sobota, 14 czerwca 2014

Rolada z łososiem na szpinaku

Taką smaczną roladę jadłam u córki, kiedy pojechaliśmy z wizytą z okazji Dnia Dziecka do naszych wnuczek. Roladę zrobiła teściowa mojej córki. Tak bardzo nam zasmakowała, że nie byłabym sobą, gdybym nie przywiozła przepisu na tę pyszną roladę J. Oczywiście musiałam ją zrobić, a teraz ja dzielę się tym przepisem z Wami...
 

 Składniki:
1 kg świeżego szpinaku
25-30 dag wędzonego łososia (w plastrach)
5 jajek
15 dag ulubionego sera żółtego w kawałku
2 opakowania białego serka ziołowego (ja użyłam Almette po 100 g)
1 cytryna
sól
pieprz
Wykonanie:
Szpinak umyłam, odsączyłam z wody, odcięłam ogonki, lekko posiekałam i włożyłam do garnka i dusiłam około 12  minut na łyżce masła. Kiedy  już  zmniejszył swoją objętość o połowę doprawiłam solą i pieprzem i odłożyłam do przestudzenia.

 

Piekarnik nastawiłam na 200 °C (g/d).
Blaszkę do pieczenia wyłożyłam papierem (29x34 cm).
Żółty ser starłam na tarce jarzynowej o średnich oczkach.
Oddzieliłam żółtka od białek. Z białek ubiłam pianę z odrobiną soli. Żółtka wymieszałam z przestudzonym szpinakiem, dodałam żółty ser i pianę z białek. Wymieszałam. Masę wyłożyłam na blaszkę. Wygładziłam powierzchnię i wstawiłam do piekarnika na 10 15 minut. Temperaturę zmniejszyłam do 150 °C.
 

Kiedy brzegi ciasta zarumieniły się na złoty kolor wyjęłam blaszkę z piekarnika.  Odstawiłam, żeby wystygło.
 

Na wystudzonym cieście rozsmarowałam ziołowy serek, rozłożyłam płaty łososia. Skropiłam sokiem z cytryny. Delikatnie, ale ściśle  zwinęłam roladę i wstawiłam do lodówki na całą noc.
 

Roladę najlepiej kroić kiedy jest zimna. Jest bardzo smaczna i pięknie wygląda.
 

 


 
Jeśli lubicie łososia i szpinak, to w takim duecie ta rolada będzie smakować Wam wyjątkowo. Polecam i życzę SMACZNEGO! Krys

 

40 komentarzy:

  1. wyglądają ślicznie :) już od dawna planuję żeby je zrobić, może w końcu nadszedł czas ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jadłam kiedyś taką, nawet niezła byla.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ooooo, nie wytrzymam, jakie smakołyki, i szpinak i łososia uwielbiam. Jak ta rolada smakuje tak jak wygląda to już po mnie, pędzę zrobić zakupy i do roboty:):)
    Dzięki Krysiu:)
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Wspaniala ta rolada, bardzo apetyczna:))

    OdpowiedzUsuń
  5. Krysiu, uwielbiam Twoje przepisy, ten też świetny, zrobię taką roladę, bo lubię i szpinak, i łososia...pozdrawiam...

    OdpowiedzUsuń
  6. Smakowicie wygląda mniam.

    Życzę miłego weekendu i pozdrawiam serdecznie :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. pięknie Ci wyszły roladki:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Krysiu, świetna przekąska, bardzo takie lubię! myslałam, że podstawa jest łosoś a tu specjalnie przygotowany szpinak ;)))

    http://lamodalena.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Niezwykle efektowne danie ,jesteś Krysiu rannym ptaszkiem ,bardzo rannym ,pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  10. Podobną roladę roladę, robiłam, ale wtedy zdjęcia robiłam kiepskie. Pięknie Ci wyszła Krysiu, a ja polecam ją, bo bardzo efektowna i smaczna.

