiam się nad jakimś ciekawym sernikiem, może taki???

    OdpowiedzUsuń
  12. mniam, to musi smakować obłędnie! wygląda zresztą równie boskooo

    OdpowiedzUsuń
  13. rewelacja na pewno wypróbuję na święta

    OdpowiedzUsuń
  14. Krysiu zrobię na pewno, ale ze swoimi truskawkami, niestety te ze sklepu teraz tylko wyglądają jak truskawki, a sernik zapowiada sie przepysznie:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Krysiu kusisz oj kusisz! Jak tu nie skorzystać z takiego przepisu?! Wygląda wspaniale i na pewno tak smakuje :D

    OdpowiedzUsuń
  16. Super sernik, od razu kawałek chce się zjeść :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Ależ on kusząco wygląda Krysiu...narobiłaś mi ogromnego smaka

    OdpowiedzUsuń
  18. Wspaniały ten serniczek, już częstuję się kawałkiem, czekolada i truskawki to jest to co lubię :)

    OdpowiedzUsuń
  19. U mnie taki uroczy sernik tez nie poleżałby długo Krysiu...:)

    OdpowiedzUsuń
  20. chyba się wproszę na ten sernik:))

    OdpowiedzUsuń
  21. Wygląda mega kusząco :) nawet o tej porze mam ochotę na duży kawałek :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Krysiu! i tu mnie masz, sernik wygląda cudownie, bardzo tęsknię za truskawkami, ale tymi naszymi polskimi:)

    OdpowiedzUsuń
  23. Cudny, cudny i jeszcze raz cudny!!!! :) Wesołych Świąt Krysiu :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Przepis ciekawy, drukuję. I właśnie tutaj mam problem, bo żeby wydrukować to muszę myszką podświetlać całą treść i przerzucać do worda i tam obrabiać (usuwać zbędne rzeczy). To strasznie czasochłonne. Szkoda, że nie ma opcji "drukuj". To tylko taka drobna uwaga :-)
    A poza tym, doznałam pozytywnego szoku. Bo od rana zastanawiałam się, jak mam zmielić 10 dag migdałów w dużej maszynce, że rozejdzie się po ściankach i guzik z tego będzie. I co widzę w tym przepisie? "migdały rozdrobniłam w blenderze". Dzięki Krysia!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chciałabym ułatwić drukowanie przepisów. Już nad tym myślałam. i wkrótce to zrobię. Pozdrawiam Cię serdecznie :)

      Usuń
  25. Ale apetyczny!!!:)
    Pozdrawiam świątecznie ;)
    __________________________________
    www.stylowo40.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  26. To coś dla mnie, świetny przepis, notuję...pozdrawiam...

    OdpowiedzUsuń
  27. suuper przepis

    OdpowiedzUsuń
  28. Wygląda apetycznie:)

    OdpowiedzUsuń