poniedziałek, 30 czerwca 2014

Pierogi z jagodami

Przyszedł czas na pierogi z jagodami. Pewnie wielu z nas nie może się doczekać kiedy jagody się pojawią, kiedy będzie można przygotować z nich koktajl, ciasto albo właśnie pierogi. Ostatnio kupiłam na straganie jagody kamczackie. Różnią się nie tylko kształtem i  smakiem od tych popularnych.  Zawierają mnóstwo witamin i minerałów, które są niezwykle korzystne dla naszego organizmu. Posiadają związki zapobiegające starzeniu się komórek, dlatego nazwano je jagodami wiecznej młodości
 

Składniki:
350 g mąki pszennej
200 ml gorącej wody
30 g masła
sól
25 dag jagód
śmietana (18%)
cukier puder

Wykonanie:
Do miski przesiałam mąkę i odrobinę posoliłam. Do gorącej wody włożyłam masło. Kiedy się roztopiło  wlałam do miski z mąką. Mieszałam widelcem, żeby składniki dobrze się  połączyły. Ciasto zaczęło nabierać konsystencję jedwabistej masy. Delikatne maślane ciasto na pierogi. Doskonałe. Przełożyłam do miski, przykryłam ściereczką i pozwoliłam mu odpocząć około 20 minut.

Jagody opłukałam, odsączyłam na papierowym ręczniku. Suche przełożyłam do miseczki i zasypałam 1 łyżką mąki. Lekko wymieszałam. 

Ciasto odkrawałam po kawałku (resztę odkładałam do miseczki pod przykryciem) a następnie rozwałkowywałam na posypanym mąką blacie. Wykroiłam krążki. Na każdym układałam porcję jagód z zlepiałam brzegi.

  

Zagotowałam wodę z odrobiną soli. Wrzucałam partiami pierogi. Zamieszałam i kiedy się zagotowały zmniejszyłam gaz i po około 2 minutach wyjęłam łyżką cedzakową.
Śmietanę wymieszałam z cukrem pudrem. Pierogi rozłożyłam na talerzykach i polałam osłodzoną śmietaną


 
  
Delikatne maślane ciasto, w którym zawinięte są lekko kwaskowe jagody i to wszystko polane osłodzoną śmietanką... umm... to jest pyszne J  Spróbujcie. Życzę SMACZNEGO! Krys


  

50 komentarzy:

  1. pięknie zlepiasz te pierożki! Mmm.. a z borówkami <3
    Nie jadłam kaukaskich, ale chyba i tak wolę nasze, leśne :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Znam jagody kamczackie. Są lekko kwaskowe, ale właśnie one powodują obniżenie poziomu cukru. Sprawdziłam i przetestowałam i właśnie z takich jagód lepię moje pierogi. Ale takiego ciasta nie znałam z masłem. Teraz spróbuję. Pozdrawiam, Aleksandra

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak już się pojawiają to chętnie lepię pierogi z jagodami. Nie ważne jakie, ważne że z jagodami. Kiedyś zrobiłam nawet z borówką. I też smaczne były. Skuszę się na to ciasto maślane

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie może zabraknąć pierogów z jagodami. Były z truskawkami, czas na jagody. Znam te kamczackie, lekko kwaskowe, ale smaczne i zdrowe. Może ulepię takie ładne?

    OdpowiedzUsuń
  5. Jak smakowicie wyglądają, ja uwielbiam pierogi z owocami:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Pierogi z jagodami,u nas się mówi z borówkami należą do drugich moich ulubionych...za truskawkami. I patrząc na Twój post.. ślinka cieknie . Uwielbiam!A tu jeszcze tak pięknie ulepione. Proszę o paczkę i wysłanie ich w moją stronę:))))) Pozdrawiam Cię serdecznie Krysiu

    OdpowiedzUsuń
  7. Krysiu uwielbiam pierogi z borówkami i już nie mogę się doczekać kiedy wyciągnę moją rodzinkę do lasu:) wiem, że już są, ale niestety wiedzą też inni i zaroiło się w weekend od zbieraczy:)
    pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  8. wyglądają jak milion dolarów:) ależ mi ślinka pociekła na ich widok:D

    OdpowiedzUsuń
  9. Uwielbiam pierogi z jagodami, a takich jagód u nas jeszcze nie spotkałam, a szkoda :).

