piątek, 3 października 2014

Klopsiki w sosie koperkowym

Mięso mielone przyrządzamy na wiele sposobów. Do ulubionych dań należą  kotlety mielone, tradycyjne, panierowane w bułce tartej i smażone na tłuszczu. Robimy również pulpety, które obtaczamy w mące, następnie lekko obsmażamy i zagotowujemy w wywarze lub w wodzie. Dzisiaj mam dla Was kolejną odmianę kotletów z mięsa mielonego, czyli klopsiki, których z kolei nie panieruje się ani w mące ani w bułce, jedynie obsmaża w tłuszczu i gotuje w sosie .... Ja wybrałam sos koperkowy
 


Składniki:
500 g mięsa wieprzowego (np. łopatka)
1 bułka
mleko do namoczenia bułki
1 cebula
1 jajko
2 ząbki czosnku
sól
pieprz
olej do smażenia
Na sos:
2 duże pęczki koperku
500 ml wywaru z warzyw (klik)
200 g śmietany (18%)
1 łyżka mąki
sól
pieprz
 
Wykonanie:
Bułkę namoczyłam w mleku i odcisnęłam. Mięso zmieliłam. Cebulę drobno posiekałam i zeszkliłam na 1 łyżce oleju. Wystudziłam. Czosnek zmiażdżyłam.
 




Do miski przełożyłam wszystkie składniki. Bardzo dokładnie wymieszałam. Od tego jak starannie wymieszamy naszą mięsną masę zależy czy nasze klopsiki będą puszyste i delikatne. Tak więc ja się postarałam i moja masa nadawałaby się nawet na pasztet.






Zwilżonymi dłońmi formowałam kulki wielkości mandarynek. Układałam na patelnię na rozgrzany olej. Lekko spłaszczyłam widelcem i smażyłam krótko z obu stron na złocistobrązowy kolor.


Szybko zajęłam się sosem
Koperek po umyciu posiekałam. W rondlu zagotowałam wywar z warzyw. Śmietanę wymieszałam z mąką tak, żeby nie było grudek, wlałam trochę gorącego wywaru i  wymieszałam a następnie wszystko wlałam do wywaru (w ten sposób unikniemy zważenia się śmietany). Mieszałam do czasu aż się zgotowało. Wsypałam koperek, doprawiłam do smaku solą i pieprzem.


Klopsiki przełożyłam do sosu i pozostawiłam na małym gazie na około 15 minut, żeby ugotowały się wewnątrz i nabrały smaku sosu.


Mięso jest puszyste, przez co klopsiki są bardzo delikatne, a sos koperkowy zrobił swoje... dopieścił całą potrawę. Takie klopsiki możecie zrobić również w sosie pieczarkowym, lub innym Waszym ulubionym 


 Najbardziej smakują podane z  kaszą....



Koniecznie spróbujcie zrobić na obiad, a rodzina odwdzięczy się Wam słowem: DZIĘKUJĘ. To będzie najlepsza nagroda. Ja życzę SMACZNEGO! Krys


Witaj! Dziękuję za odwiedziny na moim blogu. Będzie mi miło, jeśli zostawisz komentarz, Krys




39 komentarzy:

  1. Krysiu,

    Uwielbiam pulpeciki i często robię je na różne sposoby, w sosie koperkowym, pomidorowym, grzybowym. Zazwyczaj gotuję porcję na 2-3:).

    Zapraszam Cię do wzięcia na mojej stronie udziału w plebiscycie na najprostsze ciasto dyniowe:).
    http://lifestyle-plan-by-ann.blogspot.com/2014/10/plebiscyt-na-najprostsze-ciasto-dyniowe.html
    Pozdrawiam
    Ania

    OdpowiedzUsuń
  2. Mmmmm... Zjadałabym... A pęczak jest ulubionym dodatkiem mojego chłopaka do potraw- zamiast ziemniaków :) Robi Pani smaka na pulpeciki :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Przepysznie wyglądają :) i ten sos koperkowy, aż ślinka cieknie :) pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  4. Pulpeciki to chyba moja ulubiona wersja mięsa mielonego :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja lubię w sosie pomidorowym, ale w koperkowym też muszą być pyszne, wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  6. U mnie w domu klopsiki pojawiają się dość często. Wystarczy zrobić inny sos, zmienić dodatki i już można wyczarować nowe danie. Dla mnie to danie na obiad idealny:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam pulpety, to takie domowe danie. U mnie się ich nie smaży, tylko dietetycznie gotuje. Najlepsze z ryżem i morzem sosu :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Sos koperkowy to nasz ulubiony. A jak są w nim klopsiki to już śmieją się buzie moich dzieciaków. Jutro zrobię na obiad :))))

    OdpowiedzUsuń
  9. Ale trafiony pomysł. Wczoraj zrobiłam podobne klopsiki w sosie pieczarkowym. Palce lizać. I też były z pęczakiem jęczmiennym:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Oprócz steków, rolad czy pieczeni ja też mojej rodzinie podaję pulpeciki, czy tak ja dzisiaj w Pani przepisie klopsiki w sosie. Bo są takie delikatne. Danie wyrafinowane dla (nie tylko) domowej kuchni. Cały zestaw z kaszą. Pozdrawiam, Max

    OdpowiedzUsuń
  11. Fantastyczne połączenie smaków!

