niedziela, 30 czerwca 2013

Jarskie zrazy po myśliwsku

Uwzględniając prośbę wielu z Was,  proponuję   danie jarskie. Dzisiaj... zrazy z kaszy jęczmiennej. Wybrałam tę kaszę,  ponieważ jest najlepszym źródłem błonnika. Dopóki  nie spróbowałam takich zrazów, podchodziłam do nich obojętnie, ale teraz sama chętnie je przyrządzam  z sosem po myśliwsku.
 


 
Składniki:
30 dag kaszy jęczmiennej (średniej)
2 jajka
4 łyżki mąki
2/5 kostki masła
½ pęczka posiekanego koperku
mąka do panierowania
olej do smażenia
 
Składniki na sos:
kilka suszonych grzybów
cebula
2 łyżki masła
łyżka mąki
mały ogórek kiszony
2 łyżeczki musztardy
papryka w proszku
sól i pieprz

Wykonanie sosu (zobacz przepis) :
Poniżej podaję skróconą wersję wykonania sosu na potrzeby tego dania.
Grzyby wypłukałam, przełożyłam do garnka, zalałam 1 ½ szklanki wody i odstawiłam na 3 godziny. Po tym czasie ugotowałam je w tej samej wodzie. Odcedziłam, a wywar zachowałam do sosu.
Kaszę również wypłukałam, osączyłam i przełożyłam do rondla, dodałam masło i zalałam 3 szklankami wody...

  
...przykryłam i wstawiłam na małym gazie do gotowania.  Zamieszałam, żeby nie przywierała do dna. Kiedy kasza wchłonie wodę i będzie miękka przełożyłam do miski i odstawiłam do wystudzenia.
Wbiłam jajka, dodałam koperek i dokładnie wymieszałam, przyprawiając solą i pieprzem.
 


Zwilżonymi w wodzie rękami formowałam zgrabne zraziki, obtoczyłam w mące i smażyłam na rozgrzanym oleju na złoty kolor z obu stron.

 
Wykonanie sosu c.d.
Cebulę drobno posiekałam, zeszkliłam na maśle, oprószyłam mąką i jeszcze chwilkę podsmażyłam. Wlałam wywar z grzybów i mieszając zagotowałam. Kiedy sos osiągnął konsystencję gęstej śmietany, dodałam pokrojony w drobną kosteczkę ogórek i posiekane grzyby.
 
Zagotowałam, przyprawiłam do smaku musztardą, solą i pieprzem.

 
Sosem polałam gorące zraziki. Do tego podałam fantastyczną surówkę z mix sałat z mandarynkami polane sosem jogurtowo-miodowym....
 
 
Zrazy w takiej wersji są bardzo smaczne, a sos który tutaj podałam można wykorzystać do dań mięsnych. Spróbujcie dzisiejszej wersji – z kaszy :)   Życzę SMACZNEGO! Krys
 

8 komentarzy:

  1. Przepis już zapisałam, wykonam na pewno :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zapisane w pamięci jako "do zrobienia". Jak tylko zadysponuję czasem :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo fajny przepis na zrazy, koniecznie muszę zrobić:)

    OdpowiedzUsuń
  4. To coś dla mnie. Za mięsem nie przepadam.Jadłam już kotlety pieczarkowe z Twojego przepisu. Były pyszne. Teraz czas na jarskie zrazy. Ela

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo ciekawa alternatywa dla mięsa :)
    Wygląda na smaczne. Myślę, że warto wypróbować...
    W sumie na jeden obiad wystarczy zrobić sos myśliwski i dwie wersje kotletów (mielone mięsne i te z kaszy wegetariańskie) - by nikt nie był poszkodowany :)
    Nina

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Świetny pomysł na obiad dla wszystkich. Różne kotlety a smak ten sam, dzięki temu, że polane pysznym sosem i każdy zadowolony:)

      Usuń
  6. Moje zraziki smakowały wszystkim. Dopełnieniem był oczywiście sos myśliwski. A suróweczkę zrobiłam owocową z przewagą mandarynek dla przełamania smaku. Obiad pyszny!

    OdpowiedzUsuń
  7. Porządny obiad.Jak dla mnie rewelacja.Chyba też zrobię :) Świetne jest to,że dajesz dobre pomysły kulinarne co zrobić znowu na ten obiad....Podziwiam,że wszystko tak sprawnie robisz i masz tyle pomysłów... Zaproś mnie kiedyś na obiad :)Buźka dla Ciebie i Twoich domowników.....

    OdpowiedzUsuń