piątek, 24 października 2014

Szaszłyki z jabłkiem w szynce dojrzewającej

Lubię przystroić stół nie tylko jakimiś ozdobami czy kwiatami. Podoba mi się kiedy talerzyki z potrawami, przekąskami czy też dania główne również stanowią dekorację stołu. Pomysł na przekąskę  w postaci szaszłyków, który zaczerpnęłam z książki Kolekcja kuchni włoskiej bardzo przypadł mi do gustu. A Wam? Podoba się?
 
 

 
 
Składniki na 10 sztuk:
1 duże jabłko
10 plasterków szynki dojrzewającej u mnie Prosciutto
gęsty jogurt np. typ grecki
 
Ponadto:
Wykałaczki do szaszłyków
 
 
 
 
Wykonanie:
Jabłka obrałam, następnie nożem, za pomocą którego wycinam gniazda nasienne wykroiłam wałeczki o długości do 3 cm.
 

 Każdy wałeczek jabłka posmarowałam grubą warstwą jogurtu i zawinęłam w paseczki szynki. Gotowe ruloniki składałam w szaszłyki spinając je drewnianymi wykałaczkami. Wyszła z tego bardzo smaczna przekąska. Jabłka z jogurtem stworzyły świetny duet, a szynka nadała wyrafinowanego smaku
 

 

 
 
 
 
 


 
 
Jeśli spodobała się Wam taka przystawka, to zróbcie .... Życzę SMACZNEGO! Krys






Dziękuję za odwiedziny na moim blogu. Będzie mi miło, jeśli zostawisz komentarz...
 

31 komentarzy:

  1. Uwielbiam ten rodzaj szynki, aż ślinka cieknie :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetna przekąska, niecodzienna, ale prosta w przygotowaniu :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Robiłam takie ruloniki z awokado, są pyszne, a z jabłkiem nie, muszę spróbować:))

    OdpowiedzUsuń
  4. ale pychotka !! idealne na przystawkę na nie jedną okazję ! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pomysł rewelacyjny:) Świetne połączenie smaków.

    OdpowiedzUsuń
  6. Pomysł na przystawkę znów do wykorzystania. Ale muszę jeszcze pochwalić zmiany wystroju bloga na bardzo pozytywne. Zrobiło się tak jak liftingu. Pozdrawiam, Luiza

    OdpowiedzUsuń
  7. Rzeczywiście wykwintne i piękne!

    OdpowiedzUsuń
  8. Pychotka :) wykorzystam Twój przepis.

    OdpowiedzUsuń
  9. Cudowny pomysł na jesienną przystawkę :) a jak ładnie podane, oj skusiłabym się na jeden szaszłyczek.. :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Prezentują się bardzo smakowicie :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Smakowicie wyglądają te szaszłyki! Super pomysł na składniki :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Uwielbiam prosciutto, wygląda przepysznie:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Szybko, prosto a jak smacznie i kusząco! :) Uwielbiam tego typu rozwiązania - cieszące oko i podniebienie! :)

    Pozdrawiam i zapraszam też do nas - do kuchni matki i córki.

    OdpowiedzUsuń
  14. też uwielbiam przystrojone stoły, od razu lepiej się prezentują :)
    Ale takiego połączenia smaków to ja jeszcze nie znałam! Zaskakujące i intrygujące :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Świetna przekąska, doskonale wygląda na stole, zachwyci każdego :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Kieliszeczek wina i jestem w niebie :D mniam

    OdpowiedzUsuń
  17. Taka przystawka to i owszem. Zapisuję przepis. Na pewno z niego skorzystam. Pozdrawiam ciepło!

    OdpowiedzUsuń
  18. świetne połączenie! uwielbiam to połączenie dojrzewającej szynki z owocami :-)

    OdpowiedzUsuń
  19. Chetnie bym spróbowała,brzmi ciekawie:)

    OdpowiedzUsuń
  20. Brzmi całkiem ciekawie :) Chociaż sama bym nigdy na takie połączenie nie wpadła. Hm.. ciekawe czy podają coś takiego jakieś restauracje. Wrocław ich sporo ma więc chętnie poszukam :P hehe

    OdpowiedzUsuń
  21. Ciekawe połączenie, wspaniale to wygląda. HMM, może wypróbuje!Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  22. i tak bez żadnych przypraw? soli też nie? jakoś wydaje mi się... goło... proszę odpowiedz
    - Monika

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie przyprawiałam niczym, ponieważ szynka była lekko słona i zrównoważyła słodycz jabłka i jogurtu. Ale oczywiście można doprawić wg uznania. Wszystko zależy od tego jaką szynkę użyjemy. Pozdrawiam :)

      Usuń