czwartek, 13 marca 2014

Ciasto gruszkowe z płatkami owsianymi i czekoladą

Gruszki są fantastycznie soczyste i niesamowicie słodkie w smaku. Nie mogłam się oprzeć, więc kupiłam   i ... upiekłam pyszne gruszkowe ciasto z dodatkiem płatków owsianych i czekolady. Czego chcieć więcej? Tylko dobrą, pachnącą kawę i można się rozmarzyć... Tak jak ja J Właśnie się rozmarzyłam... i już wiem, że nie skończę na tej jednej przygodzie z tym ciastem , bo jest tak pyszne, że nie można poprzestać tylko na jednym kawałku  J
 


 

Składniki:
1 kg gruszek
sok z połowy cytryny
100 g gorzkiej czekolady (60% kakao)
4 łyżki  płatków owsianych
3 jajka
180 g cukru
15 dag masła
30 dag mąki
2 łyżeczki proszku do pieczenia
½ szklanki mleka
1 łyżka rumu
odrobina gałki muszkatołowej
1 łyżeczka cynamonu
cukier puder do posypania
masło do wysmarowania formy
 
 
Wykonanie:
Piekarnik nastawiłam na 180 °C (g/d). Tortownicę wyłożyłam papierem do pieczenia (tylko spód), boki wysmarowałam masłem.
Gruszki po obraniu i usunięciu gniazd nasiennych skropiłam obficie sokiem z cytryny.
Masło zmiksowałam na puch.  W osobnej misce utarłam jajka z cukrem i dodałam masło. Po chwili ucierania  przesiałam do masy mąkę zmieszaną z proszkiem do pieczenia. Nie przerywając miksowania, wlałam mleko i dodałam gałkę, cynamon i rum. Kiedy wszystkie składniki dobrze się połączyły wsypałam płatki owsiane i czekoladę.
 
 
 
Ciasto wymieszałam łopatką i 2/3  ilości przełożyłam do tortownicy, ułożyłam gruszki i przykryłam resztą ciasta.
 
 
 
Wstawiłam do piekarnika na 60 minut.  Kiedy wystygło obsypałam cukrem pudrem i nic więcej nie trzeba dodawać.
 
 
 
 
Jest słodziutkie, wilgotne, delikatne.... Po prostu pyszne. Najlepsze ciasto gruszkowe, jakie do tej pory jadłam. Spróbujcie  J Życzę SMACZNEGO! Krys

 

45 komentarzy:

  1. omnomn.. na niedzielę ideeealne! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale ciacho. Lubię gruszkowe, ale nie piekłam. Teraz, zaraz się zabiorę za pieczenie, bo mi język ucieknie. Muszę tylko gruszki kupić:))))))

    OdpowiedzUsuń
  3. To gruszkowe ciasto to dla mnie akurat. Ale pominę cynamon, bo mąż nie lubi. W końcu będziemy jedli razem. Fajny przepis. Dziękuję i pozdrawiam, Karla

    OdpowiedzUsuń
  4. Taka gruszkowa pyszność musi znaleźć się u nas w domu na weekend. Jeśli moja Kinia tego nie zauważy to jej wskażę, Jaśko

    OdpowiedzUsuń
  5. pyszne ciasto, poproszę kawałek do kawusi :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Czy co ciasto imieninowe? Jeśli tak, to wszystkiego najlepszego :) samych udanych postów i nowych pomysłów na wspaniałe przepisy, którymi się z nami podzielisz :)
    A ciasto wygląda na nieskomplikowane i smaczne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, dokładnie. Wczoraj upiekłam. Jest świeżutkie i pachnące. Dzięki za życzenia. Pozdrawiam :)

      Usuń
  7. pyszności, świetne wygląda:)

    OdpowiedzUsuń
  8. O tak, spróbuję, bo zapowiada się pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Dokładnie takie cudo za mną "chodzi". Może uda mi się zrobić jeszcze przed weekendem :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak dobrze, że spojrzałam w kalendarz! Wszystkiego najlepszego, Krysiu, z okazji imienin! Spełnienia marzeń, zdrowia, niekończących się inspiracji! Całuję :)

      Usuń
    2. Dziękuję Marko za miłe życzenia, buziaki :)

      Usuń
  10. Wpraszam się na kawałek ciasta i herbatkę :-)

    OdpowiedzUsuń
  11. o,o, to coś dla mnie, uwielbiam gruszkę w cieście :)

    http://lamodalena.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja dopiero budzę się do kolejnego dnia z kawą ,a u ciebie juz ciacho,miłego dnia.

