wtorek, 24 czerwca 2014

Chlebek bez zakwasu, z płatkami owsianymi

Zdarzyło się Wam, że w domu akurat zabrakło chleba? Właśnie coś takiego przytrafiło się nam. Pamiętałam, że ostatnio widziałam na blogu domowacukierniaewy przepis na chleb pieczony bez zakwasu. Wówczas przepis mi się spodobał, bo bez zakwasu i z dodatkiem moich ulubionych płatków owsianych. Szybko się robi, szybko piecze i szybko zniknął. Po wprowadzeniu kilku zmian, postanowiłam go upiec J
 

 
Składniki:
350 g mąki pszennej
150 g mąki żytniej (typ 720)
100 g drożdży
½ łyżki cukru
1,5 szklanki ciepłej wody
2 łyżki oleju
3łyżeczki soli
1/2 łyżeczki zmielonego kminku
odrobina papryki w proszku
¼ szklanki płatków owsianych górskich
 
Wykonanie:
Z drożdży, cukru, odrobiny wody i łyżeczki mąki zrobiłam zaczyn przykryłam ściereczką i pozwoliłam mu wyrosnąć. W tym czasie do misy wsypałam pozostałe składniki łącznie z płatkami owianymi, dodałam zaczyn drożdżowy i wmieszałam. Wyrabiałam do momentu, kiedy ciasto przestało się kleić.  Przykryłam ściereczką, odstawiłam w ciepłe miejsce do wyrośnięcia. Ciasto podwoiło swoją objętość.
 

Keksówkę wysmarowałam masłem, obsypałam mąką i przełożyłam do niej ciasto.
 

Piekarnik nagrzałam do temperatury 180 °C.
Odstawiłam pod przykryciem jeszcze na 15 minut i wstawiłam do piekarnika na około godzinę. Do suchego patyczka. 15 minut przed końcem pieczenia chlebek wyjęłam z piekarnika spryskałam wierzch wodą i wstawiłam ponownie, aż skórka się zarumieniła.
Wyjęłam z foremki i pozostawiłam na kratce do wystudzenia.
 

Chlebek zdegustowaliśmy. Bardzo nam smakował z dodatkami na wytrawnie.
 

 
Smaczny jest też z dodatkami na słodko np. z dżemem lub z miodem.
 
 
Zachęcam Was do upieczenia domowego chleba, zwłaszcza kiedy zabraknie, albo po prostu wtedy kiedy najdzie nas ochota na domowy chlebek. Życzę udanego wypieku i  SMACZNEGO! Krys
 
 

35 komentarzy:

  1. Super chlebek w sam raz na śniadanie :).

    OdpowiedzUsuń
  2. Wspaniały. Teraz na śniadanko by mi się przydał, mniam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam zapach domowego pieczywa :) Chlebek prezentuje się rewelacyjnie :) Pozdrawiam cieplutko Krysiu :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jeszcze nie piekłam chleba bo się boję, ale ten może i by mnie się udał :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwilebiam takie domowe chleby. Sowjego na zakwasie jeszcze nie robiłam, ale mam w planach :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ale pyszności!! świeży domowy chlebek z ogórkiem na śniadanko, mniam:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Krysiu, jeszcze nie jadłam śniadania. Poproszę 1 kromeczkę. Buziaki!

    OdpowiedzUsuń
  8. Fajny przepis, i bez zakwasu a to coś dla mnie:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie ma jak chlebek swojej roboty:) chętnie bym spróbowała:)

    OdpowiedzUsuń
  10. piękny bochenek chleba, ja robiłam bułki na owsiance i były pyszne więc chlebek na pewno też pyszny :)

    OdpowiedzUsuń
  11. czasami najprostsze rzeczy są najpyszniejsze, fajne zdjęcia

    OdpowiedzUsuń
  12. super przepis nie tylko na kryzysową sytuację! :)

    http://lamodalena.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja nie przepadam za swojskim chlebem, ale mój mężu byłby wniebowzięty! :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Nie przymierzałam się do wypieku chleba. Bo zawsze potrzebny był ten zakwas. Ale widzę, że to nie jest trudne. Podejdę do tego jak do wypieku ciasta i zrobię to. Pozdrawiam i dziękuję za ten i inne przepisy i pozdrawiam:) Kasia

    OdpowiedzUsuń
  15. Wygląda zachwycająco. Bardzo podoba mi się dodatek płatków owsianych. Muszę spróbować. Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń

  16. niestety z pieczeniem chleba nie mam zbyt dobrych doświadczeń, ale przepis wydaje się dość prosty, więc chyba się odważę - zresztą dam znać - serdecznie pozdrawiam :)))

    OdpowiedzUsuń
  17. Z własnego doświadczenia wiem, że warto mieć taki przepis na podorędziu.

    OdpowiedzUsuń
  18. Czasem robię ,ale rzadko ,taki leń we mnie siedzi .

    OdpowiedzUsuń
  19. Fantastycznie "dziurzasty", udany nadzwyczaj, też bardzo lubię chleby na drożdżach.

    OdpowiedzUsuń
  20. Zjadłabym takiego chlebka z przyjemnością :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Fantastyczny chlebek Ci wyrósł, musialo pachniec nieziemsko i bardzo apetycznie:))

    OdpowiedzUsuń
  22. Piękny wyszedł ;) Cieszę się, że chlebek smakował! :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Krysiu, chodzi za mną od dłuższego czasu. Fantastyczny wypiek!

    OdpowiedzUsuń
  24. Piekę regularnie - raz w tygodniu :) piękny wyszedł!

    OdpowiedzUsuń
  25. świetny bochenek:) piekłam kiedyś taki z płatkami i bardzo sobie go chwaliliśmy:) ostanio z moimi chlebowymi wypiekami jestem na bakier, ale muszę powrócić do regularnego pieczenia

    OdpowiedzUsuń
  26. Domowy, to domowy i nie dziwi, że znika w oka mgnieniu :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Dzieki za ten przepis , własnie szukałam dobrego przepisu na chlebek.

    OdpowiedzUsuń
  28. ale fajnie się udał, uwielbiam takie domowe chlebki:)

    OdpowiedzUsuń
  29. nie ma jak domowy! nie zawsze mam czas by upiec, ale staram się jak najczęściej

    OdpowiedzUsuń
  30. Domowy chlebek to jest to:):)

    OdpowiedzUsuń
  31. Pięknie się prezentuje :) Taki chlebek z masłem jest świetny , chętnie bym zjadła na śniadanie + miód lub powidła.:))

    OdpowiedzUsuń
  32. Chlebek jak chelebek, ale ja tam kiszonego ogorka dojrzalam...mmmm....ale bym zjadla, a u mnie nie ma takich ogorkow do kiszenia...buuu....

    OdpowiedzUsuń
  33. Wspaniały! Nie ma to jak domowe pieczywo :)!

    OdpowiedzUsuń