sobota, 12 grudnia 2015

Schab gotowany, czyli... domowa wędlina dla zapracowanych

Szukałam ciekawego przepisu na domową wędlinę, który nie wymaga poświęcania dużo czasu na jej zrobienie. Wiadomo, że teraz w okresie przedświątecznym każdą chwilę, którą spędzamy w kuchni staramy się wykorzystać jak najlepiej. Właśnie znalazłam takie rozwiązanie na domową wędlinę, która właściwie robi się sama.
No bo cóż znaczy 5 minut? I tak właśnie jest. Potrzeba 2x po 5 minut i wędlina jest  gotowa. Oczywiście nie liczę tutaj czasu oczekiwania. Ale właśnie w tym czasie możemy zająć się tysiącem innych spraw, na które czasu brak.
Ale do rzeczy.  Jest to doskonały przepis na smaczną wędlinę, którą można zrobić w domowych warunkach. Po prostu gotujemy mięso 5 minut w zalewie z przyprawami a potem studzimy.
Proste? Proste. A jakie smaczne i wygodne
 

 
  Składniki:
800 g schabu wieprzowego
4 łyżki soli
2 łyżki suszonego majeranku
1 łyżeczka pieprzu ziarnistego
3 kuleczki ziela angielskiego
2 listki laurowe
6 ziarenek ziela jałowca
3 duże ząbki czosnku
1 łyżeczka pieprzu ziołowego
1,5 łyżki majonezu
1,5 łyżki musztardy
 


Wykonanie:
Schab umyłam pod bieżącą wodą.
Pozostałe składniki przełożyłam do miseczki i wymieszałam.
Do garnka wlałam 2 litry zimnej wody. Włożyłam przyprawy i zamieszałam wodę, żeby składniki się dobrze połączyły. Włożyłam  schab. Przykryłam przykrywką i wstawiłam do gotowania.
 

Po 5 minutach od zagotowania zdjęłam garnek z gazu.
Mięsa nie wyjmowałam. Pozostawiłam w tej zalewie na 6 godzin.
Po tym czasie ponownie wstawiłam garnek ze schabem i zalewą do gotowania na 5 minut.
Schab studziłam w tej zalewie kolejne 6 godzin.
Po tym czasie schab już jest gotowy.
 

Pokroiłam go na plastry i .... wszyscy się nim zachwycili. Ja też.
 

 

Tak więc mam już kolejny sposób na zrobienie domowej, smacznej wędliny. W ten sposób można zrobić karczek, udziec z indyka...
Polecam Wam i życzę SMACZNEGO! Krys
 
To tutaj znalazłam ten przepis

Polecam również:
Schab z gorącej kąpieli



Dziękuję za odwiedziny na moim blogu. Będzie mi miło, jeśli zostawisz komentarz... 

30 komentarzy:

  1. Takie delikatne wędliny lubię najbardziej :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Masz racje Krysiu ten schab jest pyszny!
    robię podobny i to dość często, z domowym pieczywem smakuje wybornie:)
    Pozdrawiam cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Naprawde swietny sposob! Ja najczesciej pieklam schab lub kakowke, a takze chudy boczek w foli aluminiowej. Schabu w goracej kapieli jeszcze nie robilam i musze koniecznie wyprobowac:)

    Dziekuj eKraýsiu za przepis i serdecznie Cie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Podobnie robie.Bardzo smaczne, miękkie miesko. Polecam.

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetne sposoby na schab. Koniecznie muszę wypróbować. Pozdrawiam serdecznie.
    http://balakier-style.pl/

    OdpowiedzUsuń
  6. Super przepis:) I rzeczywiście wystarczy gotować mięso 2x5 minut, aby było miękkie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, wystarczy 2 x po 5 minut i schab jest i miękki i kruchy :)

      Usuń
  7. Robiłam z tego przepisu, bardzo dobry wyszedł :)

    OdpowiedzUsuń
  8. ten sposób na wędlinę jest świetny i szybki i wychodzi smaczna :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Krysiu ten przepis już krąży u mnie w pracy... Czy schab nie jest za słony? Zastanawiam się, czy nie przygotować takiej wędliny na święta.
    Moc pozdrowień.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie, Basiu. Schab nie jest za słony. Jest w sam raz. Warto zrobić ten schab zwłaszcza dla osób, które lubią chude mięso. Pozdrawiam Cię :)

      Usuń
  10. Uwielbiam <3 tez tak przygotowuję schab, jest przepyszny i soczysty

    OdpowiedzUsuń
  11. Robię taką wędlinkę od czasu do czasu, ona też świetnie smakuje, jako mięsko do obiadu 😊 Podsmażam je wtedy na rumiano 😊 Pozdrawiam serdecznie 😊

    OdpowiedzUsuń
  12. Gotujemy? Nie pieczemy? Genialne, bo nie mam piekarnika. Dziękuję za inspirację.

    OdpowiedzUsuń
  13. ...no to chyba skorzystam z przepisu choć ja za schabem nie bardzo przepadam...buziaki Krysiu...

    OdpowiedzUsuń
  14. Powiem Ci Kochana , ze cudowny przepis podalas , trafilas w dyszke . Dodaje do ulubionych i na pewno jeszcze w tym roku zagosci na naszym stole - tym bardziej ,ze schab juz jest tylko motywacji na pieczenie jakos nie bylo - i dobrze , normalnie jakby schabik czekal na Twoj przepis ^^. Dziekuje bardzo :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Uwielbiam schab pieczony,w mleku też gotuję ,ale takiego zawsze boję się robić bo nie mogę uwierzyć,że tak krótko wystarczy gotować.Z uwagi na brak czasu przed świętami postanowiłam go zrobić,może w końcu dam się przekonać skoro tyle osób zachwala.Anka.

    OdpowiedzUsuń
  16. Słyszałam już o tym schabie, ale nigdy jeszcze go nie robiłam. Z chęcią spróbuję :-)

    OdpowiedzUsuń
  17. Świetny przepis na domową wędlinkę :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Świetny przepis, podobny stosuję od lat, moje dzieci bardzo lubią taką chudą wędlinę 😊

    OdpowiedzUsuń
  19. Te przepis spróbuję z pewnością. Nie lubię gotowych wędlin. :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Pyszna, zdrowa wędlina :-)

    OdpowiedzUsuń
  21. Schab pyszny ,soczysty, będę powtarzać:) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  22. Musi być naprawdę pyszny. Muszę go w końcu zrobić

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  23. Ciekawy przepis. Mam jednak pytanie . Za drugim razem należy doprowadzić do zagotowanua i dopiero od tego momentu gotować 5 minut?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam. Tak, dokładnie. Najpierw musi się zagotować i od tego momentu 5 minut ma się gotować. Pozdrawiam :)

      Usuń
  24. Faktyczne niesamowite dzieło, którego można pozazdrościć. Ja nigdy nie robiłam sama wędlin w domu. Teraz mam dobrego dostawcę takich wyrobów Karol-Zakłady Mięsne. Pewnie będę też u nich robić zapas na święta. A mają naprawdę smaczne, zupełnie jak domowe.

    OdpowiedzUsuń