sobota, 28 czerwca 2014

Filet z łososia z pieczonymi pomidorami

Dzisiaj przepis na wyjątkowe danie. Wyjątkowe, bo smak całej potrawy jest niesamowity a to za sprawą pieczonych pomidorów. Wiemy jak smakuje łosoś. Jest smaczny, delikatny i w zależności czym przyprawimy spodziewamy się naszego ulubionego smaku. Spróbujcie zrobić sobie i swoim gościom niebanalną ucztę serwując  fileta z pieczonymi pomidorami. Jestem przekonana, że nie raz wrócicie do tego przepisu. Tak jak ja. Kiedy zjadłam tak podanego łososia po raz pierwszy, zapragnęłam zjeść po raz drugi i ...kolejny. Teraz jest ulubionym daniem dla nas i naszych gości. Taki właśnie obiad zaserwowałam na Dzień Ojca dla mojego Taty, który był honorowym gościem :) 
 
 
Składnik:
płat filetu z łososia ze skórą
10 szt. pomidorów
125 ml oliwy
po 1 łyżce posiekanych ziół: bazylia, natka, tymianek, oregano
otarta skórka z połowy cytryny
sok z cytryny (1-2  łyżki)
sól i pieprz
czarne oliwki bez pestek

 
 
 
Wykonanie:
Fileta  delikatnie oskrobałam ze srebrnych łusek, opłukałam pod bieżącą wodą  i osuszyłam papierowym ręcznikiem. Położyłam na desce i gładząc ręką w kierunku głowy bez trudu natrafiłam na ości, które wyjmowałam pensetą.


 
Następnie pokroiłam w poprzek na 6 kawałków. Posoliłam, oprószyłam pieprzem. Odstawiłam.
Piekarnik rozgrzałam do 120 °C.
Pomidory przekroiłam na połówki, posoliłam obsypałam pieprzem i ułożyłam przekrojoną stroną do spodu w naczyniu do zapiekania, które wcześniej posmarowałam oliwą.  W miseczce wymieszałam oliwę, posiekany czosnek oraz zioła. Tą mieszanką polałam pomidory i wstawiłam do piekarnika na 2 godziny.
 

Kiedy pomidory się upiekły, wyjęłam je na półmisek zabezpieczając przed wystudzeniem.  Oliwę z pieczenia przecedziłam i  w naczyniu, w którym piekły się pomidory rozłożyłam rybę, podlałam odrobiną oliwy z pieczenia  i wstawiłam do piekarnika na 25 minut przy zwiększonej temperaturze do 230 °C.
Pozostałą oliwę doprawiłam sokiem z cytryny, dodałam skórkę cytrynową.
Na półmisku ułożyłam filety, obok ułożyłam pieczone pomidory i całość polałam ziołowo-cytrynową oliwą. Podałam z brokułami i ozdobiłam czarnymi oliwkami.
 
 

 

Polecam serdecznie wszystkim lubiącym ryby ten smaczny sposób na jej przyrządzenie i życzę SMACZNEGO! Krys

 

30 komentarzy:

  1. Uwielbiam łososia pod każdą postacią, ten wygląda fantastycznie i bardzo apetycznie :).

    OdpowiedzUsuń
  2. Wspaniałe danie Krysiu, przepięknie się prezentuje i na pewno też tak smakuje :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Łosoś z pomidorami bardzo zdrowe danie, same witaminy - koniecznie spróbuję ! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. O to super pomysł z pomidorami, zazwyczaj jem ze szpinakiem łososia i trochę już mi się znudził. Piękne zdjęcia:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nawet nie wiesz jakiego mi smaka narobiłaś :) Łososia to ja mogę zawsze - uwielbiam :))

    OdpowiedzUsuń
  6. Obłędne danie, super:))))wygląda bardzo apetycznie:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Fajny przepis i zdrowy.Miłego weekendu.

    OdpowiedzUsuń
  8. coś mi się wydaje, że miałabym podobnie.. chciałabym go jeść i jeść.. :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Rewelacyjne danie ,muszę upiec pomidorki.

    OdpowiedzUsuń
  10. Jestem mięsożercą, ale w tak przyrządzonym łososiu można się zatracić. Wysmakowane danie. Chciałbym jadać na co dzień coś tak wykwintnego. I tak podanego :) Max

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie mam wątpliwości, że tak zrobiony filet z łososia to ambrozja smaku.

    OdpowiedzUsuń
  12. Pierwsze zdjęcie baaardzo apetyczne. Ale mi smaku narobiłaś :) Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  13. musiało być pysznie Krysiu, bo wygląda bardzo apetycznie!! rzadko przygotowuję łososia, ale jak go już dorwę to spróbuje z pomidorkami:) miłego weekendu i pozdrawiam cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Pyszny ten łosoś.Pomidory bajeczne.

    OdpowiedzUsuń
  15. U Ciebie jak zwykle elegancko i smacznie :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Świetny przepis Krysiu, łosoś mniam...i pomidorki też...pozdrawiam....

    OdpowiedzUsuń
  17. Krysiu, bardzo lubię łososia i tez mam fajny przepis, który świetnie opanował mój mąż ;))) kiedyś go pokarzę :) Twój przepis bardzo mi się podoba, fajnie tak z pomidorami :)))

    http://lamodalena.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  18. Jeja jak to apetycznie wygląda! :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Ależ aromatyczne danie! Już wyobrażam sobie ten aromat płynący z piekarnika.... Krysiu, Twoje pomysły są absolutnie znakomite!

    OdpowiedzUsuń
  20. Danie wygląda bardzo lekko, idealnie na wakacyjny obiad, musi być przepyszne :D

    OdpowiedzUsuń
  21. Przepysznie wygląda taki łosoś pieczony :) Chętnie wypróbuję przepis na obiad :)

    OdpowiedzUsuń
  22. I znowu jestem głodna, pyszności:):)

    OdpowiedzUsuń
  23. Łosoś z warzywami - pychotka. My często przyrządzamy na parze, ale spróbuję kiedyś Twoją propozycję. :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Krys,
    a jak zabezpieczyłaś pomidorki przed wystudzeniem?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Po prostu je przykryłam miską odwróconą do góry dnem. Jeśli jednak uznasz, że są zbyt wystudzone, można przełożyć do naczynia (obok łososia) przy wyłączonym piekarniku i zostawić na kilka minut. Pozdrawiam :)

      Usuń
  25. Bardzo dziękuję za odpowiedź. Jutro debiutuję z Twoim przepisem na łososia i chciałabym, żeby wszystko się udało:-)
    Pozdrawiam:-)

    OdpowiedzUsuń
  26. Łosoś to moja ulubiona ryba :) Pyszne przyrządzone danie!

    OdpowiedzUsuń
  27. Ten łosoś jest piekny - wygląda obłędnie i zapewne tak też smakuje :))) A jakie zdjęcia !!! Cudne !!!

    OdpowiedzUsuń