niedziela, 1 czerwca 2014

Drożdżowe rogaliki z różą

Macie ochotę na drożdżowe rogaliki takie, które szybko się robi? Takie, które szybko znikają z talerza? To właśnie przepis na takie rogaliki jest przed Wami J
 

Składniki:
50 dag mąki
1 żółtko
1 jajko
4  łyżki cukru
1 łyżeczka cukru waniliowego
4 dag drożdży
1 szklanka letniego mleka
5 dag roztopionego masła
płatki róży w cukrze (konfitura z róży)
cukier do posypania rogalików
 
Wykonanie:
Przygotowałam rozczyn z drożdży,  mleka i 1 łyżki cukru. Wymieszałam i odstawiłam. Do przesianej w misce mąki dodałam żółtka, masło, 3 łyżki cukru. Kiedy rozczyn podwoił swoją objętość również przelałam go do miski z mąką. Wyrobiłam ciasto i pozostawiłam do wyrośnięcia.
 

 Kiedy ciasto pięknie podrosło przekroiłam go na pół. Każdą część rozwałkowałam na okrągłe placki. Każdy z placków podzieliłam na 10 trójkątów. Na każdym położyłam po łyżeczce konfitury różanej, zwinęłam rogaliki, ułożyłam na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia i odstawiłam w ciepłe miejsce  do wyrośnięcia.
 
 
Piekarnik  włączyłam na 180 °C.
Jajko roztrzepałam w garnuszku, posmarowałam rogaliki i obsypałam cukrem. Wstawiłam do piekarnika na 20 minut.
Pięknie się upiekły.
 

 
 
 Do porannej kawy najlepsze.
 
 
Piekłam już rogaliki drożdżowe z nadzieniem z róży przepis, ale wtedy zamiast żółtek dodałam jogurt. Spróbujcie które są lepsze? Nam smakują obie wersje. A Wam? Przekonajcie się. Życzę SMACZNEGO! Krys
 

40 komentarzy:

  1. Mam Krysiu ochotę, kusisz mnie od rana ha!ha! Miłej niedzieli...

    OdpowiedzUsuń
  2. No toś my się zgrały Krysiu- u mnie sok i syrop z róży:)
    Rogaliki wyszły cudnie- takie równiuśkie jak spod igły:))
    Pozdrawiam cieplutko i miłej niedzieli:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wyglądają ja z cukierni. Zachęcona takimi zdjęciami zarabiam już ciasto i zrobię, ale niestety nie mam róży, więc będzie z innym nadzieniem. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Krysiu, dziękuję za śniadanko. Buziaki. Miłej niedzieli.

    OdpowiedzUsuń
  5. świetne Ci wyszły, chętnie zjadłabym kilka:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wspaniale rogaliki, chetnie bym sprobowala... wygladaja bardzo apetycznie.... ja wczoraj zrobilam tez ale ciasto drozdzowe z brzoskwiniami...i kruszonka...:):)

    OdpowiedzUsuń
  7. Z moją ulubioną konfiturą :) Świetne rogaliki :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Jak ślicznie pozwijane, idealne :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Wspaniałe rogaliki Krysiu, chętnie zjadłbym kilka do kawusi :-)

    OdpowiedzUsuń
  10. Cudowne rogaliki i zaraz bym poczęstowała się.Buziaki.

    OdpowiedzUsuń
  11. Pięknie wyglądają i na pewno wspaniale smakują z poranną kawą. Pozdrawiam Krysiu i życzę Ci miłego tygodnia :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Piękne rogaliki, wyszły idealnie :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Krysiu kusisz, ja właśnie popijam poranną kawę i rogalik by się przydał:)Jak zawsze perfekcyjne zdjęcia:)Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Perfekcyjne te rogale! Krysiu jesteś mistrzynią, genialnie wyglądają tylko je podjadać do herbaty :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Dosłownie: IDEALNE! Pod każdym względem. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Śliczne i apetyczne są te Twoje rogaliki :) Mnie takie zgrabne nie wychodzą ,chociaż w smaku są ok.
    A tak w ogóle są pyszne i bardzo szybko się je robi.:) Cudowny blog :)))

    OdpowiedzUsuń
  17. Jak smakują tak jak wyglądają, to przepadłam:):)

    OdpowiedzUsuń
  18. mmm... kocham rogaliki ... a z różą... muszą być wyśmienite!

    OdpowiedzUsuń
  19. Nie przepadam za konfiturą z róży, bo mam wrażenie, że zjadam perfumy. Ale chętnie wypróbuję z innym nadzieniem.

    OdpowiedzUsuń
  20. idealne! takie kształtne i równiutko zarumienione. zapisuję, bo drożdżowych to chyba jeszcze nie robiłam

    OdpowiedzUsuń
  21. ale mają śliczny kształt, takie zgrabniutkie:)

    OdpowiedzUsuń
  22. Krysiu, jak zwykle kusisz Twoimi pysznosciami :) Rogaliki...rewelacja!

    OdpowiedzUsuń
  23. Upiekłam rogaliki i niestety za mało, bo już ich nie ma. Były kruche, delikatne a ta róża to świetne nadzienie. Specjalnie kupiłam z płatków róży a nie jakieś niby coś. Jutro upiekę drugą porcję. Dziękuję za przepis, Dana

    OdpowiedzUsuń
  24. Ależ śliczniutkie rogaliki , jak malowane, Krysiu zabieram 2 do jutrzejszej kawy :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Krysiu, jak ja takie rogaliki lubię!!! i to z różą! ale nie wiem czy się kiedykolwiek odważę takie zrobić ;)

    http://lamodalena.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  26. jakie cudowne:) malusie, równiusie:) achh nic tylko schrupać takiego:)

    OdpowiedzUsuń
  27. Zawsze podziwiałam i podziwiam osoby, które poświęcają czas na takie rogalikowe cuda;) Ja nie mogę sie przemóc, zawsze wolę upiec coś konkretnego;) Piękne te rogalki! Częstuję się:)

    OdpowiedzUsuń
  28. mmm pyszności ☺ zazdroszczę Twojej rodzince takich smakołyków ☺☺

    OdpowiedzUsuń
  29. wyglądają jak z francuskiej piekarni,

    OdpowiedzUsuń
  30. Pani Krysiu niestety mi z tego przepisu mi nie wyszly wogole ciasto od samego poczatku nie dawalo sie wyrobic, pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem co mogło być tego przyczyną. W sumie drożdżowe ciasta zawsze się udają. Najważniejszy jest rozczyn z drożdży. Jeśli wyrośnie to musi się udać. Może ciasto miało za zimno przy wyrastaniu ?

      Usuń
  31. Super przepis. Wyszły przepyszne :). Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  32. Pyszności! Popatrz Krysiu, nawet rogaliki robimy prawie w tym samym czasie.

    OdpowiedzUsuń
  33. Dzisiaj zrobiłam te rogaliki, bardzo dobre i od razu się rozeszły :)

    OdpowiedzUsuń
  34. Piekę właśnie drugi raz- PYSZNOŚCI!!!!

    OdpowiedzUsuń