wtorek, 11 czerwca 2013

Zupa krem z brokułów









Kolejna zupa z cyklu kremy. Dzisiaj wspaniała, zielona...zupa krem z brokułów
 


















Składniki:
2 brokuły (100 g)
1,5 l rosołu * lub bulionu 
lub wywar z jarzyn:
marchewka
pietruszka
1/3 selera

2 ziemniaki
2 ząbki czosnku
100 ml białego wina
100 ml śmietany
sól i pieprz





Wykonanie:
Marchewkę i pietruszkę obrałam  i umyłam, pokroiłam w plasterki. 
Brokuły oczyściłam, podzieliłam na różyczki. Ziemniaki po obraniu pokroiłam w kostkę. 
Do garnka wrzuciłam wszystkie warzywa, zalałam wodą (ok. 1 ½ l) 

* Jeśli mamy gotowy rosół czy bulion to wszystko jest uproszczone ...

i gotowałam ok. 20 - 25 minut. W połowie gotowania wyjęłam kilka różyczek brokułów odłożyłam . Zupę doprawiłam do smaku przeciśniętym przez praskę czosnkiem, solą i pieprzem.  Wlałam wino, gotowałam jeszcze 10 minut. 



Odstawiłam do wystudzenia. Zmiksowałam. Dodałam śmietanę i wymieszałam. Postawiłam ponownie na gazie. Rozłam zupę krem na talerze, udekorowałam pozostawionymi różyczkami brokułów i natką i ... po prostu zjedliśmy ją rozkoszując się wspaniałym smakiem.


Spróbujcie. Życzę SMACZNEGO! Krys

15 komentarzy:

  1. Widzę, że pracy przy takiej zupie niewiele, a zawsze to jakaś odmiana. Chętnie jutro zrobię. A to wiono? Myślę, że dla poprawy smaku? Taki krem z "pazurem" :) Olga

    OdpowiedzUsuń
  2. Kremy są ulubionymi zupami mojej rodziny. Bez wyjątku wszystkie robiłam z tego bloga. Ten z brokułami będzie u nas jutro na obiad. Lusi

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzięki temu że jest wiosna, mamy różnorodność na talerzach. Dobry pomysł na tą brokułową zupę. Ciekawe zdjęcie. Jak na rysunku, a jednak na stole. I ładny talerz. Aleksandra

    OdpowiedzUsuń
  4. Już dzisiaj mam ochotę na tą zupę. Ale jednak dopiero jutro bedę mogła ją zrobić. Właściwie brokuły są nie do znudzenia. Ale zupa wygląda apetycznie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Zupka wygląda bardzo wiosennie. Marika

    OdpowiedzUsuń
  6. Znam i robię taką zupę. Jest rewelacyjna. Bardzo łatwa w przygotowaniu i smaczna. Ja podaję z gorącymi grzankami i kleksem ze śmiatany. Paula

    OdpowiedzUsuń
  7. Prosta, pyszna i szybka zupka. Same pozytywy :) Nie wiem czy do obiadu wystarczy bo ciągle ją próbuję, próbuję

    OdpowiedzUsuń
  8. Dla mnie zupa super. Mąż woli w wersji tradycyjnej. Ale trzeba wszystkiego (prawie:)) spróbować, żeby wiedzieć co lubimy, a czego nie. Pozdrawiam, Anita

    OdpowiedzUsuń
  9. Przepis fajny,myślę,że wypróbuję.Pozdrawiam serdecznie Jola z Dobrych Czasów.

    OdpowiedzUsuń
  10. Zupka pyszna. Ale troszkę zmodyfikowałam i zamiast ziemniaków dodałam jeden kawałeczek niebieskiego serka pleśniowego. Wyszła super. A na koniec dodałam grzaneczki czosnkowe. Zupka "boska". Pozdrawiam, Bea

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja dodaję do takiej zupki serek topiony. Małą kosteczkę. I jest świetnie zagęszczona. Właśnie wczoraj tak zrobiłam z tym kremem brokułowym. Pychotka. Polecam. Novika

      Usuń
    2. Dobry pomysł z serkiem. Słyszałam o tym, ale sama nie stosowałam. Mam okazję się przekonać. Zastosuję, bo właśnie robię teraz krem brokułowy. Nika

      Usuń
  11. Krem fantastyczny. U mnie w domu królował przez dwa weekendy. Pyszny, delikatny, wspaniały

    OdpowiedzUsuń
  12. Zupkę jedliśmy już dwa razy. Jest pyszna. Tyle powiem. U-lka

    OdpowiedzUsuń
  13. Wspaniały krem. Godny polecenia. Nawet na przyjęcie w gronie przyjaciół

    OdpowiedzUsuń