czwartek, 5 czerwca 2014

Pierogi z truskawkami

Truskawki są już na każdym bazarku i straganie. Wykorzystuję je do różnych pysznych deserów, ciast, knedli, koktajli. Nawet zalewam galaretką i takie również smakują. Dzisiaj mam dla Was Kochani przepis na pyszne pierogi właśnie z truskawkami. Ale.... ciasto na te pierogi jest inne niż te które już znacie. Dzisiejsze pierogi postanowiłam dopieścić ciastem maślanym. Do tej pory do mąki z gorącą wodą dodawałam olej, dzisiaj zrobiłam ciasto z dodatkiem masła.
 
 
Składniki:
350 g mąki pszennej
200 ml gorącej wody
30 g masła
sól
truskawki
śmietana (18%)
cukier puder
 
Wykonanie:
Do miski przesiałam mąkę i odrobinę posoliłam. Do gorącej wody włożyłam masło. Kiedy się roztopiło wlałam do miski z mąką. Mieszałam widelcem, żeby składniki dobrze się  połączyły. Ciasto zaczęło nabierać konsystencję jedwabistej masy. Delikatne maślane ciasto na pierogi.  Doskonałe. Zagniotłam. Przełożyłam do miski, przykryłam ściereczką i pozwoliłam mu odpocząć około 30 minut.
 
 
Truskawki opłukałam, odsączyłam, oderwałam szypułki, przekroiłam na połówki. Mniejsze pozostawiłam w całości.
Ciasto odkrawałam po kawałku (resztę zostawiałam pod przykryciem) i rozwałkowałam na posypanym mąką blacie. Wykroiłam krążki. Na każdym układałam truskawki i zlepiałam pierogi.
 

Zagotowałam wodę z odrobiną soli. Wrzucałam partiami pierogi. Zamieszałam i kiedy się zagotowały zmniejszyłam gaz i po około 2 minutach wyjęłam łyżką cedzakową.
Pierogi smakują najlepiej kiedy są ciepłe, polane śmietaną, posypane cukrem pudrem.
 

 

Ciasto pierogowe jest delikatne a truskawki mięciutkie. Pyszne danie obiadowe. Najlepsze w sezonie truskawkowym. Spróbujcie. Życzę SMACZNEGO! Krys
 

44 komentarze:

  1. O rany! Aż mi ślinka cieknie! Uwielbiam truskawki i za takie pierogi dałabym się pokroić :) Pyszności :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pierogi mojego dzieciństwa, pyszne :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Rewelacja :) Proszę zostawić mi kilka pierogów na dzisiejszy obiad :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nooo, nareszcie się nie przejem, już się bałam Krysiu że wszystko co proponujesz jest dla mnie, i wychodzę na strasznego żarłoka, a tu pierogi z truskawkami. Pierogi uwielbiam wszystkie tylko nie na słodko i nie z owocami, i truskawki też bardzo lubię ale nie w pierogach:):):)
    To że dzisiaj się u Ciebie nie poczęstuje nie zmienia faktu że pierożki wyglądają bardzo smakowicie i z pewnością znajdą się chętni na takie rarytasy:)!!!
    Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też mam na swojej liście potrawy, których nie lubię. Tak więc nie dziwi mnie, że ktoś ma inne smaki. Ale cieszę się, że moje pierogi podobają Ci się :)

      Usuń
  5. obowiązkowe w sezonie truskawkowym:) jak ja je uwielbiam:D

    OdpowiedzUsuń
  6. Prześliczne, czuję się zaproszona do próbowania. Kiedy będę robić pierogi chętnie skorzystam z nowego sposobu - dodatku masła. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Pierogi jak z obrazka. Świetne ciasto. Na pewno zrobię wg tego przepisu. Pierogi z truskawkami są na mojej liście do zrobienia. Żeby mi tylko wyszły takie same:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Krysiu, wczoraj kupiłam truskawki. Już wiem, dzięki Tobie, co dzisiaj przygotuję na obiad. Buziaki!

    OdpowiedzUsuń
  9. Uwielbiam pierogi z owocami są pychotką.Buziaki.

    OdpowiedzUsuń
  10. Chodzą za mną już od kilku dni :) Muszę w końcu zrobić :) Smaka mi narobiłaś :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Oj Krysiu, ale narobiłaś mi apetytu. Bardzo lubię pierogi z truskawkami :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Kilka lat już nie jadłam z truskawkami, ani jagodami - ale uwielbiam w każdej ilości :)

    OdpowiedzUsuń
  13. uwielbiam każdy rodzaj pierogów, wytrawne i na słodko, mogłabym je jeść całymi michami.