    OdpowiedzUsuń
  11. Rolada wygląda bardzo efektownie, a widząc składniki wiem, ze musi być przepyszna!!
    Uwielbiam takie przepisy- sprawdzone od znajomej czy koleżanki:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Wygląda bosko. A że uwielbiam łososia, to na pewno przygotuję. Serdecznie pozdrawiam.
    http://balakier-style.pl/wyjazd-warszawy/

    OdpowiedzUsuń
  13. Krysiu czy Ty może gotujesz dla Magdy G ? :))) BO bijesz ją na łeb na szyję! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gotuję dla mojej rodzi i moich gości. Ale dziękuję za uznanie :))

      Usuń
  14. Jadłam tę roladę, jest bardzo smaczna i świetnie wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Wspaniale wygląda i na pewno tak smakuje. Pozdrawiam i życzę miłej niedzieli :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Taką roladę robiła moja siostra, ale wiem że dodawała żelatynę. U Pani w przepisie jej nie ma i widzę, że wszystko świetnie się trzyma, Hania

    OdpowiedzUsuń
  17. genialna, zawsze przerażała mnie, że trudna i wgl, a w Twoim wykonaniu tak wszystko pięknie i czytelnie pokazałaś, że muszę ją popełnić w najbliższym czasie, pyszne cudeńko !

    OdpowiedzUsuń
  18. Przepiękna rolada! Idealna na imprezkę :)

    OdpowiedzUsuń
  19. rolada wygląda cudownie, w smaku jest na pewno jeszcze lepsza

    OdpowiedzUsuń
  20. Krysiu wyszła Ci wspaniale. Myślałam o niej niedawno. Ale jeszcze nie zrobiłam w obawie, że mi nie wyjdzie:). Wygląd Twojej roladki wygląda bardzo zachęcająco :)

    OdpowiedzUsuń
  21. mmm pycha:) kiedys robiłam całkiem podobne:)

    OdpowiedzUsuń
  22. Krysiu, mogłabym się u Ciebie żywić. Robisz wszystko to co lubię:)

    OdpowiedzUsuń
  23. Znam je i bardzo lubię :) są na każde święta :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Robiłam taką kiedyś. Ładnie Ci wyszła :)

    OdpowiedzUsuń
  25. A ja właśnie zastanawiam się co podać moim gościom z okazji chrztu córki iii właśnie podsunęłaś mi świetną roladkę. Tylko czy ona się nie rozpadnie? Dzięki Krysiu.
    A może jeszcze zaproponujesz mi jakąś dobrą sałatkę?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobry wybór Anulka. Rolada świetnie się kroi i na pewno się nie rozpadnie. A sałatki? zobacz w kategorii: sałatki. Masz do wyboru, ale żeby było ładnie to może szaszłyki z melona i szynki?... albo sałatkę z selera naciowego?... Pozdrawiam Cię serdecznie:)

      Usuń
  26. Wspaniale Krysiu wygląda ta rolada. Buziaki!

    OdpowiedzUsuń
  27. znakomity pomysł na wytrawną roladę!

    OdpowiedzUsuń
  28. Uwielbiam takie połączenie smaków jest tak delikatne i wyjatkowe...Twoja rolada wygląda niesamowicie

    OdpowiedzUsuń
  29. Mmmm...pychotka, to cos zdecydowanie dla mnie, uwielbiam i szpinak i łosia :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Robię taką roladę i wiem, że jest pyszna choć zaskoczyłaś mnie dodatkiem sera żółtego. Na pewno wypróbuję taką wersję przy najbliższej okazji..:)

    OdpowiedzUsuń
  31. Fantastyczna rolada! Mam na taką ochotę już od dawna :) Dzięki za kolejną, wspaniałą inspirację!

    OdpowiedzUsuń
  32. Ale prześliczne i przeapetyczne :) Muszę kiedyś w końcu zrobić takie danie :) Myślę ,że wyjdzie mi również pięknie , jak Twoje :)))

    OdpowiedzUsuń
  33. Przetestowałam, zrobiłam i wyszła idealnie, cudna, przepyszna :) Chyba ją powtórzę na Święta. Dzięki za przepyszny przepis :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  34. WITAM a bez sera żółtego może być?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście, że można pominąć żółty ser i nie dodawać go. Pozdrawiam :)

      Usuń