czwartek, 10 kwietnia 2014

Ciasto z białek

Mam doskonały sposób na wykorzystanie  białek, które pozostały po upieczeniu ciasta drożdżowego, a tych ostatnio nie brakuje, jak np. bab drożdżowych, pączków, kruchych babeczek. Przepis jest bardzo łatwy a ciasto z białek, które dzisiaj Wam proponuję jest  puszyste i delikatne 
 
 (na keksówkę  12x30 cm)

Składniki:
160 g masła
6 białek
200 g cukru (niepełna szklanka)
200 g mąki pszennej (1,5 szklanki)
sok z 1/2 cytryny
masło do posmarowania foremki
 
Wykonanie:
Piekarnik nagrzałam do temperatury 175 °C (termoobieg). Masło rozpuściłam w rondelku i pozostawiłam do ostygnięcia.
Ubiłam białka na sztywną pianę i nie przerywając ubijania dodawałam partiami cukier.  Następnie do masy białkowej wlałam przestudzone masło i sok z cytryny. Na koniec wsypywałam stopniowo mąkę i mieszałam delikatnie łyżką.
 
  
Foremkę wysmarowałam masłem. Przełożyłam do niej ciasto. Wyrównałam wierzch i wstawiłam do piekarnika na ok. 50 minut.  
 

Po wystudzeniu posypałam cukrem pudrem. Bardzo smaczne jest z konfiturą, dżemem albo z miodem

 
Ciasto nie wymaga żadnej wprawy kulinarnej,  po prostu „samo się robi” J. Bardzo smaczne, akurat do popołudniowej herbaty.
 
 

Polecam i życzę  SMACZNEGO!  Krys
 
 

37 komentarzy:

  1. Gdzieś słyszałam już o tym cieście:)
    Ale kojarzy mi sie z taka babka, he?:)

    Ladnie urosła, a podana z tym dżemem.. <3

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny pomysł Krysiu. Wypróbuję na pewno. Buziaki!

    OdpowiedzUsuń
  3. uwielbiam takie ciasta! pyszne:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pięknie wygląda :) Uwielbiam takie babki :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Podobny przepis czeka u mnie na zapas białek:)Twoje Krysiu wygląda pysznie, szczególnie z czerwonym dżemikiem:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Podoba mi się pomysł na ciasto. Chętnie spróbuję:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Fajny przepis. Mam białka. Dobrze, że przechowałam w słoiku. Jutro upiekę takie ciasto.

    OdpowiedzUsuń
  8. Krysiu, właśnie przełknęłam ślinkę, nie pisz o takich pysznościach bo apetyt mi sie wzmaga ;-)

    http://lamodalena.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Muszę sobie zapisać, bo zwykle nie chce mi się robić bezów i białka w końcu lądują w śmieciach.

    OdpowiedzUsuń
  10. ta skorupka z wierzchu wygląda na mega chrupiącą

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetny pomysł na wykorzystanie białek. Genialnie wygląda ta babka :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Oj! To ja też muszę spróbować, wygląda Krysiu apetycznie w sam raz dla mojego łasucha...pozdrawiam cieplutko, bo u mnie się ochłodziło...

    OdpowiedzUsuń
  13. Pyszności! Chętnie bym spróbowała takiego ciasta.

    OdpowiedzUsuń
  14. Wygląda baaardzo smakowicie. Do porannej kawy idealne :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Łatwe, szybkie i smaczne.Takie ciasta to ja lubię robić :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Bardzo lubię to ciasto z dodatkiem maku :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Pyszne wygląda, zapamiętam przepis na wypadek za dużej ilości białek :D

    OdpowiedzUsuń
  18. Proste ale jakże smaczne ciasto, idealne do kawusi :-)

    OdpowiedzUsuń
  19. Pyszne i szybkie w wykonaniu ciacho. Super do porannej kawki, a ja poprosze kawalek z miodem Krysiu :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Świetny pomysł na wykorzystanie białek po babkach drożdżowych :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Jak dla mnie, to nigdy dosyć przepisów na zagospodarowanie białek pozostałych
    po innych wypiekach, a i tak, gdy mam przed sobą szklankę białek wpadam w popłoch ,
    co z nimi zrobić.
    Pagoda wyrosła okazale, idealne ciasto i proste jak "drut". :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Najsmaczniejsze ciasto. Ale niestety na białka poczekamy, bo dopiero będziemy (z moją dziewczyną) baby piec. Przepis się przyda, Jaśko

    OdpowiedzUsuń
  23. Super przepis na wykorzystanie białek, zawsze miałam z tym problem :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Tak, wygląda rewelacyjnie! :) Puszysta, pyszna babeczka :)

    OdpowiedzUsuń
  25. U Ciebie Krysiu białka tez wypieczone, pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Ciasto wygląda wyśmienicie i apetycznie , a sposób na pozbycie się białek .....rewelacyjny :)))

    OdpowiedzUsuń
  27. Świetny pomysł na wykorzystanie białek. Ciasto wygląda znakomicie :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Super przepis, bardzo prosty, a dla mnie to najważniejsze :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Zastanawia mnie, że w przepisie nie ma proszku do pieczenia, czy ciasto uda się i będzie puszyste??
    Jeśli bez proszku jest ok, to świetnie, bo proszek to tylko zbędna chemia...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciasto będzie puszyste, ale należy delikatnie mieszać masę białkową z mąką. Trzeba to zrobić łyżką lub łopatką i mieszać od spodu do góry, żeby napowietrzyć masę i to wszystko :) Pozdrawiam :)

      Usuń
    2. Zrobiłam babkę na święta wielkanocne bo z mazurka zostały mi białka. Obawiałam się zakalca, ale babka wyrosła, nie opadła i była świetna. Przepis wpisuję do zeszytu bo warto. Polecam.

      Usuń
  30. Właśnie je zrobiłam i jest przepyszne! Ma delikatną konsystencję, jak biszkopt, ale jest wilgotne jak ucierane. Tylko inaczej postąpiłam z mieszaniem: do piany dodałam cukier, a roztopione masło, mąkę i sok z cytryny starannie rozmieszałam trzepaczką. Potem partiami dodawałam pianę z białek - całość wyglądała jak krem. <3

    OdpowiedzUsuń