sobota, 7 czerwca 2014

Sznycle z indyka z imbirem

Dzisiejszy obiad przygotowałam wzorując się na kuchni chińskiej. Składniki, jakich użyłam do dzisiejszej potrawy są bardzo zbliżone do tych, które Chińczycy stosują w swojej kuchni. Chińczycy są bardzo pomysłowymi kucharzami. Kuchnia chińska zawiera olbrzymią ilość przepisów. Ja wybrałam jeden z nich, ale zamiennie użyłam sznycle z indyka zamiast polędwicy wołowej. Myślę, że mój obiad wypadł znakomicie. Pikanterii całemu daniu nadał świeży imbir, którego nie żałowałam :)  Natomiast zielona papryka tonizowała ten ostry smak.
 
 

 Składniki:
2,5 łyżeczki octu balsamicznego
2 łyżki cukru
1,2 łyżeczki soli
100 g świeżego, obranego korzenia  imbiru
400 g sznycli z indyka (może być polędwica wołowa)
2 łyżki wytrawnego sherry
2 łyżeczki mąki kukurydzianej
1 łyżeczka sosu sojowego jasnego
3 łyżki oleju roślinnego
1 duża zielona papryka
1 biała cebula
cebulki z pęczka szczypiorku
1 ostra papryczka chili
 
 
Wykonanie:
W miseczce wymieszałam ocet, cukier i sól.
Imbir pokroiłam na cieniutkie plasterki.
Sherry, mąkę kukurydzianą i sos sojowy wymieszałam do połączenia się składników.
 

Mięso opłukałam, osuszyłam ręcznikiem papierowym i posmarowałam mieszanką mąki i sosu sojowego. Odłożyłam na 20 minut.
Do miseczki z octem i cukrem przełożyłam imbir. Wymieszałam i również ostawiłam na 20 minut.
 

Na patelni rozgrzałam łyżkę oleju i smażyłam płaty mięsa po kolei na  małym gazie z każdej strony a ż nabrały lekko brązowego koloru.
 

Zieloną paprykę oczyściłam i pokroiłam w 2 cm kawałki. Cebulę białą pokroiłam na plasterki a cebulkę ze szczypiorku pokroiłam na  kawałki. Na patelni rozgrzałam pozostały olej, wrzuciłam imbir  z marynatą paprykę i cebulę. Wymieszałam i smażyłam na małym gazie, aż warzywa stały się chrupiące. Dołożyłam mięso. Zamieszałam, podgrzałam, żeby cała potrawa była dobrze ciepła.
 
 

Na wierzchu rozłożyłam pokrojoną na cieniutkie paseczki papryczkę chili.
 

 

 

Znakomite danie na obiad, do którego można podać ryż. Nadaje się również na kolację. Polecam i życzę SMACZNEGO! Krys
 
 

24 komentarze:

  1. Pani Krysiu. takie ładne te sznycle. Chodzi mi o samo mięso. A całość to wykwintne danie. Mięso indyka przedkładam nad wieprzowinę. Z dodatkiem imbiru to jest chyba coś czego szukam. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wyszukane składniki. Imbir dodaję ale nie dodawałem tak dużo. Dla zaostrzenia smaku spróbuję. Musi smakować wyjątkowo:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pychotka lubię sobie dobrze zjeść.Buziaki.

    OdpowiedzUsuń
  4. mam dziś ochotę na taki obiad i kto wie...:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wspaniałe składniki, piękny i niesamowicie apetyczny obiad.Ty zawsze kusisz.Super talerze:)A dzisiaj w poście u mnie o pierogach z truskawkami, którymi mnie skusiłaś.Pozdrawiam:))

    OdpowiedzUsuń
  6. Wspaniałe danie, pięknie podane i przepyszne, po prostu uczta dla zmysłów.
    Pozdrawiam Krysiu :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Jak pięknie podane - wygląda baaardzo apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. wygląda fantastycznie, jak z najlepszej restauracji!!

    OdpowiedzUsuń
  9. mięsko musi być bardzo delikatne i aromatyczne?! wygląda pięknie!!

    OdpowiedzUsuń
  10. No tak, tak myślałam, że długo to ja u Ciebie na diecie nie będę, pyszności:):)

    OdpowiedzUsuń
  11. Pięknie podane,wykwintne danie :) Nic tylko podziwiać i zajadać z apetytem :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Pokusiłem się i zrobiłem to danie z polędwicą wołową. Jak zwykle z Pani przepisu wyszło idealnie. A imbir w tej potrawie ma wyszukany smak. Myślę, że będę częściej to robił przy zamianie różnych mięs. Pozdrawiam, Max

    OdpowiedzUsuń
  13. Mmm wyglądają smakowicie! Lubię różne odmiany indyka, pyszny obiad :)

    OdpowiedzUsuń
  14. bardzo apetycznie danie! i do tego pięknie podane

    OdpowiedzUsuń
  15. O kurcze ale pyszotka! Oblizuje się z zachwytu :D mniammi

    OdpowiedzUsuń
  16. Kocham kuchnię chińską i takie smaki! :)

    OdpowiedzUsuń
  17. bardzo rozgrzewające danie, ile imbiru, na pewno danie bardzo wyraziste w smaku,

    OdpowiedzUsuń
  18. Też tak podaję mięso ,z górą warzyw ,wszyscy wcinają ,że ho ,ho.

    OdpowiedzUsuń
  19. Mięso z indyka to akurat dla mnie. W takim towarzystwie jeszcze nie próbowałam. Buziaki.

    OdpowiedzUsuń
  20. Trafiłaś Krysiu w mój smak< genialne. Uwielbiam fenkuła i to w takim połączeniu, buziaki:)

    OdpowiedzUsuń
  21. koniecznie muszę zrobić takie sznycle - to musi być pyszne!!! :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Piękne, kolorowe danie! Uwielbiam takie zdecydowane smaki!

    OdpowiedzUsuń