    OdpowiedzUsuń
  14. Dobrze ,że juz zaliczyłam taką ucztę truskawkową ,nie muszę Ci zazdrościć .

    OdpowiedzUsuń
  15. Uwielbiam pierogi z truskawkami i to one mnie zawołały na Twojego bloga. ślinka cieknie:))pozdrawiam i zapraszam w me strony:))

    OdpowiedzUsuń
  16. Kocham pierogi i uwielbiam truskawki:)pozdrawiam cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń
  17. I pierogi są u mnie. Pokusa wygrała:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę. Mam nadzieję, że smakowały :)

      Usuń
    2. Bardzo smakowały i powiem szczerze, że ciasto wyśmienite. Jak to się mówi- niebo w gębie.Dziękuję za wizytę u mnie na blogu.:))Gdybym kiedyś mogła coś wykonać-polecam się:))
      A Twój blog dodaję do obserwowanych, będziesz mnie nadal kusić:))

      Usuń
  18. uwielbiam truskawki ale za pierogami nie przepadam :( jak byłam dzieckiem to zajadałam się ruskimi pierogami a teraz w ogóle ich nie jem.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  19. ale smakowite! zjadłabym podwójną porcję ;)

    OdpowiedzUsuń
  20. przepyszne :) piękne i apetycznie podane :)

    OdpowiedzUsuń
  21. A mi się też marzą pierogi z truskawkami, moja mama jest specjalistą od tego typu dań. Twoje bardzo apetyczne :))

    OdpowiedzUsuń
  22. nie ma lepszego dania o tej porze roku:)

    OdpowiedzUsuń
  23. Ale mi narobiłaś ochoty na takie pierogi :-)

    OdpowiedzUsuń
  24. Wyśmienite ciasto. Wyszły wyśmienite pierogi. Na pewno będę to ciasto stosować do innych farszów. Dziękuję i pozdrawiam, H.R.

    OdpowiedzUsuń
  25. mmm,.... to musiało być przepyszne....:) nigdy nie jadłam z truskawkami...

    OdpowiedzUsuń
  26. Nie przepadam za pierogami z truskawką, ale tak apetycznie je sfotografowałaś,że zjadłabym z pewnością normalną porcję.

    OdpowiedzUsuń
  27. Bardzo apetyczne pierogi! Cudeńka:)

    OdpowiedzUsuń
  28. Wyglądają baaaaardzo apetycznie :) Pozdrawiam Krysiu :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Uwielbiam <3 Mam słabość do nich i mogłabym je jeść bez końca :) Muszę tylko jeszcze nauczyć się je robić :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Świetny pomysł z zamianą oleju na masło. Muszę wypróbować, zwłaszcza do pierogów truskawkowych :) W tym roku jeszcze nie robiłam, ale najwyższa pora. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  31. O rany, slinka ucieka nie powiem gdzie ;)
    Uwielbiam pierogi! A szegolnie z borowkami i z....bananami :) Robilas kiedys Krysiu babanowe pierogi? A z tym maslem to mnie zaciekawilas, jak bede robic nastepnym razem to na pewno zerkne do twojego przepisu :) Buziaki przesylam ogromniaste :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Robiłam pierogi z różnym nadzieniem, ale z bananami nie. Ale mnie zainspirowałaś, więc chętnie spróbuję :)

      Usuń
  32. U mnie wczoraj były naleśniki z truskawkami.

    OdpowiedzUsuń
  33. jeszcze nie robiłam w tym roku pierogów z truskawkami :)

    OdpowiedzUsuń
  34. Przepiękne, zawsze uwielbiałam takie pierożki!

    OdpowiedzUsuń
  35. Ciasto maślane wydaje się wprost stworzone do pierogów ze słodkim farszem, dlatego odważyłam się i zrobiłam je sama po raz pierwszy. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  36. Krystynko, wspomniałaś przy moich pierogach o cieście maślanym i tak właśnie myślałam,że zamiast oleju dodajesz masełko.Dodatek tłuszczu do ciasta pierogowego czyni je delikatniejszym.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda. Pierogi są bardzo delikatne za sprawą masła dodanego do ciasta. Pozdrawiam Cię :)

      Usuń