czwartek, 9 października 2014

Tarta z kolorową papryką

Tarta to dobry sposób na szybki obiad, przystawkę, kolację... To, na co przyjdzie nam ochota stanowi farsz do tarty. Ostatnio piekłam różne tarty, z różnymi farszami... Wczoraj mieliśmy chęć na kolorową paprykę, ser cheddar i w ten sposób powstała całkiem smaczna tarta. Spróbujcie...
 
  (forma do tarty średn. 24 cm)
 
Składniki na ciasto:
130 g przesianej mąki
szczypta soli
80 g zimnego masła
2 łyżki wody  
 
Farsz:
Po jednej kolorowej papryce:
zielona, czerwona, żółta, pomarańczowa
250 ml kwaśnej gęstej śmietany
3 jajka
¼ łyżeczki startej gałki muszkatołowej
sól i pieprz do smaku
150 g startego sera cheddar lub innego ulubionego sera dojrzewającego
 
 

 
 
Wykonanie:
Wymieszałam mąkę solą, dodałam pokrojone w kostkę masło, wodę i posiekałam  aż powstała drobna kruszonka. Szybko zagniotłam ciasto. Zawinęłam w folię i wstawiłam na 30 minut do lodówki.
 

Ciasto rozwałkowałam i wyłożyłam nim formę do tarty. Ponownie wstawiłam do lodówki na około 10 minut żeby się schłodziło.
Piekarnik rozgrzałam do temp. 180 °C.
Ciasto wyłożyłam srebrną folią i wysypałam suchą fasolkę, żeby obciążyć dzięki temu spód tary nie wybrzuszy się podczas pieczenia.
Wstawiłam do piekarnika na 25 minut.
Przygotowałam farsz
Paprykę upiekłam w piekarniku i zdjęłam z niej skórkę. Można opalić nad palnikiem.
Jaka rozbełtałam. Łyżkę jajek odłożyłam do wysmarowania spodu tarty. Resztę wymieszałam ze śmietaną, solą, pieprzem i gałką muszkatołową.
Po wyjęciu foremki z piekarnika z ciasta zdjęłam folię z fasolką. Ciasto wysmarowałam roztrzepanym jajkiem i ponownie wstawiłam do piekarnika na  około 5-6 minut.
Paprykę pokroiłam na paseczki u ułożyłam na podpieczonym spodzie.
Obsypałam startym serem i zalałam masą jajeczno-śmietanową.
 
 
Wstawiłam do piekarnika na około 30 minut. Kiedy masa się ścięła i nabrała złocistego koloru wyjęłam z piekarnika i ... gotowe.

  
 
 
Można już jeść. Jest pyszna. Na ciepło i na zimno. Porównałabym ją nawet do pizzy. Zachęcam i życzę SMACZNEGO! Krys

Witaj! Dziękuję za odwiedziny na moim blogu. Będzie mi miło, jeśli zostawisz komentarz...

42 komentarze:

  1. U ciebie to nawet tarta wygląda jak tort:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ależ ta Twoja tarta wygląda pysznie. Lubię takie zestawienia. Idealnie nadaje się na spotkanie z przyjaciółkami:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Warzywa z cheddarem, super połączenie :). Uwielbiam wytrawne tarty we wszelkich postaciach.

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetny przepis, takiej tarty jeszcze nie widziałam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. omnomnom... takie obiadki to ja wielbię! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Tarta wygląda wyśmienicie, pewnie też tak smakuje może kiedyś wypróbuję ten przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  7. o kurczaczku, ale pomysłowa tarta. Robię na obiad. Bez gadania :))))

    OdpowiedzUsuń
  8. No i proszę, nie musi być na słodko. Tak też lubię. Myślę, że nawet będzie lepiej, jak taką tartę
    postawię na stole niż słodką:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Krysiu,

    Właśnie od paru dni chodzi za mną tarta z warzywami. Mam zamiar zrobić ja w piątek na obiad. Wprawdzie myślałam o innych warzywach (marchewka, brokuł, może cukinia), ale zerknę jak Ty robisz ciasto i nadzienie i na pewno mi się te informacje bardzo przydadzą:). Dam znać jak wyszło:).

    OdpowiedzUsuń
  10. uwielbiam tarty! są takie proste, "czyszczą" lodówkę i wyglądają elegancko :-))

    OdpowiedzUsuń
  11. Mniam, tarta wygląda przepięknie, ser cheddar musiał się tu świetnie wkomponować:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Można się nabrać,że jest na słodko,z kolorowymi galaretkami:)Wygląda bardzo apetycznie:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Świetny przepis! Na pewno jest pyszna :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Wygląda prześlicznie, a jak smakuje tak jak wygląda, to ja skorzystam z przepisu na pewno:)))

    OdpowiedzUsuń
  15. Krysiu ja na ścisłej diecie a Ty takie specjały szykujesz;)
    nie żebym naraz na dietkę przeszła tylko młoda wiadomy wirus przytaszczyła do domu i obdarowała sowicie wszystkich:))
    pozdrawiam cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Już sobie wyobrażam jak pysznie smakuje. Bardzo lubię wytrawne tarty.

    OdpowiedzUsuń
  17. Krysiu ale fajna i kolorowa tarta :-) pyszności :-) z chęcią taką zrobię :-)

    OdpowiedzUsuń
  18. ale pięknie wygląda, aż się chce zjeść!!! :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Takie tarty są idealne na czyszczenie lodówki, można zrobić niemal z każdymi warzywami i wędlinami :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Niesamowicie kusząca, przyciąga wzrok i chętnie by się ją zjadło :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Same pyszności w takiej tarcie :) I co najważniejsze zdrowa i mniej tucząca od tej wersji słodkiej :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Fajnie wygląda :) Tak kolorowo :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Pyszności i smaczne dania.Miłego piątku i całego weekendu.Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  24. Ależ u Ciebie pełno pyszności, te tarty są boskie i warzywna i grzybowa i cała reszta, która ostatnio mi umknęła Nadrabiam zaległości i jestem oczarowana :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Piękna, aż czuję przez monitor jaka jest smakowita :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Mniamu, mniam jaka kolorowa, pyszniutka i taka apetyczna :D

    OdpowiedzUsuń
  27. Nigdy nie robiłam wytrawnej tarty, muszę w końcu spróbować.

    OdpowiedzUsuń
  28. wygląda tak jesiennie w tej masie jajecznej :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Tarta kusi, oj kusi!!! Miłej niedzieli Krysiu.

    OdpowiedzUsuń
  30. Tak, Basia ma rację, kusi....myśle, że mój M. chętnie taką zje...świetny pomysł...pozdrawiam...

    OdpowiedzUsuń

  31. Tarty są moim ulubionym daniem, a Twoja Krysiu wygląda bajecznie, chętnie poczęstowałabym się kawałeczkiem - pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń