niedziela, 13 kwietnia 2014

Krokiety z farszem jajecznym i serem Cheddar

Wczoraj miałam zapowiedzianą wizytę mojej koleżanki, która nie je mięsa, natomiast bardzo lubi jajka i sery. Czym ją poczęstować?  Zdecydowałam się  na tę okazję zrobić  krokiety z farszem jajecznym, a dla polepszenia i zaostrzenia smaku dodałam ser Cheddar. Wyszły wspaniałe J Koleżanka była zachwycona, a ja postanowiłam podzielić się z Wami moją nową potrawą na danie jarskie...


(Wychodzi koło 16 sztuk)
Składniki na naleśniki:
3 jajka
1,5 szklanki wody (najlepiej gazowanej)
1,5 szklanki mleka
3 szklanki mąki
sól
olej do smażenia
 
Na farsz:
3 jajka ugotowane na twardo
1 duża cebula drobno posiekana
20 dag pieczarek (oczyszczone i poszatkowane)
10 dag sera Cheddar (starty na tarce jarzynowej)
sól i pieprz
szczypta ostrej papryki
1 łyżeczka posiekanej natki pietruszki
2 łyżki oliwy
 
Do panierowania:
1 jajko
bułka tarta
olej do smażenia krokietów

Wykonanie:
Z przygotowanych składników usmażyłam naleśniki.


Przygotowałam farsz.  Cebulę i pieczarki poddusiłam na rozgrzanej oliwie i  dodałam rozdrobnione widelcem jajka. Przyprawiłam solą, pieprzem i papryką.  Wsypałam ser i natkę. Wymieszałam.  



Na środku każdego naleśnika wykładałam łyżkę farszu. Rozsmarowałam tylko na środkowej części. Złożyłam w krokiety i panierowałam w roztrzepanym jajku a następnie w  bułce tartej.


Smażyłam na złoty kolor z obu stron i przekładałam na ręcznik papierowy.


Jeszcze ciepłe ułożyłam na półmisku. Pyszne, pachnące i bardzo delikatne. Moja koleżanka określiła je jednym zdaniem: aksamitne i smakują  wybornie.
 




Myślę, że Was zachęciłam J Życzę SMACZNEGO! Krys




33 komentarze:

  1. wyglądają smacznie! :) Super odmiana od tych mięsnych, czy nawet z kapustą! :)
    A jak ładnie ci się usmażyły, oooh, nabrałam wielkiej ochoty! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Cieniutkie, a jednak okazałe te naleśniki. A farsz akurat dla mnie, bo jestem fanką sera Cheddar. Daję go do wielu potraw, ale nie pomyślałam, żeby zrobić z naleśnikami. Pyszne:):):)

    OdpowiedzUsuń
  3. bardzo chętnie sięgnęłabym po nie:)

    OdpowiedzUsuń
  4. z pewnością są przepyszne! bardzo fajny farsz! :)

    http://lamodalena.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Cudne krokiety, farsz niesamowity ;) a jak jest cheddar to się zakochałam ;D

    Serdecznie zapraszam na konkurs Wielkanocny, do wygrania świetne nagrody : http://wulkan-smaku.pl/konkurs-zdrowa-wielkanoc/

    OdpowiedzUsuń
  6. Czego to Pani nie wymyśli :) Krokiety wyglądają wyśmienicie! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. O nie, miałam zaległości, i teraz nadrabiam blogowanie, dopiero co skusiłam się na Twojego schabowego , a tu znowu takie rarytasy. Teraz to już na mur, pęknę:):)

    OdpowiedzUsuń
  8. naprawdę świetny pomysł na nadzienie!

    OdpowiedzUsuń
  9. Pięknie dziękuje za super przepis, właśnie zniknęły z talerza ostatnie krokiety - rewelacja !!! - pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  10. Takie krokieciki to ja też zrobię, pysznie wyglądaja Krysiu...pozdrawiam...

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo apetyczne i przyznam szczerze , że takich nie jadłam :) A opis przygotowania jest super :)
    Już czuję jak smakują :))) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  12. Super przepis, bardzo apetycznie się prezentują. Pozdrawiam Krysiu :-)

    OdpowiedzUsuń
  13. Uwielbiam krokiety z jajkiem, a jeszcze ser? Boski pomysł, narobiłaś mi apetytu :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Wow, wyglądają naprawdę świetnie!

    OdpowiedzUsuń
  15. No takie danie muszę obowiązkowo zrobić, aż mi ślinka leci! ;))

    OdpowiedzUsuń
  16. Krysiu krokiety zawsze i z każdym farszem:) uwielbiam, a te wyglądają pysznie:)
    Pozdrawiam cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń
  17. świetny przepis Krysiu czekam na przepisy świąteczne :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Świetny pomysł na farsz. Wspaniale wyglądają - już sobie wyobrażam jak świetnie smakują. Pozdrawiam Krysiu :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Przepis natychmiast powędrował do ulubionych. Zrobię je z całą pewnością - wyglądają doskonale. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Chętnie zjadłabym takie na dzisiejszy obiad :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Dawno nie jadałam krokietów:/ U mnie zawsze z grzybami, koniecznie muszę spróbować czegoś nowego:) Wyglądają bardzo smakowicie, poproszę jednego.

    OdpowiedzUsuń
  22. Też bym chętnie takie spróbowała, apetycznie wyglądają.

    OdpowiedzUsuń
  23. Ja też już dodałam do ulubionych, największy problem to mam z naleśnikami zawsze, bo nie umiem przewracać :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Są doskonałe. Widać rękę mistrza, równiutkie co do jednego, a sam przepis rewelacyjny!!!

    OdpowiedzUsuń
  25. Wyglądają przepysznie! Świetny pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
  26. ciekawy pomysł z dodaniem jajek do farszu:)

    OdpowiedzUsuń
  27. To nadzienie to rewelacja, okazuje się że bez mięsa krokiety też mogą być pyszne:) Pozdrawiam Cię Krysiu!

    OdpowiedzUsuń
  28. Krokiety uwielbiam, co tam kalorie... Pozdrawiam Cię Krysiu.

    OdpowiedzUsuń
  29. Hmmm juz wiem ze zawitają u mnie te krokiety niebawem. Dziekuje

    OdpowiedzUsuń
  30. ciekawa propozycja - takich jeszcze nie jadłem

    OdpowiedzUsuń
  31. Wypróbowałam i muszę stwierdzić że są rewelacyjne!!!

    OdpowiedzUsuń