czwartek, 17 kwietnia 2014

Pascha czekoladowo-orzechowa

Na zrobienie paschy zdecydowałam się po raz pierwszy. Ponieważ na blogach królują  pięknie udekorowane mazurki, postanowiłam dla odmiany zrobić słodki deser wywodzący się prawdopodobnie z Rosji lub z Ukrainy, który można potraktować jak  sernik na zimno z bakaliami.   Nie wymaga pieczenia i jest łatwy w wykonaniu.
Na paschę, podobnie jak na babę wielkanocną  można ogłosić konkurs, która jest ładniejsza. Bo smak jest bez wątpienia niesamowity. Zależy tylko od ilości dodanych bakalii i aromatów. Moja pascha jest z wyczuwalnym smakiem czekolady i orzechów. Nie żałowałam ich.  Pomyślałam: a co tam niech będzie słodko i smacznie. Nie dekorowałam jej dodatkowo, ponieważ podobała mi się właśnie taka. Oceńcie jej widok. A jaki ma smak? Zapraszam do przepisu...
 
Korzystając z okazji życzę  Wam Kochani  spokojnych, radosnych  Świąt Wielkiej Nocy, smacznego jajka oraz świątecznego, wiosennego nastroju  w gronie najbliższych, Krys
 
 


Składniki:
500 g serka śmietankowego
5 żółtek z ugotowanych na twardo jajek
200 g masła
1 ¼ szklanki cukru pudru
10 dag gorzkiej czekolady
5 dag orzechów włoskich
5 dag rodzynek
kieliszek rumu
1,5 łyżki kakao
 
Dodatkowo:
forma do paschy
gaza do wyłożenia formy
 
Wykonanie:
Żółtka przetarłam przez gęste sitko i dodałam do sera. Wymieszałam. Czekoladę starłam na tarce o drobnych oczkach, rodzynki zalałam rumem, orzechy posiekałam.
 

Do misy miksera włożyłam  170 g masła, wsypałam 1 szklankę cukru i miksowałam na pulchną masę dodając porcjami ser z żółtkami.  Kiedy masa serowa już była dobrze zmiksowana odłożyłam 1 łyżkę masy a do reszty wsypałam orzechy, czekoladę i odciśnięte te z rumu rodzynki. Rum pozostawiłam do polewy. Masę dokładnie wymieszałam.
 

Foremkę do paschy wyłożyłam gazą i przełożyłam do niej masę serową. Przykryłam spodeczkiem i docisnęłam cięższym słoikiem. Wstawiłam do lodówki na 12 godzin.
 

Zrobiłam polewę:
30 g pozostałego masła roztopiłam, dodałam odłożoną łyżkę masy serowej, pozostałe ¼ szklanki cukru pudru i kakao. Zmiksowałam i dodałam rum. Wszystko wymieszałam i po przełożeniu paschy na talerzyk polałam ją polewą.

 
 
 
Pascha jest słodka i puszysta, jest doskonałym wielkanocnym deserem, który ozdobi świąteczny stół i skusi niejednego łasucha.

 


Spróbujcie się oprzeć J Ja nie potrafiłam J Życzę SMACZNEGO! Krys

 

38 komentarzy:

  1. z orzechami zawsze, ale z czekoladą jeszcze nie próbowałam!
    Aż żałuję, wygląda booosko :)
    i ta polewa <3

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale niespodzianka. Spodziewałam się mazurka. Świetnie. To ja też zrobię taką paschę i też pierwszy raz. Jest taka jak lubię z czekoladą i orzechami. Pozdrawiam i również życzę WESOŁEGO ALLELUJA! Jowita

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak ja oceniam jej widok? Na 5+ Nic dodać, nic ująć. Już wyobrażam sobie jej smak, aż muszę przestać się patrzeć, bo się zaślinię :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pięknie wygląda, zaskoczona jestem tą gazą, człowiek uczy się cały czas :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wspaniała :), nigdy nie jadłam paschy u nas nikt za nią nie przepadał i dlatego mama jej nie robiła, ale kiedyś zrobię z ciekawości jak smakuje :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Krysiu Tobie i Twojej rodzinie również życzę spokojnych i radosnych świąt:)
    Pascha wygląda obłędnie, a moje mama robi tylko z bakaliami, w tej wersji jeszcze nie jadłam:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ale świetna pascha, naprawdę wygląda rewelacyjnie
    Zapraszam do siebie na babkę http://wenus-lifestyle.pl/2014/04/babka-wielkanocna/ oraz inne świąteczne przepisy ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. w życiu nie jadłam paschy ale tym roku moja mama zrobiła to spróbuję :) Twój przepis wydaje się prosty, może kiedyś wypróbuje :)
    http://lamodalena.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Nigdy jeszcze nie jadłam paschy orzechowo-czekoladowej... szczerze to, żadnej paschy nie jadłam... ciekawe jak smakuje... i czy by mi przypadła do gustu....