    OdpowiedzUsuń
  10. ale piękne pierogi! widać rękę mistrzyni:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Przepyszne takie pierożki, które zawsze kojarzą mi się z dzieciństwem :-)

    OdpowiedzUsuń
  12. Prześliczne!!!!!!! Aż nie można oderwać wzroku :))) I kubków smakowych :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  13. Śliczne i zgrabniutkie. Tak równiutko jak żołnierzyki leżą :) Talerzyk cudny a zawartość jeszcze lepsza :)

    OdpowiedzUsuń
  14. ____█████____███
    ___████__████_███
    __███____████__███
    __███_███___██__██
    __███__███████___███
    ___███_████████_████
    ███_██_███████__████
    _███_____████__████
    __██████_____█████
    ___███████__█████
    ______████ _██
    ______________██.. UŚMIECH
    _______________█ ..JEST JAK
    _████_________█ …SŁONCE,
    __█████_______█ …KTÓRE
    ___████________█ …SPĘDZA
    ____█████______█ …CHŁÓD
    _________█______█…Z LUDZKIEJ
    _____███_█_█__█ …..TWARZY.
    ____█████__█_█
    ___██████___█_____█████
    ____████____█___███_█████
    _____██____█__██____██████
    ______█___█_██_______████
    ________███___________██
    ________██_____________█
    _______█ ..ŻYCZĘ
    ______█ …WSPANIAŁEGO
    ______█ …RADOSNEGO
    ______█…DNIA
    ______ █…BUZIACZKI

    OdpowiedzUsuń
  15. Krysiu, ja tutaj zaraz zwaryjuje od tych pysznosci! Pierogi chodza za mna juz od kilku dni...ehhhh....ide szukac borowek....

    OdpowiedzUsuń
  16. Nic tylko dzisiejszy obiad na pierogową ucztę bym zamieniła;-)Wyglądają przepysznie, bez wątpienia smakują tak samo:-)Uwielbiam pierogi, a z jagodami to wprost poezja dla podniebienia:-)

    OdpowiedzUsuń
  17. Właśnie skonczyliśmy z mężem jeść pyszne pierogi wg.Twojego przepisu.Rewelacja.Ciasto jak aksamit i pierożki wyszły pyszniutkie.Dzięki Krysieńko za wspaniałe przepisy.Często czerpię inspiracje z Twojego bloga.Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  18. Kilka lat nie jadłam już pierogów z jagodami, bo nie umiem robić - może dzięki Twoim przepisom mi się uda podjąć to wyzwanie - dla mojej córeczki muszę się nauczyć ! :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Rewelacyjne pierożki! : )
    Muszą smakować obłędnie! *.*

    OdpowiedzUsuń
  20. Uwielbiam jagody, choć takich jeszcze nie jadłam. Pierogi wyglądają baardzo smakowicie! :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Pierogi z jagodami są pyszne. I tak bardzo kojarzą mi się z dzieciństwem i z dodatkiem śmietany i mnóstwem cukru. Pycha!

    OdpowiedzUsuń
  22. Pierogi z jagodami, to najlepsze, co można zjeść. Uwielbiam je. Serdecznie pozdrawiam
    balakier-style.pl

    OdpowiedzUsuń
  23. Krysiu, pierogi z jagodami to jedyne pirogi jakie bym zjadła :) wyglądają baaaardzo smakowicie :)

    http://lamodalena.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  24. Pierogi to wspaniały pomysł na obiad, szkoda, że tyle z nimi roboty. Nie znam jagód kamczackich, muszę zwrócić na nie uwagę następnym razem, gdy będę na targu, wyglądają niezwyczajnie :)

    OdpowiedzUsuń
  25. najlepsze pierogi pod słońcem! cudownie Ci wyszły

    OdpowiedzUsuń
  26. Wczoraj moja babcia zrobiła mi takie pierogi! Uwielbiam je!

