poniedziałek, 13 października 2014

Zupa kalafiorowa... po prostu smaczna

Dzisiaj przepis na moją ulubioną zupę z kalafiorem.  Tym razem nie jest to zupa krem ale właśnie taka z dużymi różyczkami kalafiora.  Najbardziej smakuje taki  nie mrożony, świeży. Wówczas jego różyczki są ścisłe i jędrne


 Składniki:
2 udka (podudzia lub skrzydełka z kurczaka)
2 marchewki
1 pietruszka
kawałek selera
por
1 cebula
1 listek laurowy i ziele angielskie
1 kalafior
½  l mleka *
natka pietruszki
koperek
sól/pieprz
 
Wykonanie:
Mięso zalałam wodą i zagotowałam. Odszumowałam, żeby wywar był klarowny i zostawiłam na małym gazie do gotowania. Cebulę opaliłam nad gazem i razem warzywami włożyłam do wywaru, który pozostawiłam do gotowania na około 30 minut.
Zagotowałam mleko.  Kalafiora podzieliłam na różyczki i razem z gorącym mlekiem dodałam do wywaru. Miękką marchewkę i mięso wyjęłam z zupy. Mięso obrałam ze skóry i rozdrobniłam. Wyjęłam z zupy resztę warzyw i wyrzuciłam. Marchewkę pokroiłam w krążki i włożyłam do zupy razem z mięsem. Przyprawiłam solą i pieprzem. Wsypałam posiekaną natkę i koperek.

* zamiast śmietany dodaję mleko. Zupa nie traci na smaku a jest delikatniejsza. Oczywiście, jeśli wolicie zupę ze śmietaną dodajcie ją zamiast mleka.

Nie dodaję do tej zupy ziemniaków, nie dodaję makaronu. Ja lubię właśnie taką zupę. Jeśli spodobał  się Wam mój przepis, zachęcam do ugotowania tej zupy i życzę SMACZNEGO! Krys

Dziękuję za odwiedziny na moim blogu. Będzie mi miło, jeśli zostawisz komentarz...

38 komentarzy:

  1. Taką konkretną zupę przedkładam nad kremy. A kalafiorowa to moja ulubiona. Ugotowałam też z Pani przepisu przepyszną kalafiorową z dodatkiem pieczarek

    OdpowiedzUsuń
  2. Aż ślinka cieknie zupka pierwsza klasa. Ja uwielbiam wszystkie zupki, najmniej przepadam za ogórkowa. Ale taka kalafiorową, chętnie bym zjadła. A te marchewki, wyglądają ślicznie :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Zupa wspaniała. Zawiera wszystko co być powinno w takiej zupie. Fajny pomysł na ładną marchewkę :))) Całość pierwsza klasa:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pycha!! taką zupę robi moja mama, niestety u mnie dzieci nie chcą i zazwyczaj robię z niej krem:)
    pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Kalafiorowa-taka domowa zupka :) I te marchewki-cudowne:)

    OdpowiedzUsuń
  6. I taką zupy dziś przygotuje. Dzięki Krysiu:))))

    OdpowiedzUsuń
  7. bardzo lubię kalafiorową i chętnie ją gotuję, również z takimi różyczkami:) wygląda pysznie, szczególnie z tymi kwiatuszkami z marchewki!

    OdpowiedzUsuń
  8. Z mlekiem jeszcze nie jadłam, ale pomysł bardzo mi się podoba :) Zupka pięknie wygląda w talerzu!

    OdpowiedzUsuń
  9. Ale się cieszę, że trafiłam na tego bloga - uczę się gotować obiadki :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Aż się głodna zrobiłam. Wygląda smakowicie. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Taka zupke bardzo lubie i wlasnie z marchweka pokrajana w talarki-kwiatki! Pozdrawiam serdecznie:):)

    OdpowiedzUsuń
  12. zupka wspaniała, bardzo ją lubię a te marcheweczki cudne :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo lubię kalafiory pod każdą postacią.
    Wygląda pysznie :-)

    OdpowiedzUsuń
  14. kocham zupy i kocham kalafiora! Na jesień wszelkiego rodzaju gorące zupy są wręcz opcją obowiązkową! A tu, zauroczyła mnie ta marcheweczka. :)

    Zapraszamy też do nas, do kuchni matki i córki,
    www.wypisz-wymaaaluj.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. bardzo lubię kalafiorową, właśnie w takiej postaci, z całymi różyczkami :-)

    OdpowiedzUsuń
  16. Uwielbiam takie zupki z jarzynami, a kalafiorowa jest przepyszna:)

    OdpowiedzUsuń
  17. Miłego Nowego Tygodnia.Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  18. Jak ładnie wygląda :) Też bardzo lubię zupkę kalafiorową :)

    OdpowiedzUsuń
  19. uwielbiam kawałki warzyw w zupie! Idealna ;)

    OdpowiedzUsuń
  20. Najcudowniejsza! I te kwiatki z marchewki, urocze bardzo :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Uwielbiam taką zupkę, pyszna:))

    OdpowiedzUsuń
  22. Krysiu, dokładnie tak samo przygotowuję zupkę kalafiorową. Ja lubię z mlekiem, a M. ze śmietanką. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  23. Ufffff..wreszcie dostałam się do Twojego bloga, zupka z kalafiorem od dawna za mną chodzi, urocza marchewka :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Uwielbiam zupę kalafiorową! Jedna z najlepszych zup!! :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Pyszna kalafiorowa. Smaczna i sycąca. Bardzo ją lubię. Super przepis. Zupki zdrowe i rozgrzewające. Pozdrawiam cieplutko zdolną Autorkę mnóstwa ciekawych przepisów :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Uwielbiam zupy z dodatkiem kalafiora. Mogę znowu oglądać Twoje przepisy w miarę spokojnie, bo na głodówce nie dałam rady do Ciebie zajrzeć:-))) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  27. Nie tylko smaczna ,ale też apetycznie podana, nawet niejadek chętnie się przysiądzie do takiego talerza.

    OdpowiedzUsuń
  28. Niby zwykła zupa, ale pięknie podana Krysiu :)

    OdpowiedzUsuń