    OdpowiedzUsuń
  10. Wyszła cudowanie !
    Serdecznie zapraszam do udziału w konkursie Wielkanocnym : http://wulkan-smaku.pl/konkurs-zdrowa-wielkanoc/

    OdpowiedzUsuń
  11. Jeszcze nigdy nie robiłam, ani nie jadłam paschy, ale Twoja Krysiu wygląda tak zachęcająco, że aż kusi aby taką zrobić i zjeść :-)

    OdpowiedzUsuń
  12. cudowna, dostojna i na pewno przepyszna, Krysiu Kochana, wesołych, spokojnych Świąt dla Ciebie i Twoich bliskich, pozdrawiam Was ciepło ! :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Wyglad ma piekny i bardzo zachecajacy do skosztowania, az slinka leci!! Jak Ty Krysiu, umiesz to pieknie zrobic. Z przepisu chetnie skorzystam, bo nie potrzeba piec i bardzo chce ja w koncu sprobowac!! Narobilas mi ochoty!! Dziekuje Krysiu i goraco pozdrawiam zyczac Radosnych i Rodzinnych Swiat wielkanocnych!!

    OdpowiedzUsuń
  14. Nigdy takiej Krysiu nie jadłam, tzn jadłam, ale cytrynową. Pozdrawiam Cię prawie już świątecznie.

    OdpowiedzUsuń
  15. Prezentuje się wybornie! Smakować musi jeszcze lepiej ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Krysiu, dla Ciebie i Twoich bliskich również Wesołych Świąt!!!
    A co do paschy, to nigdy nie jadłam, za bakaliami nie przepadam, ciekawe czy by mi smakowała?:):)

    OdpowiedzUsuń
  17. Jak zwykle pięknie się prezentuje - jednak Ja nigdy nie miałam w ustach :)))
    Krysiu dziękuję i wzajemnie wszystkiego dobrego, spokojnych i radosnych ŚWIĄT WIELKANOCNYCH - oraz mokrego LANEGO! :) :*

    OdpowiedzUsuń
  18. Wygląda wspaniale, a czekoladowo-orzechowe smaki muszą świetnie do niej pasować. Życzę ciepłych i rodzinnych Świąt Krysiu!

    OdpowiedzUsuń
  19. Świetny pomysł z ta paschą! Dziękuję za życzenia. Tobie również życzę pogodnych, ciepłych, rodzinnych i smacznych Świąt:)

    OdpowiedzUsuń
  20. Piękna ta Twoja pascha, zapisuję przepis, zrobię nawet po świętach, nigdy nie robiłam i skusiłaś mnie na całego :D wesołych i zdrowych świąt!

    OdpowiedzUsuń
  21. nie jadłam jeszcze paschy... za późno do Ciebie zajrzałam, ale zapisuję przepis na następne święta :)
    spokojnych świąt :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Fantastyczna Krysiu Ci ta pascha wyszła! Ja w tym roku jednak nie dam rady zrobić, a tak smakowicie ta Twoja wygląda :(

    Zdrowych, spokojnych i radosnych Świąt Wielkiej Nocy :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Krysiu, dla Ciebie i Twoje rodzinki Wesołych Świąt....pascha wygląda okazale i zapewne świetnie smakuje...pozdrawiam...buziaki...

    OdpowiedzUsuń
  24. Nigdy paschy nie robiłam...Twoja wygląda uroczo! Krysiu, zdrowej i pięknej Wielkanocy Ci życzę!

    OdpowiedzUsuń
  25. Samych pyszności w te święta Krysiu!

    OdpowiedzUsuń
  26. Cudownych, radosnych świąt, niech budzą radosne emocje:)

    OdpowiedzUsuń
  27. wygląda cudownie, nigdy nie robiłam Paschy . Wesołych świąt :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Pyszna! Zdrowych i Spokojnych Świąt życzę:)!

    OdpowiedzUsuń
  29. Ciepłych , zdrowych i spokojnych Świąt Wielkanocnych,świątecznego stołu z jajem ,miłej atmosfery
    w całym świątecznym okresie życzę :))) Pascha cudowna , takiej jeszcze nie jadłam.Pewnie pyszna......:))

    OdpowiedzUsuń
  30. ja jeszcze paschy nie robiłam, ale za rok na pewno się skuszę
    Wesołych!

    OdpowiedzUsuń
  31. Zdrowych, spokojnych i radosnych Świąt Zmartwychwstania Pańskiego oraz mokrego Dyngusa ;) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  32. Nigdy nie jadłam Paschy ale muszę kiedyś wypróbować,bo bardzo ciekawa jestem jak smakuje.
    Zdrowych i pełnych radości i miłości świąt Krysiu dla Ciebie i Twojch bliskich :) :*

    OdpowiedzUsuń
  33. nigdy nie robiłam paschy, ta wygląda po prostu bosko!:)

    OdpowiedzUsuń
  34. Wygląda naprawdę rewelacyjnie. U mnie nigdy nie robiło się paschy, bo to jak piszesz jest to bardziej wschodnia potrawa. Ale myślę, że w przyszłym roku też się odważę.

    OdpowiedzUsuń
  35. Na święta nie zdążyliśmy zrobić, ale skoro to smakuje jak sernik, to zrobimy jako deser na zimno, bo tak mi smakuje nawet przez ekran. Pozdrawiam, Jaśko

    OdpowiedzUsuń
  36. Jest świetna. Jadłam paschę owocową. Ale taka czekoladowa też kusi:)

    OdpowiedzUsuń