wtorek, 10 czerwca 2014

Knedle z truskawkami

Dzisiaj kontynuuję potrawy z truskawkami. Jest ich tak dużo i są tak smaczne, że postanowiłam po pierogach zrobić knedle. Jest kilka sposobów robienia knedli. Z ciasta ziemniaczanego, z ciasta serowego. Ja zrobiłam ciasto pomieszane. Jest to ciasto ziemniaczano-serowe.  Jeśli nie jedliście takich knedli, to zachęcam. Mam nadzieję, że Wam zasmakują J
 

Składniki:
1 kg ziemniaków
30 dag twarogu
1,5 szklanki maki ziemniaczanej
1 jajko
sól
 
 Ponadto:
2 łyżki masła
2 łyżki bułki tartej
gęsta śmietana
cukier puder
 
Wykonanie:
Truskawki umyłam osączyłam na sicie i pozbawiłam ich szypułek.
Ziemniaki obrałam ugotowałam i razem z serem przepuściłam przez praskę. Wyłożyłam na blat. Wsypałam mąkę dodałam jajko. Dokładnie wymieszałam, zagniotłam w kulę.
 

Z ciasta uformowałam wałek i podzieliłam go na części. Każdą rozpłaszczyłam ręką. Na placuszkach układałam truskawki. Zlepiłam starannie formując kulki.
 

W dużym rondlu zagotowałam wodę, posoliłam i na wrzątek wkładałam partiami knedle. Zamieszałam, żeby nie przywarły do dna i po wypłynięciu na wierzch gotowałam na małym gazie około 3 minuty. Wyjęłam łyżka cedzakową i rozłożyłam na półmisek.
 

Takie knedle można podawać na wiele sposobów. Polane stopionym masłem ze zrumienioną bułką tartą.
 
 



Można polać gęstą śmietaną i posypać cukrem pudrem.
 

Każdy sposób podania jest dobry. Zależy od smaku i upodobań. Polecam każde knedle i życzę SMACZNEGO, Krys
 

37 komentarzy:

  1. Ktoś mnie dziś znôw kusi i to z samego rana!!!bardzo apetyczne zdjęcia i nie wiem czy dzis bede mogła sobie odmówić tych słodkości:)Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. No Krysiu, ziemniaki mam, truskawki też, to dzisiaj robię knedle. Dziękuję za pomysł. buziaki! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. moje ulubione kluski, ja robię z bułka tartą przesmażoną. Pychota:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Przeurocze zdjęcia!:) przypomina mi się dzieciństwo i owocowe, sezonowe obiady, w tym te z truskawkami. Cudnie!;)

    OdpowiedzUsuń
  5. same pyszności bym tylko podkradała i jadła.Miłego dnia. :)))

    OdpowiedzUsuń
  6. Krysiu jakie piękne te Twoje knedle , takie okrąglutkie ;)))

    OdpowiedzUsuń
  7. pyszności, jak apetycznie wyglądają pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ojej, aż trudno zapanować nad pragnieniem "pożarcia" chociaż jednego :)))). Wyglądają tak kusząco!

    OdpowiedzUsuń
  9. Ale pyszności! Została jakaś porcja dla mnie? ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Krysiu, kusisz mnie żebym znowu zrobiła knedle. Wyglądają cudownie :) Mniam!

    OdpowiedzUsuń
  11. rewelacja, na takie ciepłe dni w sam raz :) no i z moimi ukochanymi truskawkami :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Idealne :) Muszę wypróbować ciasto z dodatkiem sera :)

    OdpowiedzUsuń
  13. ale smakowicie wyglądają, trochę przy tym roboty ale efekt rewelacyjny,

    OdpowiedzUsuń
  14. Knedle z truskawkami to czysta klasyka :) uwielbiam je!

    OdpowiedzUsuń
  15. mmmniam.. rewalacyjnie się prezentują :) kocham takie smaki!

    OdpowiedzUsuń
  16. Krysiu bloger robi mi psikusy i komentarze wysyła w siną dal:( dlatego piszę jeszcze raz
    PYCHA! PYCHA! PYCHA!
    knedle uwielbiam i jak mam tylko świeże truskawki to robię bardzo często w podobnym cieście:)
    pozdrawiam cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń
  17. ja robię na zwykłej mące i dodaję trochę ziemniaczanej, ale twoje wyglądają ładnie i chyba się skuszę :)

    OdpowiedzUsuń
  18. No pięknie. Ja nie kusisz pierogami, to kusić musisz knedlami ;-)

    OdpowiedzUsuń
  19. Zawsze u babci takie jadałam, pychota:-)

    OdpowiedzUsuń
  20. Z truskawkami lubię, chociaż nie jadam często! :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Knedle uwielbiam, sezon na truskawki trwa...pozdrawiam i dopiero dzisiaj uzupełniam zaległości...miłego weekendu....

    OdpowiedzUsuń
  22. Uwielbiam knedle z truskawkami, a jeszcze bardziej ze śliwkami :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Krysiu zrobię sobie Twoje knedle :) bardzo podoba mi się ciasto.

    OdpowiedzUsuń
  24. Pięknie i apetycznie wyglądają :-)) Ale mi narobiłaś smaku , jutro robię knedle na obiad :-)) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  25. Ja robiłam te knedle z truskawkami i bardzo smaczny były. Ale mam pytanie, czy ze śliwkami robić tak samo?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nawet nie zauważyłam, że nie zamieściłam tego przepisu. Oczywiście, że zrobię i zamieszczę ten post. Pozdrawiam :)

      Usuń
    2. Dziękuję, dzisiaj już zrobiłam knedle ze śliwkami wg Pani przepisu. Smaczne. Pozdrawiam :)

      Usuń
  26. Odpowiedzi
    1. Moje też. Właśnie jest sezon na truskawki, więc trzeba z tego korzystać :)

      Usuń