    OdpowiedzUsuń
  12. domowe klopsiki w jeszcze bardziej domowym sosie koperkowym, pycha :-)

    OdpowiedzUsuń
  13. W sosie pomidorowym bardzo często goszczą na naszym stole, muszę wypróbować w sosie koperkowym, bo wyglądają wspaniale :) Pozdrawiam Krysiu :)

    OdpowiedzUsuń
  14. i to jest to co moje tygryski lubią najbardziej:) choć robię na wiele sposobów to ten klasyk nigdy nam sie nie znudzi:)
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Klasyka najsmaczniejsza!!! i pachnie obiadem prosto od mamy,tak mi się kojarzą pulpeciki:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Sos koperkowy idealnie tu pasuje. Klopsiki cudownie klasyczne i aż chce się je zajadać już teraz natychmiast :)

    OdpowiedzUsuń
  17. u mnie w domu takie same danie było, tylko klopsiki gotowaliśmy w wodzie :)
    Ale to było boskie.. mniam, musze przypomnieć mamie o tym!

    OdpowiedzUsuń
  18. Oj ślinka cieknie, ale mi apetytu narobiłaś :) a u mnie jeszcze do obiadku daleko... pewnie rybka jakaś będzie :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Świetny sposób na klopsa :) zgapię przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Uwieeelbiam takie dania. U mnie dzisiaj jajka w sosie musztardowym. Pozdrawiam Cię Krysiu ciepło!

    OdpowiedzUsuń
  21. Pyszne nawet na zdjęciach :-)
    Tylko u mnie nie lubią kaszy a ja lubię...Hmmm co tu zrobić ?
    Przecież właśnie z kaszą są najlepsze...
    A możesz podać swój przepis na wywar z warzyw ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najłatwiejszy to podstawowe warzywa (marchewka, pietruszka, seler, por, opiekana cebula). Nie żałuję warzyw. Dosmaczam w zależności od tego na co jest przeznaczony. Często zamrażam. Najczęściej wykorzystuję do sosów, albo specjalnych zup. Pozdrawiam Cię :)

      Usuń
  22. mniam! jesteś mistrzynią kuchni!

    OdpowiedzUsuń
  23. Moja mama robi podobne, pycha :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Mmm. Uwielbiam koperek. Lubię bardzo zupę koperkową, a klopsików nie jadłam jeszcze w takim wydaniu. Jutro sprzedam mamie przepis, bo właśnie przyjechałam do domu rodzinnego. Może sobie przyrządzimy taki przepisik na obiadek :)
    Pozdrawiam :) :)

    OdpowiedzUsuń
  25. I do tego ogórcasa, i niomniom! ;)

    OdpowiedzUsuń
  26. Z sosem koperkowym zawsze smakują wybornie :)

    OdpowiedzUsuń
  27. o, sos koperkowy to i ja umiem zrobić! ;)))) bardzo lubię takie danie i często robię tylko zamiast klopsików robię pulpety, czyli gotuje , nie smażę :)

    http://lamodalena.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  28. O, takie klopsiki to bym chętnie zjadła....smacznie wyglądają, świetny przepis...pozdrawiam Krysiu...miłej niedzieli...

    OdpowiedzUsuń
  29. Pyszne pulpeciki :-) a jeszcze widzę moją ulubioną kaszę pęczak :-)

    OdpowiedzUsuń
  30. Jedno z moich ulubionych dan...czesto je robie i tez z kasza:) Smakuje wysmienicie!! Ten koperek rzeczywiscie dopiesza calosc i robi fantastyczny smak i sosu i pulpecikow:) Cos pysznego!!
    Musze Krysiu sprobowac tym razem wedlug Twojego przepisu, bo ja najpierw pulpeciki gotuje w wywarze, a potem podsmazam na tluszczu przed zrobieniem sosu. Dziekuje za Twoj przepis i serdecznie Cie pozdrawiam:):)

    OdpowiedzUsuń

  31. klopsiki w sosie koperkowym, to nasze ulubione danie - Twoje prezentują się znakomicie, aż ma się ochotę je zjeść, bo tak pięknie wszystko przedstawiłaś, a efekt finalny mówi sam za siebie - pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
  32. uwielbiam klopsiki w koperkowym:) potem pieczarkowym, a najmniej chyba w pomidorowym:)

    OdpowiedzUsuń
  33. uwielbiam klopsiki w sosie koperkowym, chyba nawet jutro zrobię na obiad :)

    OdpowiedzUsuń
  34. Świetny przepis Krysiu. Z sosem koperkowym na pewno fantastycznie smakowały :)

    OdpowiedzUsuń
  35. Uwielbiam! Pyszne smaki dzieciństwa...:)

    OdpowiedzUsuń
  36. Dobry wieczor. O jaka śmietanę chodzi? Słodka 18% czy kwaśna 18%? Uczę sie gotować i dlatego pytam😀

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam. Używam śmietanę tzw. do zup, sosów. To jest śmietana homogenizowana, lekko ukwaszona. To nie jest śmietanka do ubijania. Można dodać śmietanę o mniejszej zawartości tłuszczu, np.12%. Myślę, że pomogłam? Pozdrawiam :)

      Usuń