    OdpowiedzUsuń
  13. Krysiu wszystkiego najlepszego z okazji imienin!!
    Ciekawy przepis, szczegolnie, ze trzeba dodac platki owsiane, z pewnoscia pyszne !! Dziekuje za przepis! Pozdrawiam serdecznie:):)

    www.elisabeth-brzeski.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Wygląda pysznie, a smakuje na pewno jeszcze lepiej.Tak czytam i dość proste się wydaje, na pewno spróbuję się z nim zmierzyć:) A Pani, Pani Krystyno (imienniczko mojej mamy) chciałam złożyć serdeczne życzenia imieninowe, żeby każdy dzień przynosił uśmiech i pomysły na coraz to nowe smakołyki, dzięki czemu (troszkę egoistycznie) i my będziemy miały się czym inspirować :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pięknie dziękuję za życzenia i proszę ode mnie życzyć Mamusi wszelkiej pomyślności :)

      Usuń
  15. Musi być pyszne, jestem ciekawa połączenia gruszek i płatek owsianych :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Uwielbiam połączenie gruszek i czekolady pod każdą postacią.

    OdpowiedzUsuń
  17. Cudne :) połączenie gruszek z czekolada i płatkami :) super połączenie :) wszystkiego najlepszego :)!!!

    OdpowiedzUsuń
  18. Musi być przepyszne i apetyczne , szkoda ,że tak do Ciebie daleko -w tym uroczystym dniu będzie niejedno takie pyszne ciasto na stole :)) Z okazji imienin życzę ,abyś była zdrowa ,w kuchni zdrowie potrzebne, żebyś była radosna -żeby wszystko co upieczesz i ugotujesz sprawiało Ci radość i żebyś była zawsze piękna jak wiosna. Wszystkiego najlepszego :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za życzenia. Mam nadzieję na spełnienie. A na ciasto zapraszam... w każdej chwili :) Pozdrawiam :)

      Usuń
  19. Uwielbiam ciasta gruszkowe, a to wyglada oblednie!

    OdpowiedzUsuń
  20. Ciasto prezentuje się wyśmienicie! Te duże kawałki gruszek... Mniam!

    OdpowiedzUsuń
  21. Krysiu i znowu pomyślałyśmy o podobnym przepisie:) nic to coś pozmieniam a Tobie życzę wszystkiego najlepszego:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widać Reniu, że mamy podobne myśli. Dziękuję za życzenia i pozdrawiam :)

      Usuń
  22. Krysiu, wszystkiego najlepszego z okazji imienin. Dużo zdrowia, radości i miłości. A ciasto, ach smakowicie wygląda. Moc buziaków.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Basiu serdecznie dziękuję za miłe życzenia :) Pozdrawiam, buziaki :)

      Usuń
  23. O matko! Późno już, a ja mam ochote je zjeść, wygłąda pysznie. warto je zrobić!

    OdpowiedzUsuń
  24. To będzie następne ciasto na mojej liście wypieków :)

    OdpowiedzUsuń
  25. oj prawda, gruszki w cieście smakują niebiańsko - tak soczyste, ale i delikatne

    OdpowiedzUsuń
  26. Mmmmmmmmm!!!! Ale ciacho, pyszności!!! Pozdrawiam Krysiu i przesyłam spóźnione , ale szczere życzenia zdrowia i wielu wspaniałych kulinarnych inspiracji :) Buziaki :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak. Pyszności :) Dziękuję Beatko za życzenia i pozdrawiam :)

      Usuń
  27. No i nabrałam ochoty na takie ciasto:) Kusisz Krysiu!

    OdpowiedzUsuń
  28. Niezłe ciacho Pani Krysiu! ;)

    OdpowiedzUsuń
  29. Oj, a ja jak najbardziej zgadzam się z resztą komentarzy. Ciacho wygląda pysznie, i jak tu dbać o linie, kiedy ogląda się coś takiego ;D. Ja lubię gruszki, i nie miałam jeszcze przyjemności jeść ciacha z tym owocem, ale takie jak twoje kusi, aby w końcu wziąć się do roboty :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Oryginalny przepis na pyszną i zdrową wersję gruszkowej szarlotki. Pozdrawiam:))

    OdpowiedzUsuń
  31. Świetny przepis, muszę go wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  32. Czekolada i gruszki to duet idealny :)!

    OdpowiedzUsuń
  33. Zestawienie idealne :) Pysznie wygląda :))

    OdpowiedzUsuń
  34. W sobote robie nastepne !!!

    OdpowiedzUsuń