    OdpowiedzUsuń
  27. Ależ mi Krysiu smaku narobiłaś na pierogi z jagodami! Wyglądają cudownie, mniam! :)
    Chętnie bym ci ukradła porcyjkę ;)

    OdpowiedzUsuń
  28. pierożki pychota, a takich jagód nie znałam.

    OdpowiedzUsuń
  29. O pierogach z owocami już pisałam, nic się nie zmieniło od tamtej pory:):)
    Pozdrawiam Krysiu.

    OdpowiedzUsuń
  30. Nie znałam wcześniej tej odmiany jagód, ale te pierożki Krysiu wyglądają cudownie! Ja też czekam już z niecierpliwością na jagody :)

    OdpowiedzUsuń
  31. Krysiu, jeszcze w tym roku nie lepiłam z jagodami, ale zaraz jadę po jagody, to kto wie :)
    Patrzę na Twoje i już się od rana ślinię....

    OdpowiedzUsuń
  32. Takie pierożki to ja bym chetnie zjadła :) Borówka kamczacka bardzo smaczna, ale w pierogach to jej jeszcze nie jadłam :)

    OdpowiedzUsuń
  33. Az u mnie Krysiu zapachniało! Prawdziwa mistrzyni z Ciebie.

    OdpowiedzUsuń
  34. Nie znam tej odmiany jagód, ale zapowiadają się ciekawie. Bardzo zgrabne pierożki i na pewno bardzo smaczne. Pozdrawiam Krysiu :)

    OdpowiedzUsuń
  35. Moje ciasto jest maślane, bo z dodatkiem masła i przez to bardziej elastyczne i delikatne. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  36. Ja już pierwsze jagody na targowisku widziałam. A tych, których Ty tutaj użyłaś nigdy nie spotkałam i nie znałam.

    OdpowiedzUsuń
  37. Krysiu nie może być smaczniej ,pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  38. uwielbiam jagody, ale z pierogami jeszcze ich nie jadłam :)

    OdpowiedzUsuń
  39. Krysiu, smaka mi narobiłaś, muszę zrobić, już mi ślinka cieknie...pozdrawiam Cię cieplutko, miłego dnia, u mnie już słonko świeci, od razu lepiej...

    OdpowiedzUsuń
  40. Uwielbiam pierogi a z jagodami jadłam kilka dni temu. Pycha! :)

    OdpowiedzUsuń
  41. ciekawie to wygląda, na pierwszy rzut oka myślałem, że te pierogi są dziurawe, haha

    OdpowiedzUsuń
  42. Uwielbiam pierogi, szkoda, że tak rzadko się za nie zabieram :-)

    OdpowiedzUsuń
  43. Krysiu, tak mnie skusiłaś tym przepisem, że i ja zrobiłam pierogi z jagodami :) Dodałam jeszcze trochę truskawek :)

    OdpowiedzUsuń
  44. Uwielbiam pierogi z jagodami i często je robię.Mieszkam przy lasach ,gdzie jest dużo jagód,dlatego w lipcu mogę się najeść do syta.Twoje pierogi są śliczne i napewno smakują tak samo jak moje.Przepis na ciasto mam -oczywiście - od Ciebie. Znakomity !! Serdecznie pozdrawiam :))

    OdpowiedzUsuń
  45. Witam
    Wyglądają smakowicie.Zrobię po niedzieli :) A ile wychodzi tych pierogów z tej ilości mąki?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam. W zależności od wielkości krążka, z którego wycina się pierogi, wychodzi ich około 40 sztuk. Pozdrawiam :)

      Usuń
    2. Dziękuję, to w sam raz. Jagody czekają w lodówce,jutro będziemy się delektować :) Pozdrawiam.Kaśka.

      Usuń
  46. Pierożki z jagodami....a ja właśnie dziś robie ;))
    Tyle ze zawsze z olejem,a to faktycznie smaczniejsze z maselkiem ;))
    Wypróbuję ;))

    OdpowiedzUsuń
  47. Dzisiaj zrobiłam. Wyszły przepyszne... wszystkim baaardzo smakowały. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń